Permalänk
Medlem

x2 eller 3700+?

hm jag har beställt en san diego 3700+ som kommer imorgon och har lite smått ångest.. Kunde för 800kr mer tagit en x2 som e mer framtidssäker.. Fast 3700 verkar ändå prisvärd.. Var det ett bra val eller?

Permalänk
Medlem

Ja det var ett bra val..

Om det är mer framtidssäkert att välja dualcore framför singlecore beror ju helt på när man uppgraderar processor nästa gång. Tänker du uppgradera om 5år så självklart är X2 ett framtidssäkert kort. Tänker du snarare 1år så hinner det kanske inte hända tillräckligt mycket för att det ska vara någon direkt nytta för just dig.

Permalänk
Medlem

om jag skulle vara du skulle jag ta en opteron 165.
jag stod mellan valet mellan intel d920 och x2 3800, men sen såg jag att opteron 165 fanns i lager på några ställen så de blev en sån och skulle jag vara du skulle jag också gjort det de!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hock
om jag skulle vara du skulle jag ta en opteron 165.
jag stod mellan valet mellan intel d920 och x2 3800, men sen såg jag att opteron 165 fanns i lager på några ställen så de blev en sån och skulle jag vara du skulle jag också gjort det de!

Verkar ju ta en jäkla tid för dom där opteron dc! är sugen på 165:an men hittar den inte nånstans i lager för vettigt pris.

Permalänk
Medlem

ao fast dom ligger över 3000 spänn, vart inte heller så jättesugen på att köpa en processor som var 1000kr dyrare än grafikkortet jag ska ha i min nya dator..

Permalänk
Medlem

hehe, http://www.datorhandel.com/se/categories/103A61/products/OSA1...
där beställde jag min, tyckte priset var helt okej, 3339:- och jag hoppas det är värt det, hoppas ja kommer upp i fx60 hastigheter för då är det prisvärt enligt mig!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Sitter i skolan just nu med en Opteron 165a i skåpet.
Fick mail igår från webhallen att de hade fått in den, blev helt paff. Så jag var och hämtade den på håltimmen.
OTROLIGT glad är jag nu.

Dessutom såg jag nu att de hade höjt priset med 400 kr, och jag fick ju köpa min till det gamla priset. HELT UNDERBART!

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xploddan
Sitter i skolan just nu med en Opteron 165a i skåpet.
Fick mail igår från webhallen att de hade fått in den, blev helt paff. Så jag var och hämtade den på håltimmen.
OTROLIGT glad är jag nu.

Dessutom såg jag nu att de hade höjt priset med 400 kr, och jag fick ju köpa min till det gamla priset. HELT UNDERBART!

Lyx , vad fick du för stepping samt har du klockat den något än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pr4y3r
Lyx , vad fick du för stepping samt har du klockat den något än?

Fick en med CCBWE 0550XPMW. Processorn kommer sitta i nya systemet som blir färdigställt om ca 2 veckor. Får hoppas att den klockar finfint bärandes på en Tuniq Tower 120.

Visa signatur

Intel Q9550 2,83 GHz | Sapphire 4870X2 | 2x2 GB Corsair XMS2 PC6400 | Asus P5Q-E | WD Caviar Black 640GB | Antec Twelve Hundred | Powered by Corsair 650TX

Permalänk
Medlem

Tycker dualcore är rätt överskattat vad gäller framtidssäkerhet i spel. De dualcore som finns nu lär vara omoderna innan speltillverkarna hinner lära sig att multithreada.

Så ja du gjorde det bättre valet, om du inte multitaskar väldigt mycket.

Visa signatur

Asus P8Z68-V, Intel Core i5 2500K, 8 GB Corsair Vengance, ASUS 6870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyradon
Tycker dualcore är rätt överskattat vad gäller framtidssäkerhet i spel. De dualcore som finns nu lär vara omoderna innan speltillverkarna hinner lära sig att multithreada.

Så ja du gjorde det bättre valet, om du inte multitaskar väldigt mycket.

det där har jag också tänkt på, men köpte en 165a endå, adobe premiere pro m.m använder ju det, fast om man bara spelar kan det va lite onödigt!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

har den nya prollen nu, dock inte hunnit lira lite spel och sånt än

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
har den nya prollen nu, dock inte hunnit lira lite spel och sånt än

prövat att klocka den?
vilken stepping fick du?

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

Har inte prövat klocka än.. Kollade inte så mycket på steppingen men det första stod KACAE. Siffrorna kmr jag inte ihåg, hade väll lite för brått att montera