låg hastighet efter omformatering..(glocalnet)

Permalänk
Medlem

låg hastighet efter omformatering..(glocalnet)

Jag rensade datorn idag och kommer nu inte upp i mer än 300kB/s
på mitt glocalnet.. Innan omformateringen kom jag iaf upp i 800kB/s utan problem..
jag använder cFoSpeed..
jag har ett thompson speedtouch 510 modem..

Jag körde precis TPTEST 3.1 och fick dessa värden:
TCP: sändning 592kbit/s, mottagning 2.80Mbit/s
UDP:sändning 656kbit/s mottagning 2.90Mbit/s

vad tror ni kan vara fel?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Är all mjukvara uppdaterad efter formeteringen?

Permalänk
Medlem

Har du pillat nå på MTU´n? Drivare till nic? FW? AV? Varför i hela he*vete kör du "cFoSpeed"? Du tror att din UL/DL blir bättre av de?

Permalänk
Medlem

vilken mjukvara pratar vi om nu?
tror inte jag uppdaterat någon mjukvara som kan ha med internet att göra...
MTVn? vi pratar in tv nu? isf har jag nog inte pillat med den.. drivare till nic? nej.. jag känner inte igen förkortningarna så jag tror inte det..
jag har försökt portforwarda några portar bara..

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

PortF vilka portar varför? MTU, u som i urban. Nic = nätverkskort.

Permalänk
Medlem

jag PortF 5384, 6881 och 6884..
försökte få azureus att funka.. stod att 6881 var blockerad.. funkade dock inte.. sen testade jag med 6884, funkade inte heller..
sen sa jag åt azureus att använda 5384, och det funkade.. dock så kommer jag inte upp över 300.. detta gäller även filer som tankas ner från snabba servrar..

jag har inte pillat med något annat än detta..

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Men uppdatera nätverkskortsdrivare, stäng av mjukvarubrandvägg. Kör en Adaware scan och sen bootar du datorn, stäng alla processer (max 20st igång) som du inte använder och sen ett tptest.

P.s
Du säger att 6881 är blockad. Tankar du på swebits eller?

Permalänk
Medlem

jag får meddelanden från cfosspeed att en brandvägg verkar vara på..
jag har dock avaktiverat windows inbyggda... antagligen är det den inbyggda i modemet som spökar.. Det är lite konstigt eftersom jag inte hade några problem före omformateringen..

hur uppdaterar jag nätverkskortdrivarna? jag har ingen aning om vad för nätverkskort jag tryckt in i datorn..

P.s
nä vad är det för nåt....?...

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Du måste veta vad de är för nätverkskort för att kunna leta nya drivare till dom. Svårt att chansa.

De är nog då en Brandvägg som spökar tror jag. Inte drivare till nätverkskort. Så börja jaga brandväggar. Har du för antivirusprogram?

swebits.. de är inge..

Permalänk
Medlem

jag kör Kapersky antivirus.
hur jagar man brandväggar då?
verkligen ingen höjdare på detta.. hatar mitt thompson speedtouch...

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

KASPERSKY pro eller?

Kolla på settings genom att högerklicka på de lilla röda k´et nere vid klockan och leta FIREWALL..

Förresten, kan man kanske kolla efter MTU i cfosspeed?

Permalänk
Medlem

hittar ingenting om firewall i kapersky.
nej jag tror inte man kan kolla MTU i cfosspeed.. vet inte vad det är men man kan inte göra många inställningar i cfosspeed..
what to do now...? några inställningar i modemet som bör göras?

Visa signatur

I7 920 | Corsair H50 | ASUS P6T WS PROFESSIONAL |12GB (6x2048MB) 1600MHz XMS3 | Sapphire Radeon HD6950 2xDVI 2GB | 80gb intel 25x SSD| Fractal Design Refine R5 | Corsair tx650w

Permalänk
Medlem

Tror inte modemet för de ändrar sig inte när man formaterar. Däremot, vad fick du för fart efter du körde ADAWARE och bootade och stängde av alla onödiga processer? Det ska vara max 20 processer igång när din dator är nystartad och du drar igång TPTEST.

Återkom när du testat de och vet du inte hur man stänger av processer så gör man de via CTRL+ALT+DEL. Vet du inte vad varje process är så nyttja google.

Höres snart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lighty
Har du pillat nå på MTU´n? Drivare till nic? FW? AV? Varför i hela he*vete kör du "cFoSpeed"? Du tror att din UL/DL blir bättre av de?

Huh? Du blandar inte ihop Cfosspeed med program som tp optimizer eller något nu?
Cfosspeed är mig veterligen det enda programmet som kan hjälpa oss stackare med adsl att kunna ladda full hastighet åt båda hållen samtidigt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om något skrivit det redan men...
Kolla duplex inställningarna på ditt nätverkskort i System på Kontrollpanelen.
Brukar stå på Auto men ställ den på 100Full eller liknande.