Jag är lite kluven om vad jag ska göra.
Dator har några år på nacken, det är väl därför det börjar hända saker.
Det jag funderar på är vad man ska köpa för nya delar om man ska köpa nytt.
Jag håller på och kollar på bärbart just för tillfället, men jag vill inte göra mig av med den här stationära.
Det känns som om man köper nytt nu så vill man väl inte köpa delar som inte klarar av morgondagen?
Eller ska man inte tänka så?
Det som är lite surt är att jag precis köpt ett nytt AGP-grafikkort, annars skulle det nog vara läge att satsa på nåt moderkort som stöder PCI-E eller nåt sånt.
Jag håller på o spelar en del, t.ex. NFSMW, BF2, HL2 och sånt, så det kräver ju ändå en del.
Det nya grafikkortet jag köpte funkar, men inte så bra som jag vill, men när man inte har nån direkt ekonomi..
Processorn tror jag hänger med ett tag till, men när den ger sig/inte klarar av mina krav längre, så ska man väl köpa nåt bättre..
Men iom min ekonomiska situation så är det kanske läge att köpa ett moderkort som passar med det jag har just nu och när grejerna ger sig mer så får man köpa upp sig mer då.
Om man ska köpa ett moderkort som inte är alltför kasst men som funkar med det jag redan har.
Kör varken RAID eller nåt annat avancerat, så det behöver egentligen inte vara så avancerat.
Har det här moderkortet just nu.
Tror egentligen att det är "för" bra för mitt behov.
Visste knappt nånting om datorer när jag köpte den här.
Skulle vara tacksam för förslag om detta!
[edit] Kom på att det kanske kunde vara läge att skriva hur mycke jag kan tänka mig att betala också.
Mellan 2000-3000kr totalt skulle jag nog kunna kosta på mig.[/edit]