Permalänk
Medlem

Tips på prisvärd Mp3 spelare

Hej!
Jag har ingen koll på mp3 spelare och tänkte därför att ni kanske kunde hjälpa mej med tips på prisvärda spelare. Mina krav är:

- Minst 1gig minne
- Inte alltför dyr (max 1500kr)
- Display!
- Ska inte se ut som en bandspelare från 80-talet ( eller nåt annat fult)

Bifoga gärna en länk

Permalänk
Medlem

Vad är "Inte alltför dyrt" för dig?
Olika för alla människor

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

iPod Shuffle, grymmaste designen, snyggaste spelaren...saknas dock en display men det gör inget när man inte har fler låtar än man får plats med...512mb går ju på typ 800-900kr

Helt nöjd med min

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att både Iaudio och Iriver såg intressanta ut, ska kolla lite närmare på shuffle. Jag kom också på en till sak, jag vill att man ska kunna ha med sig mp3- spelaren när man tränar och springer. Det kanske går med dom flesta eller kan dom ta skada av skakandet när man springer/joggar?

Permalänk
Medlem

har du en mp3spelare med flashminne så e det ju inga probs med o ge sig ut i skogen o löpa lite.. jag har själv en Ipod Mini, men i detta fallet skulle jag rekomendera Iaudio'n då de är kända för sin ljudkvalité..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Hedersmedlem

Det ryktas att det ska komma ut en ny version av shuffeln.
• Nya färger
• Mindre

Kan vara värt att vänta på, OM det ny kommer ut någon.

Permalänk
Medlem

iRiver T10
iRiver T20

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
iPod Shuffle, grymmaste designen, snyggaste spelaren...saknas dock en display men det gör inget när man inte har fler låtar än man får plats med...512mb går ju på typ 800-900kr

Helt nöjd med min

Shuffel bör du ta i sista hand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Shuffel bör du ta i sista hand

Varför det?
Den är ju kanon om man bara skall lyssna medan man gör något annat…
Vill man pilla och joxa så är den lite begränsad då det saknas en liten pyttig display och massa små knappar…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

ipod nano 2 gb liggert på 2000 kanske 500 kr mera för en grym mp3

Visa signatur

Alla har varit Noobs i början!

Källa:GnL Newbie

Permalänk
Medlem

iPod shuffle är i sammanhanget en dyr spelare och absolut inget prisvärt köp. Alla spelare har shuffle funktioner och iaf man vill slippa pilla och använda displayen går det alldeles utmärkt att bara aktivera spelarens shuffle och strunta i displayen. Då har man ju display och möjligheten att organisera sin musik som en "ren bonus" annars...

San Disk DAP med 1GB får du för ungefär samma pris som en 512mb Shuffle. Och då har du lite extra funktioner som radio, inspelning etc.

Att köpa en Nano med 2GB när 4 kostar 500kr till är okristet. Det får man nästan inte göra. Sen ser jag heller ingen större anledning att köpa en Nano över en iPod mini 4GB. En mini får du för under 1800:-. Samma spelare så när som storleken och lite töntiga funktioner. Dessutom tål minin att du använder den och blir inte repig efter 20 min...

Tycker även att du skall kolla på iAudio U2.

Gott och blandat;

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

På vilket sätt är det okristet med en iPod nano?

Jag skulle faktiskt rekommendera att du går upp 500 kr (300 om du har CSN- eller Mecenatkort) och köper en iPod nano. Förutom att du får 2 GB lagringsutrymme på en flashdisk-spelare, så är det ju den snyggaste och häftigaste spelaren på marknaden! Den är verkligen pytteliten!

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Alla iPod:s har bra ljud ifrån line-out. Inte från hörlursuttaget. Om du vill använda högkvalitetslurar, hög-ohms, så kan du ju alltid köpa en pocketdock eller line-out och en hörlursförstärkare, t.ex.cMoy, pocketamp eller liknande. Men då är ju portabiliteten ganska förbisedd.. Sen så är det iallafall min mening att EQ:n på samtliga iPods suger stenhårt, ingen custom samt att mina PortaPro och AKG k26p har distat vid hög volym på samtliga iPods jag har testat dem med(3G, 4G, mini 2G samt nano). iPoden är väldigt snygg och snabb, men inte mer.

Jag skulle rekommendera en monolith 7010, en iAudio u2 eller u3, eller en meizu. samtliga har drag and drop, bra uteffekt och batteritid.

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Eventuellt har inte Onoff bästa pris på U2, kolla här.

http://se.pricerunner.com/sound-and-vision/personal-audio/mp3...

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mustaren
Jag skulle rekommendera en monolith 7010, en iAudio u2 eller u3, eller en meizu. samtliga har drag and drop, bra uteffekt och batteritid.

Drag and drop är ju dock något negativt när det gäller MP3-spelare.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

iPod Nano är inte särskilt okristet, förutom att min högst personliga åsikt är att det är dumsnålt som tusan att köpa 2GB versionen. Sen tycker jag fortfarande den bra mycket billigare iPod Minin är ett mycket bättre köp. Ska du gå upp några kroner så gå upp med 300:- och ta en 4GB iPod mini. Finns i flera fina färger och kommer vara fin även nästa vecka. Skillnaderna är display, storlek och några bonus funktioner. Du får ta reda på själv iaf dessa funktioner är ngt du vill ha, min åsikt är att det är onödigt trams.

"pytteliten" bör ju snarare definiers som "pyttetunn". Till ytan är den fortfarande en ganska stor spelare, även om jag tycker det är helt ok och extremt litet inte är min grej.

EQ'n är helt värdelös på alla iPods. Försöker man få bas distar det nästan hur du än bär dig åt. Ok ljud får du genom att inte ha EQn aktiverad alls. Sen är det lite dåligt kräm i den vilket resulterar att du måste kräma på ganska högt för att få bra ljudnivå med lite tyngre lurar, det försämrar också kvaliteten. (JAAAAA jag har tagit bort EU spärren på min.). iPods är inget för audiofiler direkt, men "gemene man" nöjer sig med dess ljud och de trendiga vita lurarna som ingår. Ger phett med "street cred" du vet ;).

EDIT: Ang. drag n drop vs använda mjukvara är ju det högst subjektivt, men de flesta föredrar helt klart de förstnämda. iTunes = bloatware. Alternativen = "orka"? Sen ställer det ju även till med problem iaf du vill dra din musik till en annan dator etc. Testa itunes innan du köper iPod...

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

DrRotmos, det där är väldigt individuellt. Personligen tycker jag att iTunes är väldigt opraktiskt, jag föredrar att själv veta var jag har min musik på min spelare(iAudio M3) istället för att ha flera olika id3-taggar för varje artist.

Hauk, jag håller med. Apples byggkvalité är bra,(förutom de första nanosarna) och vissa användare kanske värdesätter ett pålitligt garantisystem mer än bra ljud. det är verkligen inte svartvitt, iPoden har sina fördelar och nackdelar. Som van datoranvändare(PC, dessutom) skulle jag ändå välja en annan spelare.

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.

Permalänk
Medlem

ipod mini 4 gb kostar runt 1000 kr på blocket finns massa såna där!