x800GTO AGP - Tillverkare?

Permalänk
Medlem

x800GTO AGP - Tillverkare?

Hej,

Jag har letat runt efter ett grafikkort som passar mig ett tag nu och fastnat för x800GTO. Frågan är vilken tillverkare som är bäst. Jag har hittills hittat tre kort.

  • - Bättre inköpsställe?

Vilket av korten är att föredra?

Permalänk
Medlem

Gecubes är nog sämst eftersom det har slöare och mindre DDR-minnen. Vilket som är bäst av dom andra två vet jag inte,

Permalänk

Ja ska iaf köpa ett powercolor

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Medlem

Jag har också bättre saker om Sapphire, men jag blir ju tvungen att köpa från USA. Finns det något smartare sätt? Eller billigare butik än den i länken?

Permalänk
Medlem

jag skulle kört på Powercolor

Permalänk
Medlem

saphire hade jag kört på, men det är ju en smaksak.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

En fråga bara... VIVO står väl för "video in video out"?? eller e jag helt ute o cyklar som med så mkt annat

Visa signatur

NO further comments...

Permalänk
Medlem

kAFFEz: Förklara gärna varför. Du kanske gör valet lättare för mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Excellent3r
En fråga bara... VIVO står väl för "video in video out"?? eller e jag helt ute o cyklar som med så mkt annat

Du har så rätt så rätt.

Permalänk
Medlem

Finns Sapphirekortet att köpa i Europa? Eller kanske i någon billigare butik i USA?

Permalänk
Medlem

Re: x800GTO AGP - Tillverkare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekström
Hej,

Jag har letat runt efter ett grafikkort som passar mig ett tag nu och fastnat för x800GTO. Frågan är vilken tillverkare som är bäst. Jag har hittills hittat tre kort.

  • - Bättre inköpsställe?

Vilket av korten är att föredra?

Om du vill kunna låsa upp och klocka ditt kort ordentligt ska du definitivt ha Connect 3D's x800gto då den har den ljuvliga R423-kärnan

Permalänk
Medlem

Läs topic igen, vxl.

Permalänk

Re: Re: x800GTO AGP - Tillverkare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vxl
Om du vill kunna låsa upp och klocka ditt kort ordentligt ska du definitivt ha Connect 3D's x800gto då den har den ljuvliga R423-kärnan

som för övrigt inte tycks gå att låsa upp längre...

Permalänk
Medlem

Finns inte risken med Sapphirekortet att när det väl kommer till Sverige ligger det i prisklass med GeCube-kortet? Skulle kännas tråkigt att ha slängt bort hundratals kronor på något sånt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: x800GTO AGP - Tillverkare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vxl
Om du vill kunna låsa upp och klocka ditt kort ordentligt ska du definitivt ha Connect 3D's x800gto då den har den ljuvliga R423-kärnan

Sen när passar PCI-e kort i AGP-portar?

Permalänk

trycker man riktigt hårt så.. riktigt, riktigt hårt..