Permalänk
Hedersmedlem

Lätt ett av de bästa FPS-spel som någonsin släppts. Värt varenda krona bara för Single Player. Helt sjukt bra sotry, hela spelet var som en film med grymma action-scener.

Körde igenom det på näst svåraste med allt på max utom FSAA i 1600*1200. I min mening lite pixligt men det ordnar ju FSAA (om man har kraft till det). Egentligen spelar inte grafken så stor roll - känslan är allt

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Men man vill å andra sidan få ut så mycket av det som möjligt vilket inte är lite i detta spel

Permalänk
Medlem

hucke får du i 3dmark 05?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

ca 945 p Det är inget vidare precis. Hoppas att det är bättrenär jag får tillbaka den om en vecka. Fatta vad glad jag skulle bli om den knäcker kompisens 6600GT som är lite klockad. Då skulle jag bli så jäkla glad Hoppas att allt går på garantin om det är trasigt.

Jag klarade att spela FEAR på förvånadsvärt hög grafikinställningar. Men det är liksom Lost Coast att ena gången så laggar det skit och ser ut som ett spel från 98 (bara FEAR) men andra gånger ser det skitbra ut men laggar inte lika mycket. konstigt när jag kör med samma inställningar. Lika dant med B&W2. Laggar lika mycket med allt på max i hög upplösning som låg upplösning med allt på low. Flöt fint på high i början tills man fick välja djur :S

Aja, tillbaka lite till FEAR. Är Alma eller vad hon nu heter med ganska mycket eller bara dyker upp någon gång. Hörde också att demot bara är ett ihopplock av massor med banor i spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Aja, tillbaka lite till FEAR. Är Alma eller vad hon nu heter med ganska mycket eller bara dyker upp någon gång. Hörde också att demot bara är ett ihopplock av massor med banor i spelet.

Jag har inte klarat av hela spelet än men visst dyker hon upp lite då och då när man minst anar det.

Det är sant det du hört om demot. Det är en ihopplock ifrån en massa banor.

Visa signatur

hmm..

Permalänk
Medlem

då är det inte så konstigt hoppas det går bra när du får tillbaka datorn.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Vad är tredubbel buffring? Vad har du för Hz på skärmen när du kör i sådan hög upplösning. Min klarar bara 1280x1024 i 85HZ.
Annars så verkar det ju bara som om det är processorn om du har klockat ganska mycket. Grafikkortet kör ju trots allt i 12 pipes.
Får söka i någon tråd hur man klockar processorn Har ingen aning om dfet och hur man ska få minnena att köra syncade osv.:D

Jag har samma processor och grafikkort som Devil May Cry, och han får det att flyta bra mycket bättre än mig (min processor är t.o.m klockad högre).

Permalänk
Medlem

icetec vad får du i 3dmark 05?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
icetec vad får du i 3dmark 05?

4400 typ

Permalänk
Medlem

Då får du för lite :/ om du nu har bättre dator än mig. Jag får 4700 med 24/7 användning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Då får du för lite :/ om du nu har bättre dator än mig. Jag får 4700 med 24/7 användning.

Det är ju snarare du som får för mycket

Permalänk
Medlem

BTW, någon som kan ge betyg på MP delen? Inte börjat med det än, så skulle bar avara kul och se vad ni andra tycker innan.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem

Jag blev så jävla rädd när jag gick ner för stegen vid första banan och den där "the ring"-bruden stog ovanför mig.

I kombination med musiken och mörkret i rummet samt hörlurar och den TOTALA överraskningen.

FY FAN, "esc -> quit" fortare än fan.

Tror inte jag kommer våga spela detta mer.

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x86
Jag blev så jävla rädd när jag gick ner för stegen vid första banan och den där "the ring"-bruden stog ovanför mig.

I kombination med musiken och mörkret i rummet samt hörlurar och den TOTALA överraskningen.

FY FAN, "esc -> quit" fortare än fan.

Tror inte jag kommer våga spela detta mer.

Till skillnad från Doom 3 är skräckmomenten utplacerade på lagom långt avstånd från varandra, och utan att spoila allt för mycket är det där ett av de mest obehagliga momenten i hela spelet. Spela på nu, det är ett underbart bra spel

Permalänk
Medlem

Jag missade det där exemplet när jag spelade. Det hackade till precis när jag skulle vända mig om och hela vägen ner för stegen

Permalänk
Medlem

Började spela på extreme, det är lätt ändå. Först var jag var rädd att jag inte skulle våga spela spelet då mina nerver inte är av stål men det löste sig.
På tal om när man klättrar ner för stegen och alma står där var inte heller läskigt. Jag tyckte också att spelet spårade ur en aning när assasins-snubbarna som hoppar genom väggar o skit kom, inte läskigt bara störande.
Ändå gillar jag spelet och det är kul när man får ta hand om grupper av soldater på extreme-svårighetsgraden.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
Började spela på extreme, det är lätt ändå. Först var jag var rädd att jag inte skulle våga spela spelet då mina nerver inte är av stål men det löste sig.
På tal om när man klättrar ner för stegen och alma står där var inte heller läskigt. Jag tyckte också att spelet spårade ur en aning när assasins-snubbarna som hoppar genom väggar o skit kom, inte läskigt bara störande.
Ändå gillar jag spelet och det är kul när man får ta hand om grupper av soldater på extreme-svårighetsgraden.

