Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
_Tekken_
ja men jag kankse inte är lika lätt skrämmd som du.
jag
ser inte ens det roliga i fear. det krävs lite mer än mörka rum och spöken för att skrämma mig...

Typ som vadå, tandtroll eller?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Hmm alltså installerade fear idag och var grymmt sugen på att lira.
Satte alla inställningar på ungefär medel men ändå så hackar det något så grymmt mycket.
Testade att kolla FPS med Fraps och ligger konstant under 10 fps, någon som har upplevt samma sak?

Har senaste drivisarna och har inte något problem i något annat spel.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Kan vara din X2 prolle som ställer till det, prova att gå ut i aktivitetshanteraren och senpå processer, sen på FEAR.exe, högerklicka och ta "ange processtilldelning" och sen att den bara ska köra på en kärna.

Testa och återkom om det funkade eller ej.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shade
Är det någon som har haft problem med rösterna? Jag har inga alls, kan höra snubben som svarar i telefonen på introt i ca 1 sekund. Sen är det helt tyst, röst mässigt alltså. Har kollat på problem söker sidan, har gjort allt utom det där med codec inställningarna. Lite därför jag skriver är det någon som vet vad "Codecs Dashboard settings screen" är för något. Är lite lost här

Hade samma problem som du, hoppade in på tillverkarnas supportsida och hittade lösningen.
Spelet använder sig av mp3 för att köra rösterna, har man då slängt in nån form av codec-pack så kan detta "pajja" spelet.
Lösning: Gå in i spelkatalogen, kör en fil som heter WMFADist.exe. Detta fixar så du får rätt codec.
Funkade bra för mig.

Sen kan spelet krångla om du använder CMSS etc..

Lite mer lektyr finns här: http://support2.vugames.com/fear/answer.aspx?ID=7323

Permalänk

Så... nu har man tragglat sig igenom SP och fraggat i MP... enda man väntar på¨nu är att dom släpper SDKn så man kan få börja göra/se lite mer kartor...

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

ni som klarat spelet vad tycker ni?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ni som klarat spelet vad tycker ni?

Jag gillade det men det var lite i kortaste laget.
+ AI:n var väldigt avancerad
+ Snyggt
+ Rail-vapnet

- Lite för kort
- För lite variation i miljöerna

Betyg: 4.5/5

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

ska kanske köpa spelet, inte många som har sakt något dåligt om det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Jag gillade det men det var lite i kortaste laget.
+ AI:n var väldigt avancerad
+ Snyggt
+ Rail-vapnet

- Lite för kort
- För lite variation i miljöerna

Betyg: 4.5/5

@Echo that

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ni som klarat spelet vad tycker ni?

+Striderna
+Känslan
+Handling
+Slutet!
+Lagom långt (tycker jag då)
-Stundvis irriterande fiender (osynliga Jet-Li wannabes, någon?)

Helt klart ett jävligt bra spel!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
ni som klarat spelet vad tycker ni?

Apar Icetec:p

+Grafik
+Spänning
+Unikt
+Story
+Vapnen
+Sparkas

-Enformigt
-Krävande
-För enkelt
-Saknar "patronvis" på automatvapen
-Dålig variation av fienden

Mycket snyggt gjort spel, men som kunnde blivit mycket bättre med mer variation. Är dock ett måste att spela igenom pga det relativt nya konceptet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Skönaste liret på länge. Ai:n är nog den bästa jag har varit med om, likadant grafiken. Spelet ser faktiskt superbt ut på mitt 9800xt!
Härligaste vapnet är lätt Shotgun i slow-mo.

Edit: Är det bara jag som har lagt märke till att man kan spela fotboll med liken? Tycker det är skitkul facktiskt.

Permalänk
Medlem

har klarat det nu och tyckte att det ballade helt ur på slutet, banorna var så satans enformiga och trista knappt nån variation alls och nu när jag lirade lite Q4 så är det en enorm skillnad ändå fick fear bara lite kritik men Q4 blev helt sågat.

Permalänk

Är nästan säker på att mitt ex är ett plagiat som några meckat ihop i någon gammal öststat, förmodligen har dom använt sig av några screens från orginalet och sedan gjort några enormt enformiga banor utav det.

Förutom rätt grym A.I. och slow-moskiten så påminner det väldigt mycket om Sin och en del andra spel från den era som blood2, daikatana..
Efter spel som FarCry, Half Life 2 och Riddick känns det helt överflödigt.

