Permalänk

prestanda förlust efter formatering!

Tjena!

För ett tag sedan formaterade jag min dator pga för mycket spyware och den var slö i Windows. När jag spelade däremot hade jag hög FPS och allting flöt som det skulle.

Efter formateringen har jag dock fått en otrolig FPSminskning i WoW, tidigare hade jag hög FPS överlag, men nu är max 40 FPS och i vissa fall ligger jag på <10 fps.... jag har installerat om allting som det var tidigare, både graf. kortet och övriga drivrutiner.

Min dator är kanske inte världens bästa, men jag förväntar mig att det ska flyta i spel... nån som vet vad det kan vara? jag är lite osäker på inställningarna i BIOS osv...

XP 2500+ 512 Ram, Geforce 6800 GT

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk

Nyare drivrutiner dÅ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+ Hiper Type-R 580W Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Gainward GeForce 7800GT , Creative SB Audigy SE , MSI K8N NEO4-F

Permalänk

det ska väl inte ha någon betydelse eftersom de drivrutiner jag använde innan fungerade... jag har bytt graf-drivisar till de nyaste, men problemet kvarstår...tror däremot att jag hade klockat mitt grafikkort, och det har jag inte provat än...

Visa signatur

Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 -- MSI K9N SLI-2F, nForce 570 SLI, DDR2 -- Gainward GeForce 8600GT 256MB GDDR3 -- AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.3GHz Socket AM2

Permalänk

Du kanske har högre grafikinställningar nu än innan?
Du kanske inte drog ur nätverkssladden/stängde av modemet när du formaterat så du fick massa skit på datorn innan du hunnit installera brandvägg/aktiverat XPs inbyggda?
"max 40 FPS" = vertical sync på? (jag tror att du måste stänga av det i wow också och att det kanske inte räcker med att bara stänga av det i windows)
eller så var det bara det att du hade klockat grafikkort innan;)