SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Nätagg+Dell

Gokväll!
Nu är det dags att uppgradera min Dell Dimension 8300. Ska köpa en till hårddisk, grafikkort och ev. ett nätagg.
Systemet kmr alltså se ut så här:

Processor: P4 2.8GHz HT
Minne: 2 X 512MB
Lagring: 2 X Maxtor 80GB
Grafikkort: HIS Radeon X800XL (agp)

Min fråga är då: Kommer det inbyggda nätaggregatet att orka driva detta system? (Har för mig att det är ett 250W)
Om inte, kan ni tipsa om ett bra (och helst inte alltför dyrt) nätagg som passar till systemet?
Skulle exempelvis ett http://www.webhallen.com/prod.php?id=41099 klara av det om inte det som redan finns gör det?

Tack på förhand!

Permalänk

jag skulle inte villja byta nätagg i en dell hur som hälst .. i vissa modeler så är sladdarna i nätagget omkastade .. om du pluggar i ett vanligt nätagg o dells modekort så kan det gå sönder...

sen så drar kanske en hdd max en halv A på sin höjd.. så det behöver du inte oroadig för.. och dells nätagg BRUKAR vara väldigt bra att ha.. dock dåligt om du har den/de modelerna som ej har ATX standad...

tryck bara i en hdd o graffe o testa om du får problem så vet du troligen vad det är

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Dimension 8300 kör med ett vanligt ATX-nätagg. Tidigare Dellmaskiner körde med egna nätagg som behövde adapterkablage för att kunna användas med ett vanligt nätaggregat.

Nätaggregatet du tänkt köpa kommer snällt att driva ditt system.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk

jag menar iaf att han ska testa utan att köppa nytt agg. då dells agg brukar vara väldigt stabila...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ok, härligt! Jag hade faktiskt tänkt pröva med nuvarande nätagg först, därför jag skrev "+ev. nätagg" Skönt att höra att jag iaf kan byta nätagg om det skulle behövas..