FEEDBACKTRÅD: vatten i tangentbordet eller så var det led´s

Permalänk

FEEDBACKTRÅD: vatten i tangentbordet eller så var det led´s

säg vad ni tycker..

länken hittar ni här eller i forums delen för projektsloggarhär

edit: vist jag hade nog kunnat skippa den extra sladden o kört på ps/2 kontakten men var osäker på hur mkt jag kunde drar ut därifrån..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ser lite ghetto ut, men det blir nog fint ska du se

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

lung de kommer måste hosta upp 10 bilder först.. eheh är bättre än vad man ser... jag kommer att lägga upp mer bilder allt efter som..

mer kritik tack..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Svårt att ge så mycke kritik jusst nu tror jag, men det ser gettho ut

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

bling bling, blev rätt snyggt

Visa signatur

Deltahead - Don't move to Finland

Permalänk
Medlem

Hrm. Ser ut som en bra julklapp, får se om man kan få igång lödkolven...
lånar din idé lite

Visa signatur

<3

Permalänk

macan härma på bara.. dock så om du ska köra med 6 leds på höger sidan o samm på vänster sidan så kommer inte en lysdiod på höger sidan lysa bra för enterknappen sitter så dumt till.. men om du härmar på så gör en tråd isf

nästa del ja ska göra är att fixa så den går på batter.. hmm får göra om lite med lödningarna då.. eventuelt ett 9v batteri isf..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

det är fritt fram att göra liknande moddar men krvaet för det är att en projektlogg ska finnas isf...

Som om du bestämmer det? Du är inte direkt den förste.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk

jaja zeecor.. sak samma.. vet det finns massor av folk som moddar hit o dit i tangentbord.. men det är enligt mitt tycke.. ehhe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fint. Kanske en liten strömbrytare nånstans på tangentbordet så du kan stänga av och sätta på lysdioderna?

Permalänk

tbonnerviver.. jo har tänkt på det.. men det är ju enklare att ta bort sladden isf.. ska kanske göra den kompotabel med batteri o en strömbrytare.. dock så orkade jag inte leta fram någon och sätta in en.. var lat.. viste inte precis hur de skulle bli häller men jag är nöjd över det jag gjort..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Coolt...

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem

eller så köper man glowire som blir typ 1000x snyggare

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Heter det kanske lodde pistol i norge?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

Tyckte inte d blev så snyggt faktiskt :/

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem

sen så finns det olika sorters lödutrustning, lödkolv, lödstation och lödpistol.
det är olika saker och har därför olika namn

Permalänk

jo frink det är som du säger dock så har jag hela sättet.. allt i ett..

megan00bie gör något sj utan att klaga på andra.. vist smaken är som baken .. dock så blev det bättre än vad det var och ska kanske ändra färger ochså... sen så störm man sig knappast på ljuset och det går ju stänga av... syns ingen håller ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Hmm, gjorde samma sak 2004 så du är inte först
Fast jag kopplade till tangentbordets ström istället, då ser det ut som vilket tangentbord som helst.
Sen satte jag fast en strömställare på baksidan.

Men gillar grönt mer, syns ju, problemet med glowwire är att det inte lyser lika mycket.

Visa signatur

100% recycled electrons
http://www.greenliquid.tk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet

megan00bie gör något sj utan att klaga på andra.. vist smaken är som baken .. dock så blev det bättre än vad det var och ska kanske ändra färger ochså... sen så störm man sig knappast på ljuset och det går ju stänga av... syns ingen håller ...

För det första om du läser inlägg nummer ett så står det säg vad ni tycker. Altså gav jag honom min egna högst personlig åsikt.
För det andra så var jag knappast otrevlig eller försökte klanka ner på honom.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
jo frink det är som du säger dock så har jag hela sättet.. allt i ett..

megan00bie gör något sj utan att klaga på andra.. vist smaken är som baken .. dock så blev det bättre än vad det var och ska kanske ändra färger ochså... sen så störm man sig knappast på ljuset och det går ju stänga av... syns ingen håller ...

jag såg bara en lödkolv och en lödpistol

Permalänk

ge3kr0bban
jo men hade bara 4 blå leds.. ska ta och byta färg.. sen så kan man ju göra att ta det från den befintkliga strömen ska testa det sen nästa gång.. men jag är lite orsäker på det nämligen ska ta tummen ur o kolla några tangentbord hur mkt de drar.. sen är det finuliga att jag har vanliga motstånd till de 3 ledsen.. så leka runt där så

ge3kr0bban
hosta gärna upp någon bilder hur man ser dina leler inte

Visa signatur

I am Extrazz.