Blåst på Blocket
Blåsa folk
Är det ok att blåsa folk på sajter typ Blocket,Tradera m fl bara för att de är "dumma" nog att betala in i förskott eller Strunta att skicka det man har kommit överens om att byta när den när den "andre" skickade sin pryl först?
NEJ!!
Jag är övertygad om att de flesta som använder ovanstående sajter är ärliga manniskor men det finns riktiga rötägg också.
En av dem heter [...] och bor i [...].
I början av maj 2005 svarade han på min annons på Blocket där jag ville byta min chippade X-box mot en chippad PSTWO.
Efter en mailkonversation där jag uppfattade den här "[...]" som en pålitlig kille så skickade jag i väg min box på överenskommet datum, skickade det express för att vara hygglig, mailade och sms:ade honom kollinumret och bad honom att göra detsamma.
Efter några lama bortförklaringar förstod jag att han skulle blåsa mig. Försökte stoppa försändelsen men det va försent. Han slutade att svara på mail.
Sms:ade då en person med samma efternamn i [...] som visade sig vara hans syster, det tog inte många minuter förrän jag fick ett mail där han påstod sig vara i London, att han själv rädd för att bli lurad, sen fortsatte han med kommentarer som att han skulle pissa på mig gör jag hade sms:at han syrra osv.
Sen dess har han slutat att svara på mail.
Hitills har han haft en jävla tur, min Danmarksresa ändrades tre dagar innan de skulle ske i somras bl a.
En sak kan han var säker på och det är att han kommer att ångra sig jävligt mycket när vi träffas - för det kommer vi att göra!
Ska även tillägga tt han finns på det här forumet under namnet [...] (kallar sig [...] på vissa forum).
[i]Redigerat av Castor: Personuppgifter raderade.[/i]