Diablo 3 eller Starcraft 2?

Permalänk
Medlem

Diablo 3 eller Starcraft 2?

Är det någon som hört om det är nått sånt på gång i framtiden?

Eller är det bara spekulationer än?

Vad jag förstår så är väl expansions till Wow på väg nu.
O så länge det håller lär dom väl inte nämna något om nytt Diablo.

Men jag har 0 koll.
Är det nån annan som har nån koll?

Visa signatur

abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö

Permalänk
Medlem

Bara rykten och påhitt än så länge. Men jag hoppas iallafall på att blizzard kan komma med nåt nytt istället för uppföljare.

Permalänk
Medlem

Om jag inte är helt ute och cyklar så är Blizzard uppdelad i olika "lag", vilket i sin tur betyder att WoW inte behöver ha något med Diablo osv att göra (rent utvecklingsmässigt sett), om det är folk som arbetar med olika projekt inom företaget. Men som sagt, jag kan lika gärna åka cykelmaraton...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Om du vill läsa om rykten om Diablo III, kan jag lungt rekomendera http://www.diabloii.net/
Det kommer nya rykten lite var dag...

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem

Helst av allt ser jag ju lite nya spel istället.... Men av dessa två så är jag mest sugen på StarCraft 2...... man lirar ju fortfarande brodwar i mellanåt när inget att står till buds

Skulle också vilja se WarCraft 4 .. även om 3:an fortfarande är gudomligt roligt så kan den bli lite uttjatade emellanåt

Permalänk

Suktar.... efter Sc 2

Det skulle vara nåt så slipper vi alla skuma wc3 spelare.

Har märkt att sc och wc spelare inte ska vara i samma rum trots allt är det samma företag som gjort dom.

Men kanske inte sc2 men en "uppföljare" http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=ps2579&...
Starcraft : Ghost

Permalänk
Medlem

känns lite dumt av dem att släppa ett diablo3 eftersom det skulle sno spelare från wow men visst vore det jävligt nice om det kom ett d3

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

Jag är också lite rädd för att Blizzard helt enkelt tjänar för mycket pengar på WoW och därför inte tycker det är lönt att utveckla andra spel så som SC2.
En annan fråga är om man kan göra SC så himla mycket bättre. Visst lite bättre pathfinding och AI skulle ju vara nice men att tex ändra grafiken till 3d tror jag inte hadde varit helt lyckat. Fast det är klart det finns väll kanske en del till grejer som hadde varit kul.
jag tänker:
Större armeer utan lagg, taktisk placering av trupper (bättre aim om man står högt uppe etc), flera olika transporter, ökade micro möjligheter (kanske flera vapen hos samma unit som man själv kan aktivera med komando).

Permalänk

Diablo 3 skulle jag helst vilja se, tveklöst eftersom jag ogillar RTS - spel.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 skulle jag vilja se (eller ännu bättre, ha i min ägo ), just för att jag var helt fascinerad över D2 LoD. Förhoppningsvis kommer det, eller ett liknande spel av Blizzard i framtiden... det kan dock dröja längre än vi vill, om det kommer något. Så samtidigt känns det inte lönt att tänka på det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

nytt starcraft skulle vara jävligt najs , det spelet har jag nog spelat lite då och då sen det släpptes och det håller ju ännu i dag

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Blizzard har väl sagt att dom håller på med 4 olika spel under utveckling eller något? Förutom expansionen till WoW då... Har för mig att jag läste något sådant när blizzard blev intervjuade på Blizzcon. Sen så sas det inte exakt vad det var för något under utveckling förutom expansionen till WoW då :/

Men jag har svårt att se vad dom skulle göra så mycket bättre med D2 och SC... Känns som att dom spelen var väldigt fulländade när dom släpptes. Och vad ska nya grejerna vara? Samma spel med bättre grafik och nya banor?

Hur gick det då med Starcraft: Ghost förresten?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Starcraft är än idag det rts:et jag haft roligast med efter Red Alert.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej

Men jag har svårt att se vad dom skulle göra så mycket bättre med D2 och SC... Känns som att dom spelen var väldigt fulländade när dom släpptes. Och vad ska nya grejerna vara? Samma spel med bättre grafik och nya banor?

Räcker det inte med bättre grafik och nya banor?

Det jag skulle vilja se i ett eventuellt D3 skulle vara något i stil med:

1. Grafiken. Behöver inte vara något märkvärdigt här, men huvudsaken är att det ser bättre ut än i gamla D2. Ingen tecknings-aktig grafik som i WoW bara. Har inget emot det, men det ska inte finnas i Diablo! Och jag har svårt att se hur D3 skulle fungera i 3d. Vill mycket hellre att det ska vara samma stil som i de gamla hederliga spelen.

2. Karaktärerna. Nya karaktärer, och gärna flera. Eller bara fräschare versioner av de som finns.

3. Banor. Självklart nya spännande banor. Har inga särskilda krav här, mer än att de gärna får innehålla lite mer liv och rörelse (vilket kanske går hand i hand med grafiken/fysiken delvis).

4. Jag skulle vara fullt nöjd om ovanstående tre punkterna uppfylldes, men det får gärna finnas lite nytt av det övriga. Interfacet osv. Att man kan påverka mer saker i spelet och att det kräver lite tänkande när man tar sig an bossar och andra svåra monster (låter nästan som jag börjar prata om WoW här..). Eller angående det sistnämnda så vettetusan... charmen med Diablo var ju att samla på sig fina unique-saker och se hur bra man kunde röja runt både PvM och PvP.

