SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Grafikkort 1500-3000 kr

Hade tänkt uppgradera grafikkortet, har kollat runt en hel del och kommit fram till några alternativ:

1) http://www.butik.it/?artnr=RX800XL-AGPVICEQT&top=true

2) POV GeForce 6800GT AGP8X 256MB DDR3

3) http://komplett.se/k/ki.asp?sku=313369&cks=PLS

4) http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313555&view=detailed

5) GeForce 6600GT

Vilket av dessa alternativ tycker ni är det bästa/mest prisvärda? Observera att det är AGP-kort det gäller. Jag hade inte tänkt klocka kortet. Är detta bra erbjudanden eller borde jag satsa på en annan tillverkare?

Säg gärna vad ni tycker och varför!
Tack på förhand.

Edit* Såg nu att jag postat i fel forumsdel... Ber om ursäkt...

Permalänk
Medlem

hmm inte geforce 6600gt eftersom den bara 128bitars minnesbuss så det kan inte utnyttja minnet fullt ut!

Permalänk
Medlem

Jag ska börja läsa hela inläggen innan jag postar!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

han skulle ha agp, skulle nog köpt ett 6800gt om jag vore du...

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

jag skulle då satsa på ett gf 6800 gs istället sägs ju att det är dom korten nivida kommer satsa på i mellan klassen och man kan även klocka dom rätt bra

Permalänk
Medlem

Jag sa att jag inte hade tänkt klocka kortet...

Men det här X800XL kortet - är det bra? Prestandamässigt ligger det runt 6800GT om man ska tro diverse tester. Gäller det även det här märket, HIS? Just nu lutar det nämligen åt det hållet, ville bara höra om det är någon som vet med säkerhet vad som är bäst.

Permalänk
Medlem

Sattsa på GeCube Radeon X800GTO UNI-WISE Det har UNI-Wise Kylning, vilket är bra, något att sattsa på ! Fresten är det du som är admin på brutal cs? Här är lenken min polare har ett sådant det funkar fint fint

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=GCX800GTOA

Permalänk
Medlem

Det stämmer...
Men jag har nästan bestämt mig för det här x800xl kortet för 2600. Eftersom jag inte vill klocka eller fixa med kortet, verkar det här vara det bästa alternativet. Säg gärna till om ni tycker att jag har helt fel!

Permalänk
Medlem

X800GTO, är lika bra så du vet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sleetN
Det stämmer...
Men jag har nästan bestämt mig för det här x800xl kortet för 2600. Eftersom jag inte vill klocka eller fixa med kortet, verkar det här vara det bästa alternativet. Säg gärna till om ni tycker att jag har helt fel!

Det verkar vara det bästa alternativet i så fall ja. Bra pris på det X800XL-kortet.

Om du ändrar dig så kan jag säga att nästan alla 6800GT-kort går att klocka till ultrahastigheter.

Källa: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2466&p=3

EDIT: @ Kaffez
Är det lika bra i AGP-utförande? Det är väl bara pcie-versionen som är så väldigt bra eftersom det går att modda och överklocka till grymma prestanda?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

japp sleetN, X800XL -är lite bättre, men inte mycket därför rekomenderade jag ett X800GTO, men sattsa på ett X800XL dom är bra dom med, skillnaden är att pci e har en busshastighet på 16 X och Agp 8X vilket gör att det jobbar dubbelt så sakta, så med pci e blir det bättre Prestanda..... men kör på La X800XL !

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla kommentarer. Det får nog bli antingen ett X800XL eller ett 6800GT, har lite svårt att bestämma mig

Permalänk
Medlem

Men hur är det med HIS X850XT AGP VIVO för 2950, kvalar det kortet in bland dessa ovannämda.

För det är ju ett av dom värre AGP korten har jag för mig, men vet ej så mycket om dom har samma lull lull i sig

SleetN, om du hittar ett 6800GT i AGP version till ett rimmligt pris, säg till mig då, jag har då inte hittan något, alla som har dom i webshopen har slutat ta hem dom, men det finns butiker som har dom om jag minns rätt, men dom är inköpta för typ ett år sedan, och priset är därefter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kAFFEz
X800GTO, är lika bra så du vet

nej. c3ds pci-e version av x800GTO är lika bra som x800xl om man har tur och alla pipes går att låsa upp.

Citat:

japp sleetN, X800XL -är lite bättre, men inte mycket därför rekomenderade jag ett X800GTO, men sattsa på ett X800XL dom är bra dom med, skillnaden är att pci e har en busshastighet på 16 X och Agp 8X vilket gör att det jobbar dubbelt så sakta, så med pci e blir det bättre Prestanda..... men kör på La X800XL !

nej i dagens läge så är det ingen prestanda skillnad på pci-e och agp, för dagens kort är inte så snabba att dem kan utnyttja det. däremot är pci-e i många fall billigare.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

INNO3D GEFORCE 6800 GT 256MB DVI AGP
2636:-

http://www.dustin.se/dacsaportal/?ProdID=5010072165

Edit* Oj, det priset var visst exkl. moms... Never mind.. Verkar inte finnas några 6800GT för rimliga priser faktiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

busshastighet på 16 X och Agp 8X vilket gör att det jobbar dubbelt så sakta, så med pci e blir

Läs på innan du pratar, hur kommer det sig att PCI-E kort får lika bra prestanda som AGP korten då? Vi använder i dag inte hela busens bredd på PCI-E. PCI-E är framtiden, men inte bättre än motsvarande AGP kort!

Och det är inte dig jag riktar allt till kAFFEz utan detta påstående är allt för vanligt.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w