Permalänk
Avstängd

har inte klarat spelet men jag har kommit till taket nu när helikoptern hämtar en av gisslan! bishop elelr vad han hette! trilla ner från taket så jag tog en paus! måste säga att Ai:n är jävligt bra! skojigt när dom försöker flanka osv. jag kör på max på både grafik och cpu med 1280*960 lite synd att det itne går köra 1280*1024.

ett tips till er skaffa mer ram minne och ändra i bios "apeture size till 256mb" för det har jag gjort, har förståt om inte grafik minnet räcker till så lånar det av ram minnet! rätta mig om jag har fel! för jag kan köra quak4 på högsta upplösning 1280*1024 fps 20-50, men då ligger ram minnet på 2.11 gb fast då har jag ju inte stängt av all annan onädig skit i bakgrunden! men spelen flyter kanon!(fast nöjd blir man aldrig)

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

argh. jag har problem. har just gått in i execuitive huset, och tittar på skärmen som blir uppäten. vågar inte spela mera idag liksom. varfan ska man göra nu?
har 320 skott till assault rifles, 35 i particle rifle och 120~till hagelbrakaren. räcker det eller ska jag sticka och hämta asp riflet eller mrpg:n ?

för övrigt, det funkar att spela på machine spec medium, och high på graphics med en willamette kärnad p4, s478 på 1,9 ghz, med 1024 i ram. (rdram dock, tvivlar på sdram varianterna)

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Kan vara din X2 prolle som ställer till det, prova att gå ut i aktivitetshanteraren och senpå processer, sen på FEAR.exe, högerklicka och ta "ange processtilldelning" och sen att den bara ska köra på en kärna.

Testa och återkom om det funkade eller ej.

Tack för tipset, jorå det fungerade väll lite bättre, ligger på runt 40fps med samma inställningar fast det borde ju bli mer tycker jag.
Får luska och kolla om fastwrites och v-sync är av och se om det hjälper.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Oj, många som var nöjda. Personligen tycker jag inte spelet har särskilt revolutionerande snygg grafik, och ändå hackar det på min rigg i 1024x768 med medium inställningar och AA 4x AF4x, så att jag irriterar mig på det (brukar kunna ha 16x 8x i andra spel).

Trots nya drivisar och nyköpt färsk o formaterad samsung-hårddisk.

Dessutom tycker jag inte det är nån känsla i vapnen, skjuter man med assault rifle eller SMG, så fortsätter den skjuta en kort salva efter man släppt musknappen. Händerna och armarna som håller vapnet känns inte färdigutvecklade. Texturerna på väggar och annat känns fattiga också.

Nu fick jag iofs dessa intryck från MPdemot.

Men jag har svårt att tänka mig att själva spelet är annorlunda. Jag förstår inte varför dom kunde göra spelet som half-life2, det hackade ALDRIG i högre upplösning och 16x AA 8x AF, och var riktigt snyggt.

Det blir nog inge köp av detta spelet, kanske om det kommer en superpatch eller köpa på rea, när jag införskaffat nästa dator-rigg. Jag får väl vända mig till Q4 istället.

Visa signatur

[i5 4690k @ 4.2 GHz] [Corsair H55] [Sapphire Vega 64 Nitro+] [8 Gb 1621 Mhz) [EVGA Supernova G2 750W] [Fractal Design Define R5]
--
[AC Silentium T2] [AMD 64 3500+ 90nm Winchester] [Zalman 7000CNPS AlCu] [Asus A8N SLI Deluxe] [1 GB RAM Corsair XMS3200XL 2-2-2-5] [Ati Radeon X850XT] [250 GB Hitachi SATA] [200 GB Samsung SATA2 NCQ] [Sony DVD] [NEC 3520 DVD/CD Brännare] [SB Audigy2 ZS] [Logitech MX 518] [Func Surface] Införskaffades 03/2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bakerman
Oj, många som var nöjda. Personligen tycker jag inte spelet har särskilt revolutionerande snygg grafik, och ändå hackar det på min rigg i 1024x768 med medium inställningar och AA 4x AF4x, så att jag irriterar mig på det (brukar kunna ha 16x 8x i andra spel).

Trots nya drivisar och nyköpt färsk o formaterad samsung-hårddisk.

Dessutom tycker jag inte det är nån känsla i vapnen, skjuter man med assault rifle eller SMG, så fortsätter den skjuta en kort salva efter man släppt musknappen. Händerna och armarna som håller vapnet känns inte färdigutvecklade. Texturerna på väggar och annat känns fattiga också.

Nu fick jag iofs dessa intryck från MPdemot.

