Permalänk
Medlem

Ubuntu tar mkt plats?

En kompis till mig lånade min ubuntu-skiva för att installera. Den installerar tydligen grundsystmet, men när den ska installera resten, så hänger den upp sig på lite verierande %-antal, men alltid runt 70%~

Den gnäller på ont om ledigt diskutrymme. Han installerar det på en 6-gigs disk, och låter den partitionera själv. Borde inte ubuntu få plats på 6gig?

Jag är tyvärr lite ovan med ubuntu, kör Gentoo hemma. Så om någon hade svar hade jag blivit klad

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

Ubuntu får utan tvekan plats på en 6 GB disk, beroende på partitionering förstås. Jag kommer inte ihåg riktigt hur stor plats Ubuntu tog vid nyinstallation, men det är väl 2 GB eller så.

Permalänk
Medlem

EDIT:
Sorry, läste inte nog ordentligt.
Don't mind this.

Permalänk
Medlem

Jo, det borde få plats. Jag har installerat fulla 5.10 på en 4GB och har mycket ledigt över.

Visa signatur

You're a nut, you're crazy in the coconut!
Tredje året på ITEK, MDH Västerås!

Permalänk

En polare till mig har haft problem med detta, kommer dock inte ihåg vad som var fel...

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ner
EDIT:
Sorry, läste inte nog ordentligt.
Don't mind this.

Radera inlägget bara.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga men är du helt säker på att skivan fungerar som den ska?

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

Re: Ubuntu tar mkt plats?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pajp
En kompis till mig lånade min ubuntu-skiva för att installera. Den installerar tydligen grundsystmet, men när den ska installera resten, så hänger den upp sig på lite verierande %-antal, men alltid runt 70%~

Den gnäller på ont om ledigt diskutrymme. Han installerar det på en 6-gigs disk, och låter den partitionera själv. Borde inte ubuntu få plats på 6gig?

Jag är tyvärr lite ovan med ubuntu, kör Gentoo hemma. Så om någon hade svar hade jag blivit klad

Välj "ha allt på en stor partition" (eller liknande) istället.