Tror aldrig att jag skulle klara det på extrem
Vad kör du med för inställningar? Upplösning? AA och/eller AF? Undrar bara för att jag har typ samma system

Permalänk
Medlem

Jag är väl lyckligt lottad eller något :p. On topic coolt spel ska lira lite nu

Visa signatur

Permalänk

SPOILER VARNING!!

=====================================================

Kan någon säga hur långt jag har kvar när jag precis har träffat på en sån där snubbe som hoppar genom väggar?

Jag höll på att skita på mig när jag gick in på ett kontorsrum där han satt och mös. Det blev en sån där klassisk skjuta som en idiot och snurra runt så man inte vet var man är. Att han sen försvinner hela tiden och kommer fram genom väggen gör inte saken bättre.

Orkar inte spela igenom sånna här dryga delar med en massa CP-monster så hur långt är det kvar? Är det värt att fortsätta eller kommer det mer skumma monster?

Permalänk
Medlem

SPOILER!

Du menar de s.k "Apmonstrerna som är halvgenomskinliga och hoppar runt väggarna?

Kan säga så mycket som att det inte kommer vara sådär jättemånga utav dom beroende på vilken nivå du spelar på, förmodar att du kör på medium.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joox
SPOILER!

Du menar de s.k "Apmonstrerna som är halvgenomskinliga och hoppar runt väggarna?

Kan säga så mycket som att det inte kommer vara sådär jättemånga utav dom beroende på vilken nivå du spelar på, förmodar att du kör på medium.

Nja dom hoppar fan igenom väggarna

Kör på medium ja. Definiera jättemånga, är den bara på den "banan"?

Permalänk
Medlem

Jag kör max på CPU och medium på grafik flyter på jätte bra..
datorn i sign.. btw.. ******* SPEL! fan den dära flickan skrämde skiten ur mig när man skulle
klättra ner för en stege och så när kameran visade upp så stog hon där!!
fy fasiken aldrig mera sånt sjukt spel!:p

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk

Haha, alltså...lirade mitt i natten...kolsvart och med surround ljud, SHIIIIT!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp

Ja. Det kommer väl ett par sedan. Men det kommer inte finnas många utav dem.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Skitbra spel, urskön stämning överallt, men det var tyvärr inte så läskigt alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilly_schrimp

Använd slow-mo plus shotgun så löser det sig.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Har bara spelat en del av demot, kommer nog aldrig köpa hela. Det är det läskigaste spel jag nånsin har spelat! Det omtalade momentet när man ska ner för stegen, och så står hon där uppe, bidrog till att jag skrek så inåt helvete
Jag har märkt att jag inte pallar läskiga spel, dock tycker jag jävligt mycket om AIn på fienderna, bästa jag nånsin sett, och miljön.
Får se om jag köper hela och drar igenom, dock på dagtid
Körde allt på högsta utan hack, dator i sign.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prophan
Har bara spelat en del av demot, kommer nog aldrig köpa hela. Det är det läskigaste spel jag nånsin har spelat! Det omtalade momentet när man ska ner för stegen, och så står hon där uppe, bidrog till att jag skrek så inåt helvete
Jag har märkt att jag inte pallar läskiga spel, dock tycker jag jävligt mycket om AIn på fienderna, bästa jag nånsin sett, och miljön.
Får se om jag köper hela och drar igenom, dock på dagtid
Körde allt på högsta utan hack, dator i sign.

Tro mig.... HELA spelet är inte så läskigt. De har bara sattit in allt det läskiga i demot.
Tyckte samma sak som dig... tills jag testade hela spelet....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Naj själv så skrek jag inte men hoppade till lite. Sedan kom man ner och där kommer den där gubben fram mot en. DÅ blev jag rädd och drog ett magasin i honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Tro mig.... HELA spelet är inte så läskigt. De har bara sattit in allt det läskiga i demot.
Tyckte samma sak som dig... tills jag testade hela spelet....

Jo, jag har tänkt på det. Klart att de satt in allt det läskiga i demot, de vill ju leva upp till namnet F.E.A.R

Hucke: Haha, ja! Jäkla gubbe alltså.. Först ser jag tjejen, skriker till och trycker på esc, försöker lugna ner sej och skrattar som ett as, sedan går jag ner för trappen och så står den jäkla gubben där. Klockrent!