Ungefär något sådant hade jag hoppats på. Blizzard kan göra mer än vad jag sitter och rabblar upp på rak arm.

Hey, höll på glömma att det måste vara säkrare mot fusk. Vill inte se ytterligare ett favoritspel förstöras. Maphack skulle jag dock tillåta, om jag själv fick bestämma.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

World of Diablo
World of Starcraft

ojojoj, om det kom haha

Permalänk
Medlem

om jag fick bestämma skulle deras nästa spel vara world of starcraft
ge mig ett mmo som marine

Visa signatur

[Asus A8N Sli-Delux, Amd64 Winchester 3500+, 2x Leadtek 6600gt Tdh Extreme(SLI), 2x Corsair CMX1024-3200C2 DIMMs] 6948 I 3Dmark05(oclockad)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elleshar
om jag fick bestämma skulle deras nästa spel vara world of starcraft
ge mig ett mmo som marine

Ett MMOFPS isf.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Avstängd

Vi vill inte ha något Starcraft 2.
Starcraft är alldeless för populärt och det går knappt att balansera längre.
Bara AIn kvar att balansera på en del protossunits sen är det klart.

Visa signatur

Att kalla en moderator för nazist var en mindre intelligent sak jag gjort

Permalänk
Medlem

Jag gissar spontant på att det är minst 4-5 år till vi får se ett Diablo 3. Men kommer, det gör det såklart.

Blizzard lär ha extrema krav på hur det ska se ut och utformas.

Spegel: Vi vill inte ha ett SC2 med bara finare grafik, vi vill ha ett SC2 som för RTS genren framåt. Är det någon som kan göra det är det Blizzard.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dempe-X
Suktar.... efter Sc 2

Det skulle vara nåt så slipper vi alla skuma wc3 spelare.

Har märkt att sc och wc spelare inte ska vara i samma rum trots allt är det samma företag som gjort dom.

Men kanske inte sc2 men en "uppföljare" http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt.php?produkt=ps2579&...
Starcraft : Ghost

huh?
Fan spelar du med för starcraft/warcraft spelare egentligen?

De flesta spelar ju båda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Om jag inte är helt ute och cyklar så är Blizzard uppdelad i olika "lag", vilket i sin tur betyder att WoW inte behöver ha något med Diablo osv att göra (rent utvecklingsmässigt sett), om det är folk som arbetar med olika projekt inom företaget. Men som sagt, jag kan lika gärna åka cykelmaraton...

stämmer, du cyklar inte

Jag skulle utan tvekan ta Diablo 3!

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

Diablo 3 FTW!

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Starcraft 2 any day of the week

Diablo är så enformigt... gillar RPG som fan men inte hacknslach.

"ökade micro möjligheter " i sc2

De är typ den bästa mircon som finns än idag, men visst att fixa ännu bättre, why not

Fattar inte att de inte kommit ett SC2 än. Fatta vad cash de skulle tjäna. Men de är väll de som är så bra med blizzard, de släpper bara kvalitets spel. De väntar troligen på att en bra motor ska komma.

Permalänk
Avstängd

I warcraft 3 kan man väl ha en mod så att man kan spela med starcraft soldater å sånt=)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
huh?
Fan spelar du med för starcraft/warcraft spelare egentligen?

De flesta spelar ju båda

Nja tänkte me på lan , ska alltid bli ett jävla bråk om vi ska spela wc3 eller sc.
Jag vill lira Sc och dom andra wc för dom hatar sc så är det med dom flesta jag känner som lirar nån av spelen.

Så det blir alltid att vi lirar Red Alert 2 eller AoE 2 och då åker dom på storstryk av mig trots att dom är 2-3 mot mig Alltid , varför ska man bli missanpassad när man är bra på såna spel?

Permalänk
Medlem

Skulle va najs med en ny version av D2, typ med större upplösningar (än bara max 1024^^) och sedan bättre grafik

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

StarCraft II skulle vara gudomligt... spelat originalet+BW alldeles sjukt mycket, och inte tröttnat än.

D3 skulle jag förmodligen inte ens installera, inte om det liknar föregångarna. WC4 skulle jag kanske prova, men jag tror inte på det... serien totalförstördes ju med 3:an (eller storyn var bra, men spelkänslan... usch!)

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som inte hoppas på nån av dessa uppföljare?
Ett diablo 3 skulle isf bli ett mmorpg som WOW , vad jag tror eftersom det är mer rollspelskänsla i D3 och mer pengar att vinna på att skapa ett mmorpg.

Ett starcraft 2 skulle bli mer likt ett warcraft 3, och vad som är själva grejjen med starcraft (tycker jag) är att man inte ska ha någon hjälte och bygga strategier ifrån det, utan det ska vara mycket gubbar, det ska vara stora strider.

men det är ju min åsikt

Permalänk
Medlem

Nej, gör för guds skull inget MMORPG av Diablo.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

att du ens tvingar oss att välja... DÖ! ^__^
Diablo 3 är ett givet köp så länge som dom inte gör det till mmorpg.
Finns det någon officiel sida till Starcraft 2 ? har inte ens hört att om detta spel dvs 2an

Visa signatur

Gammal