Permalänk
Medlem

Villken e bas e Bäst?

hej jag undrar vilken som e bäst av de här två?

Pioneer TS-W256C

eller

MDS Fanatic Digital FD 10?

Visa signatur

| Prescott 3060Mhz | Leadtek 6800le 128mb | Asus P4P800-X | 2x512mb Twinmos PC3200, 512mb A-Data PC3200, 256mb Twinmos PC3200 | 120gb Maxtor, 180gb IBM, 160gb samsung | Viper 500W | Razer Diamondback 1600dpi Plasma | 2x 120 fläkt | Zalman 7700 CU CPU | Zalman VF770 CU/AL GPU |

Permalänk
Medlem

Själv skulle jag satsa på pioneer utav de 2 märken du säger.
Dock skulle jag inte ha köpt någon utav dem

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem

pioneer tycker jag isf

Permalänk

Vad har detta med Modifikationer - Eget bygge - Chassin > att göra?

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem

Limevision: vad som helst

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Lägg till 200kr och köp PG R10 istället. Finns här: http://www.n-core.se/

Permalänk
Medlem

jag vill ju ha någon va dessa jag skrev. villken skulle slå bäst i en låda på 25 liter basreflex

Visa signatur

| Prescott 3060Mhz | Leadtek 6800le 128mb | Asus P4P800-X | 2x512mb Twinmos PC3200, 512mb A-Data PC3200, 256mb Twinmos PC3200 | 120gb Maxtor, 180gb IBM, 160gb samsung | Viper 500W | Razer Diamondback 1600dpi Plasma | 2x 120 fläkt | Zalman 7700 CU CPU | Zalman VF770 CU/AL GPU |

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på Pioneerbasen. Har byggt ca 15 anläggningar med den serien. Helt underbara element. Billiga i sin klass också.

Permalänk
Medlem

Re: Villken e bas e Bäst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atipower
hej jag undrar vilken som e bäst av de här två?

Pioneer TS-W256C

eller

MDS Fanatic Digital FD 10?

har 2x Pioneer TS-W256DVC 10" i mitt lådan i min volvo 740 dunkar på bra.. men mitt steg är lite svagt... fick båda för 2000 kr på nårdik... klart prisvärda

annars är väll mds är ju bra basar

Visa signatur

Jag kommer snart på något!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeVision
Vad har detta med Modifikationer - Eget bygge - Chassin > att göra?

ja du.........

Modifikationer - Eget bygge - Chassin

Visa signatur

TT Tsunami 2x120mm ADDA |Aspire 520w | Abit is-7 | intel pentium 3.06 @ 3.2 | Zalman 7000 cu |1024 Crosair xlpro pc3200 | maxtor 120g hdd |Gainward Geforce 6800LE 16pipes 128mb Oc

Permalänk
Medlem

Jag kör med en Ibanez SRX-500.
Det är en bas,

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Villken e bas e Bäst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpReY
har 2x Pioneer TS-W256DVC 10" i mitt lådan i min volvo 740 dunkar på bra.. men mitt steg är lite svagt... fick båda för 2000 kr på nårdik... klart prisvärda

annars är väll mds är ju bra basar

När vart MDS basar bra? Tycker personligen att de är mer eller mindre skit..

Visa signatur

xciso

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atipower
jag vill ju ha någon va dessa jag skrev. villken skulle slå bäst i en låda på 25 liter basreflex

EHH? Är det inte bättre att du bygger lådan efter specifik högtalare så de låter VETTIGT?

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Jag kör med en Ibanez SRX-500.
Det är en bas,

Haha jag lirar också en Ibanez men min är ngt billigare, GSR 190

Visa signatur

533 mhz Celeron|64 MB Ram|32 MB delat videominne|20 GB HDD|Cd-RW|DVD Rom

"Please quote me for replies"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av randomprecision
Haha jag lirar också en Ibanez men min är ngt billigare, GSR 190

Själv kör jag med grejer från Digital Design!! Det spelar MYCKET bra!!

Visa signatur

xciso

Permalänk

öhh ? sen när blev mds dåligt rättare sagt?? tror det där bara handlar om egna erfarenheter precis som val av hdd märken..

själv har jag mycket goda erfarenheter av mds. är granaterant inte skitgrejer man får.. pioneer är bra grejer med.. båda funkar bra

Permalänk
Medlem

jackhammer

Visa signatur

System: AMD 3500+ @2409Mhz . Asus A8N SLI . Club 3D Geforce 6600GT . 1024 MB Kingmax . Raptor 74Gb + WD 160Gb . Chieftec Mesh Fulltower .
Kylning: Zalman 7000Alcu . Zalman VF700Alcu . Zalman NB47J . Zalman HDDCooler x 2 . Coolermaster 120mm x 2 . Titan 120mm x2
Mods: ChieftecBTX-Layout - Routen Yrke: Elektriker

Permalänk

Beror på din plånbok Men köp en kenwood 10"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atipower
jag vill ju ha någon va dessa jag skrev. villken skulle slå bäst i en låda på 25 liter basreflex

varje bas behöver en rätt byggd å utmätt låda för att låta bra så om du inte kan bygga lådan själv måste du veta mycket mer än bara namnen för å kunna vara säkra på om det kommer spela bra !

