Permalänk
Medlem

MS IntelliMouse 4.0

Gick och köpte mig en Microsoft Intellimouse 4.0 i samband med HL2's release..

Det första misödet var att min tumme efter ca en vecka all of a sudden gjort ett mindre hål i den svarta plasten på högersidan, minst sagt underligt med en lite krater men jag antog att jag haft något dåligt på händerna och struntade i senariot.

Sen så gick den horisontella scrollen helt åt helv**e och när man använder den så hakar den upp sig (nu senast när jag skriver detta..)

Men för ca en vecka sedan så går inte min vänstra musknapp att använda riktigt, den tar kanske 1/10.
Dethär skulle vara helt acceptabelt om det stod "Biltema" på grejjerna och jag pröjsat 10kr för musen.
Nu står det dock Microsoft, och jag pungade gladerligen ut 275kr på musen.

Att klicken inte tar efter ca 6 månader är enligt mig oacceptabelt, jag har haft en Logitech som jag utsatt för samma användning i tja, 3 år, den lever, NU börjar den haka efter på kanske 1/50 klick.

Jag tänker ringa Microsoft imorgon och försöka hävda att det inte är mitt fel med ca 8 timmar användning (som på vilken annan arbetsplats som helst) om dagen, så ska deras produkt gå sönder.
Dethär borde täckas av deras 5års garenti.

En mus för dehär pengarna måste ha en längre hålbarhet än 6 månader, jag borde kunnat klicka konstant i 24 timmar om dygnet sju dagar i veckan och ändå inte uppnåt samma resultat!

MVH Linus, så nu kan ni veta, skit ska inte accepteras!

Visa signatur

: AMD 64 3200+@2,8GHz : BFG 7600gs 512mb AGP : 2xKingston KVR400x64 512 mb :

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med min mus av samma modell. Jag lessnade på den så pass att den råkade flyga in i väggen och den höll. Då va jag så arg på den att jag stampade på den med ena stolsbenet och då sprack den itu.

Man kan väl säga att jag avrättade den smått handikappade jäkeln.

Så du är inte ensam med bekymret vänster musknapp.

Permalänk
Medlem

Microsoft kommer således önska att de inte levde imorgon billy kommer springa hem till mamma..

Visa signatur

: AMD 64 3200+@2,8GHz : BFG 7600gs 512mb AGP : 2xKingston KVR400x64 512 mb :

Permalänk

Att 4.0 mössen var dåliga var ingen nyhet. Men att dom var tottalt kassa är en skandal!. Garantin borde räcka, men räkna inte med ett super-snabbt byte utav musen

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med min förra 4.0 mus, just med vänsterknappen...

Jag löste det genom att köpa en ny.

Permalänk
Medlem

Min har funkat helt fel fritt sedan december:)

Visa signatur

Man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem

Min fungerar hyffsat, fast högerknappen har blivit lite glapp :P. Men det skyller jag på för mycket lootandes på wow :).

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

ms4.0 håller dåligt ms3.0 är mycket bättre.. har en i lådan.. men mx518 har mer funktioner..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Min höll inte heller, och inte morsans heller och två av mina kompisar som hade dessa möss. Jag köpte ett MX518 och är helnöjd, där funkar vänsterknapp som den skall.

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

Då ska microsoft bli skyldiga mig 275kr, nu ska köpas kvalitet, logitec alltså

Visa signatur

: AMD 64 3200+@2,8GHz : BFG 7600gs 512mb AGP : 2xKingston KVR400x64 512 mb :

Permalänk
Medlem

De ersätter dig. Eller... de har ersatt mina 4 polare som haft samma problem som du iaf. Kanske inte ska uttala mig huruvida de hjälper dig eller inte

Visa signatur

"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him" -winston churchill

Permalänk
Medlem

Jag hade problem med knapparna.
Höger resp. vänster musknapp "missade" då och då.
Och eftersom att jag spelar mycket så är det självklart oacceptabelt.
Köpte mig en Logitech MX510 och är skitnöjd.
Aldrig mera Microsoft möss för min del.
Pözz och kram.

Permalänk
Medlem

Hepp så har min ie 4.0 börjat glappa igen då...

Lämnade in den för ett halvår sen och fick en ny men nu har den här också börjat glappa. Hmm. Kan jag lämna in den igen? Har gått över ett år sen jag köpte den första musen...

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Beror på hur lång garanti. Men jag tror att det är mer än 1 år. Testa att gå tillbaks med den och fråga. Dom kan ju inte säga något värre än nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Beror på hur lång garanti. Men jag tror att det är mer än 1 år. Testa att gå tillbaks med den och fråga. Dom kan ju inte säga något värre än nej

haha!
"Dom kan ju inte säga något värre än nej " hahaha så jävla rätt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Hepp så har min ie 4.0 börjat glappa igen då...

Lämnade in den för ett halvår sen och fick en ny men nu har den här också börjat glappa. Hmm. Kan jag lämna in den igen? Har gått över ett år sen jag köpte den första musen...

samma här...hur kontaktar man microsoft direkt?

Visa signatur

Abit NF7-S | xp1700+@2212MHz | 512MB DDR333+DDR266@369MHz i DualDDR | Ati Radeon 9800SE AIW |
4G iPod 20GB | Nec e616 & Motorola A925 & Motorola E1000 | Nintendo DS

Permalänk
Medlem

Alltså, garantin har gått ut för den första musen.. Får man ytterliggare ett år för den nya musen eller gäller fortfarande den gamla garantin?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

får du en helt ny mus så gäller såklart en ny garnatiperiod på nya musen, men om de bara lagar musen ( vilket är högst osannolikt) så får du 3 månaders garanti på reparationen

Visa signatur

Intel i7 11700K - Corsair Vengeance PRO RGB 32GB - Aorus Z590 Pro AX - Asus RTX 3060 OC - Samsung 980 PRO - Lian Li O11 Dynamic Evo - MSI G273Q - Asus ROG PG278Q - Corsair RM850X - Corsair iCUE H150i ELITE LCD

Permalänk
Medlem

Det är väl 2 års garanti på allt man köper? Eller det kanske bara är 1 :S

Jag är en sådan person som gärna byter mushand ofta eftersom jag inte vill ha musarm. Därför kör jag med en "Microsoft Wireless Optical Mouse Standard" som funkat riktigt bra. Jag spelar i och för sig inte så mycket men den har hållt för det mesta.

Visa signatur

IBM R40

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dididum
får du en helt ny mus så gäller såklart en ny garnatiperiod på nya musen, men om de bara lagar musen ( vilket är högst osannolikt) så får du 3 månaders garanti på reparationen

Morsan gick tillbaka med musen... men hon fick visst inte byta. Dom sa att det var den gamla garantin som gällde. Ljuger dom? Vart anmäler jag dom?

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]