vad är bra fps o vad är dålig fps?? i Cs

Permalänk
Medlem

vad är bra fps o vad är dålig fps?? i Cs

precis som topicen lyder... vad är bra och vad är dålig fps i counter strike??...
skall det vara högt eller lågt??
//

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

99fps är bra
0fps är dåligt

Permalänk
Medlem

ok så om jag ahr 60 är det okej??

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
ok så om jag ahr 60 är det okej??

Fungerar utmärkt att spela i , vill du ha mer kolla fragbite.

Permalänk
Medlem

eller så stänger du av vsync. Går inte det så kan du skriva något i properties, men det får du gå in på FB och kolla för det kommer jag inte ihåg vad det är

Men 100 ska du nog ha utan vidare

Permalänk
Medlem

vad är det som styr fps??....uppkoppling??...eller datorprestanda??

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zibpka
vad är det som styr fps??....uppkoppling??...eller datorprestanda??

datorprestanda

Permalänk
Medlem

hur ser man sin fps då?

Visa signatur

nu har ja oxå en signatur :D

Permalänk
Medlem

skriv cl_showfps 1 i consollen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssson
hur ser man sin fps då?

http://www.fraps.com/

Bra FPS är när det inte hackar och eller laggar. Dålig FPS är när det hackar och eller laggar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

ok tackar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

... och så kan man ju inte se 100 fps om man inte kör 100 Hz på sin skärm t ex.
Förstår inte att samma frågor kommer om och om igen.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

99 fps är bra, 98 fps är dåligt.

Visa signatur

Haha, nästa gång du loggar in på swec se till att du loggar ut ^^ Hoe

Permalänk
Medlem

Folk som säger att 60 fps är ok i cs har fel tycker jag iaf. Just i gamla hl-motorn känns allt under 85 tycker jag.

Det är ganska onödigt att stänga av v-sync för man har iaf inte den fps:n då. Man har så mycket fps som skärmen kan visa i den upplösning man har. Blir bara massa konstigt flimmer med v-sync av.

Tycker iaf att 85 är bra fps i cs. Mer behöver man inte, sen är det väl trevligt att ha de där super 100 fps:n som alla pratar om, bara för att.

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PlastAnka
99 fps är bra, 98 fps är dåligt.

LoL

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

min fps är fast på 60. den skiftar skitfort mellan 59-60.. har testat fps_max 101 och så men den är fortfarande på 60.. hur gör jag för att ta bort det skyddet för ja antar att den är låst där?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ändra Hz på skärmen till 100. Prova med vsync off annars. Jag tycker inte att det vlir ett dugg flimmrigt men man säger att det ska bli mycket mjukare.

Permalänk
Medlem

"Folk som säger att 60 fps är ok i cs har fel tycker jag iaf. Just i gamla hl-motorn känns allt under 85 tycker jag."

Det där inbillar du dig bara, det lovar jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
"Folk som säger att 60 fps är ok i cs har fel tycker jag iaf. Just i gamla hl-motorn känns allt under 85 tycker jag."

Det där inbillar du dig bara, det lovar jag.

Helt sant.
Det finns undersökningar som visat att Hz under 75 kan ge huvudvärk och liknande. Däremot finns det inget som säger att man kan uppfatta mer än det heller. Nu är det några år sen jag läste det men i nån av de där tidningarna, typ vetenskapens värld eller vad de heter, så hade de undersökt den tid det tar för en signal att gå från ögat till hjärnan... busshastigheten så att säga. Och den gör att det krävs år av träning och extremt bra hälsa (för att inte tala om perfekt syn) för att klara av att uppfatta men än runt 70-80Hz och därmed 70-80 fps (iallafall medvetet)... Typ erfarna jaktpiloter klarar det men knappast vanliga människor.

så att sitta o 200fps eller 80fps spelar ingen som helt roll. Kanske att man kan uppfatta det i extrema fall när någonting laggar till. Däremot kan man märka skillnad mellan säg 60 och 80, då man då är och leker runt gränserna för vad som går att uppfatta. Dock måste jag säga att iallafall jag tycker att 60fps stabilt är att föredra framför 99fps som droppar till 70 när det händer mycket på skärmen... Så på med Vsync och få upp skärmen i 80Hz, så går den nog bara bra sen...