//Jonas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp en Warwick Vampire bas på Jam den kostar 25 lakan tror jag. Men den är snygg ;D ... varför känns det som att ja diskuterar fel sak här.....

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

(satsa på pioneer, om man måste välja bland dem två..)

..men alla vet väl att DLS är världsledande på bilhögtalare!
en OA10 är helt klart bland det bästa du kan skaffa dig i den prisklassen.

själv har jag en två år gammal mds fanatic 12" som spelar på alldeles utmärkt
köper man DLS så vet man att man får det allra bästa, men köper man MDS så ska man nog ha lite tur också, vissa av deras serier är ju definitivt sämre än andra...

köp dls dls dls dls dls dls dls

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
(satsa på pioneer, om man måste välja bland dem två..)

..men alla vet väl att DLS är världsledande på bilhögtalare!
en OA10 är helt klart bland det bästa du kan skaffa dig i den prisklassen.

själv har jag en två år gammal mds fanatic 12" som spelar på alldeles utmärkt
köper man DLS så vet man att man får det allra bästa, men köper man MDS så ska man nog ha lite tur också, vissa av deras serier är ju definitivt sämre än andra...

köp dls dls dls dls dls dls dls

Gå till en bilsteriohandlare, ta ett häfte från alla märken du kan hitta.
Läs typ vad det står på de första sidorna.
Visst, dls är bra, men enligt alla tillverkare är just deras märke bäst och störst.
Jag vet märken som kostar det dubbla mot dls och är väldigt mycket bättre.
Men återigen, dls är inte dåligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gigbyte
ja du.........

Modifikationer - Eget bygge - Chassin

Han nämnde ju inget om "eget bygge". Då kan ju jag starta en tråd med frågan "vilka kalsonger är bäst, rosa eller lila?". Ni vet ju inte om jag ska ha kalsongerna för eget bruk eller om de ska vara en av komponenterna i ett datorbygge?

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem

jag har oxå positiva erfarenheter av mds... tycker deras grejjer är bra, fast jag är väldigt skeptisk till deras högtalare med "högtalarmotor"

annars är brl bra dom med tycker jag

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

alltså hur kan ni diskutera välljud och nämna bilar i samma mening ?

det är ungefär så långt ifrån välljud man kan komma....

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem

Inte riktigt.. En Mustang Fastback anno -67 låter riktigt fint

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Köp en Warwick Vampire bas på Jam den kostar 25 lakan tror jag. Men den är snygg ;D ... varför känns det som att ja diskuterar fel sak här.....

Den är vääääldigt nice, blir avundsjuk på den som vann en sådan i tävlingen Jam hade förra året. Sedan får väl nissarna som håller sig till topic slänga ihop basförstärkaren =).

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Villken e bas e Bäst?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xciso
När vart MDS basar bra? Tycker personligen att de är mer eller mindre skit..

lol visst du.. du verkar ju veta bra.. de gäller ju att bygga lådan efter rätt element o placera dom rätt i lådan. man får ränka ut lådans storlek med hjälp av elementetes impedans o qts osv.. sedan så e de viktigt med en bra spelare..

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeVision
Han nämnde ju inget om "eget bygge". Då kan ju jag starta en tråd med frågan "vilka kalsonger är bäst, rosa eller lila?". Ni vet ju inte om jag ska ha kalsongerna för eget bruk eller om de ska vara en av komponenterna i ett datorbygge?

<Offtopic>
WORD!
Fan va det känns som att den här tråde kommer stängas snart eftersom det inte längre verkar vara tillåtet att diskutera modifikationer som ej berör datorer nuföritden
</Offtopic>

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite :P..

Vilken kit ska man slutstegs och bas set ska man köpa?

Dubbel 12or gas i låda. max 2x 400watt/max + ett Gas slutsteg på 2x 300watt

ELLER

Enkel 12a Rockford utan låda. endast basen. 300watt/max + ett Rockford slutsteg 1 x 200watt rms.

Gas: 2200

ROCKFORD: 2000

?

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?