Permalänk
Medlem

17 tummare. Bra eller anus?

Ska köpa bärbar nu. Spelar mkt poker, så jag vill ha en stor skärm och plats med flera bord utan alltför mkt överlappning. Alltså lutar det starkt åt en 17-tummare...Jaha. sen då? Många märken blir det att kolla på. Läst mkt men är helt bortkollrad nu. Nån som har 17-tummare som kan såga eller hylla sin. Får kosta mellan 12-16.000.
Kollat på http://www.dustinhome.se:80/dacsaportal/?ProdID=5010087546 och den har allt jag behöver, och mer därtill kanske, men då läser man ju på flera ställen om folk som gnäller på att den blir för varm och låter mkt m.m.
Vad säger ni? Nån som har en ? Eller nån som har en liknade och har nåt nyttigt att meddela?

http://www.inet.se/index_main.asp?ref=pr&pl=1967678
verkar inte helt fel heller.

Tacksam för allt ni kan kasta på mig

....

Permalänk
Medlem

inspiron 9300 kanske? eller kolla på vad zepto har att erbjuda...

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

F-S Amilo 4438G grym upplösning, inga problem att köra 6 bord samtidigt med den.

Permalänk
Medlem

...eller, fujistu-siemens 3438. Köp inte en med P4 eller vanlig AMD64.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
...Köp inte en med P4 eller vanlig AMD64.

Ok, why not? P4 blir varm och låter har jag hört, men AMD ?

Permalänk
Medlem

Alla de cpu:er som är designade för att vara i stationära datorer drar mycket mer ström och blir rejält varma - som då kräver ännu mer högljudda fläktar osv...

Permalänk
Medlem

ok. I got that. Men blir det så illa då om man inte spelar spel, vilket jag inte lär göra?
Finner det svårt att hitta nån som passar utan P4 el. AMD faktiskt.
Tack för tipsen i den här tråden förresten, men de ser lite dyra ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magtune
ok. I got that. Men blir det så illa då om man inte spelar spel, vilket jag inte lär göra?
Finner det svårt att hitta nån som passar utan P4 el. AMD faktiskt.
Tack för tipsen i den här tråden förresten, men de ser lite dyra ut

jo men då får du bita i det sura äpplet och lava med en höggljudd, varm samt dålig batteritid i din dator ^^. glömde tung fö.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

Du borde leta efter hög upplösning istället för stor skärm om du vill få plats med mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
...eller, fujistu-siemens 3438. Köp inte en med P4 eller vanlig AMD64.

Jumbo generaliserade lite för mycket... det är inget fel på AMD Turion64 (som är en perfect mobil CPU), som tekniskt sett egentligen är en AMD64....

Visa signatur

Emmy Rossum Is The Goddess Of Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azur
Jumbo generaliserade lite för mycket... det är inget fel på AMD Turion64 (som är en perfect mobil CPU), som tekniskt sett egentligen är en AMD64....

Nej, nej jag menade AMD DTR varianten. Desktop replacement alltså. Turion är helt OK.

Permalänk
Medlem

okidoki !
Kör nog en Asus då...

tack för input

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha satsat på en Fujitsu-Siemens, finns på Siba/Computer City för 14-15999. Då ingår ett bättre grafikkort + 2 hårddiskar....

*Såg nu att Asusen kostar ~13800kr. FS ~16300, 3500kr i skillnad.

Permalänk
Medlem

ångrade mig i sista sek och drog in en Inspiron 9300 istället. De hade bra erbjudande nu i dagarna. Känns bra faktiskt

Permalänk
Medlem

Vad var det för erbjudande?

Permalänk
Medlem

de hade rabatter på 2000 kr tror jag + fri leverans, frakt och väska, fick detta för för 14k:

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?c=se&car...

verkar som de har erbjudandet kvar än...

[edit]
länken stämmer inte, har uppgraderat lite också, typ 1024 RAM, 802.11a/b/g LAN kort, 9 cells batt och 1 års hämtservice + en trådlös mus

Permalänk
Medlem

Man kan bara välja X300 som grafikkort, alltså ett dåligt val för den pengen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Man kan bara välja X300 som grafikkort, alltså ett dåligt val för den pengen.

Om man är stor spelnörd ja, men detta grafikkort klarar rätt många spel ändå. Och det verkade ju inte som att han köpte laptopen för att spela med den.

Eller vad är det som gör datorn så dålig?

http://www.itservice.se/dialectit/site4.jsp?showArticle=24422... Är det en dålig dator? Tycker du inte ska skriva sådana kommentarer utan vidare eftertanke.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blue Marlin
Om man är stor spelnörd ja, men detta grafikkort klarar rätt många spel ändå. Och det verkade ju inte som att han köpte laptopen för att spela med den.

Eller vad är det som gör datorn så dålig?

http://www.itservice.se/dialectit/site4.jsp?showArticle=24422... Är det en dålig dator? Tycker du inte ska skriva sådana kommentarer utan vidare eftertanke.

Visst, visst men i detta fallet är man lite dumsnål om man väljer bort en Asus med nästan samma spec förutom att man får med ett bättre grafikkort och 2års garanti.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Visst, visst men i detta fallet är man lite dumsnål om man väljer bort en Asus med nästan samma spec förutom att man får med ett bättre grafikkort och 2års garanti.

Dumsnål...jaha vad är ditt problem nudå helt plötsöigt ? lol
Jag valde Dellen för att den har 1024 RAM istf. Asusen 512 och framförallt bättre upplösning på skärmen och det är viktigare för mig än ett jävla grafikkort som jag inte har någon som helst nytta av...Den var ju dessutom dyrare så...Men tack för kommentaren