Och nej, jag har ingen aning om vilket nummer jag läste det i, det var ett par år sen och jag sammlar inte på gammla tidsskrfter, så länge de inte heter Xmen eller Spindelmannen

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

dålig fps är den cs-pojkarna tycker är dålig, bra fps är den cs-pojkarna tycker är bra..

snart skär jag hallsen av mig!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Spelar inte CS längre men kan säg att 90+ fps nästan är ett måste i det spelet pågrund av siktet och det stämmer faktiskt. Testa att köra 60 fps och sen 90+ fps och kolla skillnaden på hur snabbt siktet krymper efter att du har skjutit. Folk säger ju att man ska ha 124 fps eller vad det nu är i Q3 för att kunna hoppa några mm högre men om det stämmer vet jag dock inte. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Spelar inte CS längre men kan säg att 90+ fps nästan är ett måste i det spelet pågrund av siktet och det stämmer faktiskt. Testa att köra 60 fps och sen 90+ fps och kolla skillnaden på hur snabbt siktet krymper efter att du har skjutit. Folk säger ju att man ska ha 124 fps eller vad det nu är i Q3 för att kunna hoppa några mm högre men om det stämmer vet jag dock inte. (:

jamen finns det nåt man kan göra åt att man har 60fps??...förutom att köpa nya datordelar??

Visa signatur

Zibkus

Permalänk
Medlem

Anledningen till att man "ska" ha 100FPS är inte att det hackar eller att det känns långsamt med 60/85 FPS utan för att många faktorer påverkas av FPS'en, i CS handlar det om att siktet, och därmed spridningen på kulorna, krymper till normal storlek snabbare ju högre FPS man har. Tycker du det låter konstigt så kan jag berätta att det finns många klart mer uppsendeväckand exempel på hur FPS påverkar spel. I Quake3 t.ex går det att hoppa högre/längre med en viss FPS. I en tråd för några månader sedan var det någon som nämnde AVP2 som ett riktigt skräck exempel, i det spelet ska tydligen fienderna röra sig snabbare ju högre FPS man har. I Goldeneye till N64 springer man fortare med högre FPS det är därför speedrunners ibland brukar titta ner i marken när dom spelar.

Här går det att ladda ner speedruns till goldeneye där kan ni se betendet jag pratade om (det är extra tydligt på surface banorna): http://speeddemosarchive.com/GoldenEye.html

Zibpka: om du har 60FPS är det troligtvis V-sync som spökar, du kan stänga av det i kontrollpanelen för ditt grafikkort och/eller i grafikinställningarna i CS. Du kan också prova att skriva fps_max 101 i consolen.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Låter som om du frågar oss om det hackar för dig, vilket känns ganska onödigt då du ser det själv, men eftersom du vill veta så funkar 60 FPS att spela i.

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk

99.9-100 fps är bra
0-99.8 fps är dåligt

Permalänk
Medlem

Meh, bara spela på Det går att spela med vad som helst Jag kör ju t.o.m 2 år gammal TFT skärm med kass uppdatering och hertz på max 60 Funkar skitbra Sen tycker jag man inte ska bry sig så mycket om spel, ingen kmr bli proffs bara för dom fixar 100 fps istelle för 60, så spela roll

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Folk som fastnar på 60fps har antingen en skärm som inte kan visa mer än 60hz eller så är det Windows XP hz buggen som spökar. Då är det typ reforce eller nåt program som tvingar hz:n som gäller.

Bättre att få upp fps'n genom att höja hz'n på skärmen än att bara stänga av v-sync för att få "fake fps".

Med nvidia kort går det att tvinga hz'n i kontrollpanelen för grafikkortsinställningar om man installerar coolbits.

Annars är reforce rätt bra.

Se bara till att inte tvinga över vad skärmen pallar. Lite jobbigt med "out of sync" meddelande som flyger omkring

Visa signatur

Intel Corei5 @ 20x180 | Gigabyte p55 ud3 | Sparkle GTS250 783/1890/1200 | 4gb ocz reaper 1440 7 7 7 21 | Cooltek 600w | Antec p180b

Permalänk

Ähh 45fps och uppåt funkar jättebra, man skulle ändå inte märka nån skillnad om man jämför t.ex. 50fps och 80fps.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe

Och som sagts flera tusen gånger så har inte siktets storlek nånting med hur skotten sprider sig så det speler ingen roll hur stort eller litet det är.
Dock stämmer det där om Q3, men det är inte samma motor som CS använder

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

hunden: Vet att det inte är samma motor men varför skulle det inte funka i CS om det funkar i Q3 ? Det har inte direkt med storleken att göra men det krymper ihop snabbare efter att du har skjutit om du har hög fps. Rekomenderar alla som inte tro på det att testa och se men det är klart vem vill installera CS ?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB