Permalänk
Medlem

Netgear trådlöst problem.

Jag har ett jobbigt problem. Jag får inte igång mitt "net adapter" program som följer med mitt nätverkskort. Just nu körs det via microsoft wireless connection, men jag kopplas ner efter ett par min och det stör mig.

Jag har inbyggt nätverkskort i mitt moderkort, kan det vara det som spökar?

Jag får inte heller upp några aviable wireless connections.

Startar jag programmet som följer med nätverkskortet så händer inget, det bara "blippar" till sen inget mer. Stänger jag av programmet i aktivitetshanteraren och startar om det så dör datorn och startas om.

Nu dog datorn, bara så där...

Lite bilder http://img443.imageshack.us/img443/4576/bajsnet1qm.jpg

http://img443.imageshack.us/img443/9707/bajsnet25vi.jpg

Det har fungerat perfekt på en annan dator. Jag är mycket tacksam för tips!

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem

Skulle kanske vara bra med lite mer info om vad det är för grejer du har, typ vad det är för router och hur du vill att det ska funka.
Annars har jag märkt att min netgear router inte funkar särskilt bra under MS egna drivrutiner. Har du testat att ta bort allt och kört in de drivisar som följer med grejerna? Har du tex ett USBanslutet nätverkskort (typ dongle) så brukar det uttryckligen stå att man inte ska ansluta den förrän man installerat medföljande drivisar mm. Det sket jag i och då fickjag snällt göra om....

Permalänk
Medlem

Avinstallera programvaran och installera den senaste från www.netgear.com under support och downloads.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem, med min laptop. Kom helt plötsligt, In med nya drivrutiner sen gick det

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Ofta kan uppdateringar typ SP2 orsaka såna här problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Det löste sig, det var sp2 som bråkade. Installerade ny drivisar till nätverkskortet. Fan att man inte kom på det själv, tack!

Visa signatur

Kräm