Men jag har svårt att tänka mig att själva spelet är annorlunda. Jag förstår inte varför dom kunde göra spelet som half-life2, det hackade ALDRIG i högre upplösning och 16x AA 8x AF, och var riktigt snyggt.

Det blir nog inge köp av detta spelet, kanske om det kommer en superpatch eller köpa på rea, när jag införskaffat nästa dator-rigg. Jag får väl vända mig till Q4 istället.

Det handlar om dålig optimering i spelet, antagligen så behövde utvecklarna mer tid för att optimera. Spelade hela spelet hos en kompis, hackade sig igenom spelet men ett bra spel är det, men inte förrän utvecklarna har kommit med en eller flera patchar som optimeras till hårdvaran så kommer jag inte köpa det.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
har inte klarat spelet men jag har kommit till taket nu när helikoptern hämtar en av gisslan! bishop elelr vad han hette! trilla ner från taket så jag tog en paus! måste säga att Ai:n är jävligt bra! skojigt när dom försöker flanka osv. jag kör på max på både grafik och cpu med 1280*960 lite synd att det itne går köra 1280*1024.

ett tips till er skaffa mer ram minne och ändra i bios "apeture size till 256mb" för det har jag gjort, har förståt om inte grafik minnet räcker till så lånar det av ram minnet! rätta mig om jag har fel! för jag kan köra quak4 på högsta upplösning 1280*1024 fps 20-50, men då ligger ram minnet på 2.11 gb fast då har jag ju inte stängt av all annan onädig skit i bakgrunden! men spelen flyter kanon!(fast nöjd blir man aldrig)

Alltså jag måste bara fråga igen, som jag gjort innan i tråden, till er som skriver "kör allt på MAX"
MENAR ni då med Full AA, Full AF, SAMT Soft Shadows etc?

Alltså, jag säger inte att ni ljuger, utan mest nyfiken om jag kanske har något mer att slipa på som jag glömt för att få det optimalt, men vissa av er, med era riggar, tvivlar jag starkt på att så är fallet, att ni verkligen kör MAX!. Men men ni kanske menar att AA och AF mm, inte ingår i MAX? Jag vet inte men, för mig gör det det iaf....

Om jag kör med allt fullt på 1280x960 med full AA och full AF, med soft shadows etc, tycker inte jag att det är spelbart, jag e rätt kräsen, men jag tycker inte det flyter som jag vill.
Jag kör just nu "allt" MAX, MEN med AA=0 och AF=4 och inga soft shadows. 1600x1200.
Kör jag 1280x960 kan jag iofs kräma på mer AA och AF, men tycker det är behagligare såhär.

Som sagt anklagar verkligen ingen, bara nyfiken....

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bakerman
Oj, många som var nöjda. Personligen tycker jag inte spelet har särskilt revolutionerande snygg grafik, och ändå hackar det på min rigg i 1024x768 med medium inställningar och AA 4x AF4x, så att jag irriterar mig på det (brukar kunna ha 16x 8x i andra spel).

Trots nya drivisar och nyköpt färsk o formaterad samsung-hårddisk.

Dessutom tycker jag inte det är nån känsla i vapnen, skjuter man med assault rifle eller SMG, så fortsätter den skjuta en kort salva efter man släppt musknappen. Händerna och armarna som håller vapnet känns inte färdigutvecklade. Texturerna på väggar och annat känns fattiga också.

Nu fick jag iofs dessa intryck från MPdemot.

Men jag har svårt att tänka mig att själva spelet är annorlunda. Jag förstår inte varför dom kunde göra spelet som half-life2, det hackade ALDRIG i högre upplösning och 16x AA 8x AF, och var riktigt snyggt.

Det blir nog inge köp av detta spelet, kanske om det kommer en superpatch eller köpa på rea, när jag införskaffat nästa dator-rigg. Jag får väl vända mig till Q4 istället.

jadu.. varför de inte kunde göra det som hl2? blä.

spelutvecklingen driver ju ...<loading>... hastigheten och prestandan framför sig hela tiden, ...<loading>... så det är väl lika bra att det kommer nya spel som utmanar den nuvarande ...<loading>... hårdvaran, och smaskar på med grafikgodis, ai godis och annat kul. <loading>

texturerna på väggarna tycker jag är UTMÄRKTA tsk ...<loading>... ifrån hl2 där allting såg ut som det vore tillverkat ...<loading>... i en fabrik i taiwan, dvs plastigt. <loading>

sen att du kan ha vissa inställningar i andra spel, men inte i fear ...<loading> är väl inte så konstigt, det är ju ...<loading>... trots allt andra spel.

känsla i vapnen är det dock inte speciellt mycket av, ...<loading>... det kan jag allt hålla om, speciellt hagelbrakaren, ...<loading>... där man helt oavsikligt bränner av fyra istället för ett skott i en strid. det är lite ...<loading>... drygt så att säga.

trots allt får jag säga att jag är GLAD ATT DET INTE ÄR SOM HL2...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Det där var väl ett lite onödigt syrligt svar? Vad jag försökte mena var att det är inte så pass jäkla snyggt, att det motiverar hackande på medium inställningar. Det för bara tankarna till kass kodning och DX:2 motorn (som var ett helt ok spel handlingsmässigt f.ö.). Och jag ville bara att det skulle FLYTA som hl2, that's all.

