Permalänk
Medlem

Chassi sida Graverad

det va en kille som vill ha sin sida graverad och det var väl intemer än sätta igång ..

han hade valt ut egna mönster etc.

sidan i sig med de motiv som skall graveras ..

namnet..

en liten "grej"

en större "grej"

namnet , konturer gjorda..

"grej" no:1 konturer gjorda

"grej" no:2 konturer gjorda

och så ser det ut so far...

kaffe dags..

påbörjandet av allt nötande innan detalj arbete

och efter 2koppar kaffe och mer nötande med detaljer etc så blev namnet så som detta..

"grej" no:1

å så blev den ..

lite mer på "grej" no:2

efter "lite" nötande och detaljerande så blev detta resultatat av det..

bara hoppas han blir njd med resultatet..

Permalänk
Medlem

Om han inte blir nöjd vet jag inte vad!!
sjukt snyggt enligt mig!

Permalänk
Medlem

jo han valde ju motiven själv så bara arbetet håller den klass han förväntat sig så

Permalänk
Medlem

Det var ju sjukt snyggt.
Väldigt snyggt jobb.

Visa signatur
Permalänk

Man kan ju gissa på att Gool blir nöjd...

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem

skitsnyggt graverat, fast jag gillade inte motiven riktigt.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Permalänk

snyggt..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

snyyyyyyyyyggt

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Snyggt, btw GoTaLL vet du om man kan gravera borstad aluminium? Håller på att bygga en förstärkare i skolan och har kommit fram till att det skulle vara läckert med någon gravyr på den, men vi har tänkt att blästra den (sandbläster) för att få bort lite repor, så den kommer ju att vara typ borstad sen.

liten smygtitt:

kommer senare en bygglogg om det är godkännt med förstärkarbyggen här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ja .. "problemet" blir att det syns inte lika bra på ren metall när man graverat .. det man kan göra om man gör det för hand är att göra speglingar så att beroende på hur du tittar på det så speglar det sig olika .. liksom skiner till .. men det blir nog bra

Permalänk
Medlem

Ska man lacka sidan när man graverat den?

Visa signatur

Johan - the leet

Permalänk
Medlem

nej behövs inte

Permalänk
Medlem

Jag skulle då bli riktigt nöjd ifall det var min chassisida!
Keep it up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Man kan ju gissa på att Gool blir nöjd...

Hehe, det är faktiskt jag som har beställt den
(namnet "Gool" var upptaget här på swec)

Jättestort tack till GoTall!

Är fett nöjd med graveringarna!

Kanon jobb

btw den 1:a lilla symbolen kallas cyberdog, de som lyssnar på techno samt trance har säkert kommit i kontakt med den här symbolen tidigare

Visa signatur

Fractal Design R5 white / i7 5930K@4.0GHz / Noctua NH-D15 / 32GB Corsair XMP3000MHz DDR4 2x16 / ASUS X99-Deluxe / ROG Strix PG279Q / GTX 1080 ti / Sennheizer Game One / Corsair K70 LUX RGB / Logitech G502 / Corsair HX1000i / Samsung SSD 850 PRO 500GB / Samsung 850 EVO 512GB / Plextor m2 256GB / Seagate XT 500GB /

Permalänk
Medlem

den är skickad idag

Permalänk
Medlem

får man fråga vad detta kostade?

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

frakten kostade det..

Permalänk
Medlem

Graverar du igenom pappret ibörjan? Rivs det inte sönder?
Jag körde med gladpack och CD penna..

Visa signatur

2600k@ 4,4 Vattenkylt med en Noctua 120mm @ 7v. 16 gig Corsair Dominator. GTX 1050 Ti Passivtkylt. Corsair RM550 80 Gold. Corsair M4 ssd 256 gig. Asus Sabertooth p67. (Takfläkten låter mer än själva datorn).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
ja .. "problemet" blir att det syns inte lika bra på ren metall när man graverat .. det man kan göra om man gör det för hand är att göra speglingar så att beroende på hur du tittar på det så speglar det sig olika .. liksom skiner till .. men det blir nog bra

Kan man, om man vill, på något bra sätt fylla i graveringen med något mörkt så att det syns, med bra resultat?

OnT: fan va nice, som vanligt

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".