Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Hur får du det till 110:-?
149 - 99 = 50:-

20:- är närmare 50 än 110

kvittar ändå hade ju ändå blivit Minst 100:- extra som jag sade, med postförskott hade det blivit ca 150:- (149 i detta fallet)...

Om du läser lite nogrannare ser du att du kan få den skickad som brev om du betalar i förskott, med en frakt på 39:-

149 - 39 = ?

Permalänk

Hallå allihopa! Här är då den efterfrågade rapporten som några har bett om...

För er som inte följt själva tråden utan bara vill läsa rapporten så kan jag tillägga att jag köpt nytt chassi (thermaltake Soprano) + thermalright XP-120 som CPU-fläkt, till XP-120 så visste jag inte vilken fläkt jag skulle välja, och det var i denna tråd jag skulle lösa detta, läs rapport nedan för att se vilken jag valde.

Jo, eftersom det efterfrågades rapporter på hur resultatet på mitt fläktval och nya chassi var så tänkte jag då göra en..

Jag bestämde mig tillslut för att köpa en Sunbeam Silent Anodized LED som var färgad Silver/blå och lös blått. Jag gick därför ner till Microstore som har en lokal butik här för att tjacka den, desvärre hade de tyvärr ingen inne så jag beställde därför en. De ringde nu i Tisdags och meddelande att den kommit, åkte därför ner på kvällen för att hämta den och det visade sig att de skickat fel färg, de skickade en helblå istället för en Silver/blå, men tänkte skit samma och orkade inte krångla, så ful är den inte

Betalade och åkte hem. Började plocka isär min dator för att sätta in alla delar i det nya chassit (thermaltake Soprano) som jag tidigare köpt på NetonNet för 799:-.

Iaf, orkade inte plocka ihop Alla delar igårkväll och satte därför ihop resten idag. Allt fungerade utmärkt, utom min nyinköpta SATA-disk :S se följande länk: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=52114...

Iaf, Fläkten snurrade fint och tyst (21dB) svårt att urskillja om det är den som låter högst eller inte då alla fläktar i chassit ligger på 21dB (120mm, följder med Soprano-chassit, se: http://www.thermaltake.com/xaserCase/soprano/bws/bws.htm
Den lyser ockå snyggt i blå färg, Inte LILA som vissa "blåa" lampor har en tendens till att göra, väldigt fin blå färg faktiskt. Ska försöka fixa ett galleri, måste få tag på en kamera först.

*Specs* Sunbeam Silent Anodized LED (hämtat från Sunbeams hemsida):

Size: 120* 120 *25mm
Rated Voltage: 12V DC
Bearing Type: Sleeve
Rotation Speed: 1200 RPM±10% (min snurrar i 1300RPM enligt BIOS)
Air flow: 48.21 CFM
Air Pressure: 1.21 mmH2O
Noise Level: 21.75 dB(A)
Input Current: 0.18 A±10%
Power Consumption: 2.2 W±10%
Speed Sensor: Yes
Cable Length: 600mm
Life Expectance: 30000 hours

om Thermaltake Soprano-chassit så kan jag säga att fronten kändes först en aning plastigt, men nu så känns det inte så, så mycket längre, kanske vant mig mitt förra Chieftec Matrix-chassi var av så grov och hård plast så...
Men chassit är väldigt snyggt och stilrent, precis som jag ville...

När jag lade in grejjerna i chassit så märkte jag även att den har en del vassa kanter så det gäller verkligen att vara försiktig som jag inte i början var då jag nu sitter med uppskuren tumme och långfinger xD inget allvarligt som tur va
Måste även tillägga att det var väldigt knöligt att få in mitt nätagg då det var lite trångt.. var tvungen att skruva bort de externa USB+diverse kontakt-moduler som sitter på toppen av chassit, detta var iof inget krångligt, bara omständigt och en aning tidskrävande då man promt ville få in nätagget och slippa göra det men det gick inte så där gick tid till spillo

Hmm, vad kan jag säga mer om chassit...? Jo, se till att planera och tänka igenom ordentligt i vilken ordning du skall sätta in alla komponenter då det inte är speciellt rymligt chassi...

Måste även säga att det var väldigt 'fiffigt'(?) att de har annordnat att man slipper skruva och grejs då man sätter i PCI/3,5"/5,25"-enheter, istället har de plastclips i grön och lila färger...

Kan även tillägga att det gjorde mig väldigt fundersam på hur jag skulle göra med CD/DVD-enheterna då de i manualen visade plåtar som skulle skruvas bort för varje enhet, men istället var det fastNITADE plåtar som inte alls såg ut som i manualen, jag fick därför Vrida bort dessa för de blockerade enheterna... att ta bort nitarna skulle vara onödigt då de även håller ihop själva enhetsburen där innuti...
Detta var en verklig "Miss" de gjort i mitt tycke...

Men allt som allt så tycker jag att det är ett Ok chassi om du inte vill ha ett rymligt chassi, jag har aldrig använt vattenkylning men jag ahr svårt att tro att det skulle rymma det i detta chassi.
kan tillägga att jag hade inga problem med att få in mitt XP-120-heatsink, men om du ska ha något större bör du verkligen kolla upp det för det är inga överdrivet stora marginaler mellan chassifläkt-XP120 eller Nätagg-Xp120...

+Litet, smidigt att ta med.
+tysta och bra fläktar som medföljer
+inga verktyg krävs vid monmtering av PCI/3,5"/5,25"-enheter.
+Lås på sidordörr och frontlucka
+2 frontdörrar (på varandra) se Thermaltakes hemsida för bättre info om det.
+Snyggt, stilrent
+OK pris. 799:- på Netonnet
+Externa USB, firewire, mic och högtalar-portar på toppen av chassit

-Litet, trångt, kan vara en aning bökigt att få in t.ex. nätagget.
-känns en aning plastigt
-vassa kanter inuti chassit

Kan säga att efter Chassi- och kylnings-byte så sängtes mina CPU/SYS-temps från 50~55/~45 till 25/30 (idle) inte hunnit kolla Load ännu, försöker få igång min SATA-disk först.
Kan tillägga att jag tidigare i mitt Matrix-chassit hade Intel Boxed fan och 2 st pappst 80mm-fläktar på 12dB
Konstigt nog så känns det som att mitt nuvarande system är tystare fast att fläktarna som följde med chassit ligger på 21dB. Det var nog Intel-fläkten som var högljudd...

[i]Jahap, det var då min 'lilla' rapport, om ni har frågor eller om något är oklart så är det bara att skriva, antingen PM eller MSN (se profil)

//Appoc

[/i]

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Ta thermaltake Blåa Chassifläkt då, dom är tysta och blåser på rätt bra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HawkHo
Ta thermaltake Blåa Chassifläkt då, dom är tysta och blåser på rätt bra.

Hmm, om inte det redan är klargjort för dig så jag har REDAN köpt en fläkt och gjort en rapport om detta i posten före dig ^^

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".