Visa signatur

[i5 4690k @ 4.2 GHz] [Corsair H55] [Sapphire Vega 64 Nitro+] [8 Gb 1621 Mhz) [EVGA Supernova G2 750W] [Fractal Design Define R5]
--
[AC Silentium T2] [AMD 64 3500+ 90nm Winchester] [Zalman 7000CNPS AlCu] [Asus A8N SLI Deluxe] [1 GB RAM Corsair XMS3200XL 2-2-2-5] [Ati Radeon X850XT] [250 GB Hitachi SATA] [200 GB Samsung SATA2 NCQ] [Sony DVD] [NEC 3520 DVD/CD Brännare] [SB Audigy2 ZS] [Logitech MX 518] [Func Surface] Införskaffades 03/2005

Permalänk
Medlem

testa att flytta pagefilen till en annan hårddisk då? det gjorde jag och där slutade mitt lagg att existera.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ksw
testa att flytta pagefilen till en annan hårddisk då? det gjorde jag och där slutade mitt lagg att existera.

Kan du utveckla?? Förstod inte det där riktigt?

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Tyckte inte spelet var så jäkla skrämmande, Ibörjan infann det sig men mot slutet när man visste att man inte kunde bli skadad av det var det nästan bara tråkigt. Man visste när dom skulle komma sen action och ny scen.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Någon som har en sparfil från bana 8?. ominstallera spelet och glömde spara mina saves.

Permalänk

HEJ ER SOM KLARAT SPELET:

Jag snackade med en som klarat spelet och jag snackade story med honom, jag gissade lite grejer och det stämde visst.

SPOILER

Varför håller Alma (ens mamma?!) på sådär och paxton (ens brorsa?!) - iaf, har bara provlirat och tänker inte klara spelet, så en fin sammanfattnings skulle passa bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Kan du utveckla?? Förstod inte det där riktigt?

egenskaper för den här datorn, -> avancerat -> prestanda -> avancerat -> virituellt minne -> ändra.

stäng av pagefilen på c: eller där du har spelet, flytta till en annan disk genom att definera värde och klicka aktivera, starta om. klart.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Hmm... behöver nog lite hjälp här.

har inte hunnit spela så långt men har nu kört fast.. har inte en aning om vart jag ska gå.

Uppdraget kallas "Watchers".. vid det uppdraget när man har gått i korridorerna/kontoren sedan träffar man på en stor gubbe som ramlar ner från taket. När han börjar äta sitt chips/godis så vet jag inte vart jag ska gå... hittar ingen väg dit jag ska fortsätta.

Kan något förklara lite vart man ska gå då efter han börjart äta sitt godis.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
Alltså jag måste bara fråga igen, som jag gjort innan i tråden, till er som skriver "kör allt på MAX"
MENAR ni då med Full AA, Full AF, SAMT Soft Shadows etc?

Alltså, jag säger inte att ni ljuger, utan mest nyfiken om jag kanske har något mer att slipa på som jag glömt för att få det optimalt, men vissa av er, med era riggar, tvivlar jag starkt på att så är fallet, att ni verkligen kör MAX!. Men men ni kanske menar att AA och AF mm, inte ingår i MAX? Jag vet inte men, för mig gör det det iaf....

Om jag kör med allt fullt på 1280x960 med full AA och full AF, med soft shadows etc, tycker inte jag att det är spelbart, jag e rätt kräsen, men jag tycker inte det flyter som jag vill.
Jag kör just nu "allt" MAX, MEN med AA=0 och AF=4 och inga soft shadows. 1600x1200.
Kör jag 1280x960 kan jag iofs kräma på mer AA och AF, men tycker det är behagligare såhär.

Som sagt anklagar verkligen ingen, bara nyfiken....

hej! har haft fel! har itne kört med dx8 och pixel doubling på! fel av mig ursäkta till er alla! men nu ska jag testa med det på så får vi se hur de går!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin