Permalänk
Medlem

Lundsstadsnät?

Hejsan alla swecare!

Det är så att jag är på jakt efter nytt internet då mitt Telia har blivit instabilt i flera veckor nu, även vid kontakt med Telia har detta inte fixats - detta har hänt förut. Och att jag bor ute på landet ska inte ha något betydelse då det fungerar precis utmärkt när dom har "fixat" felet.

Men nu är jag trött på alla deras ursäket och såg en annons om lundsstadsnät. Står att det kostar 295kr månaden och anslutningsavgiften ligger på 595kronor för 24mbit ner och 1mbit upp. Idag använder jag Telia2000 Företag.

Någon som använder lundsstadsnät här? Är det något att ha? Tycker ni jag ska stå ut med telias ursäkter om att det ALLTID har varit internet anslutet till mig (även om det inte har vairt det, har testat att pinga sidor med mera under tiden jag inte kunant nå ut på nätet).

Så vad säger ni? Allt är välkommet.

Permalänk
Medlem

Finns tidigare trådar om det.
Har inte testat Lunds stadsnät ADSL tjänst, har deras fiber och det är hyfsad peering. Dock är problemet som alltid att när man använder operatörer som köper in grossisttjänster (främst från Telia) är man inte direkt prioriterad om nånting blir fel (exempelvis i telestationen).

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

jag tycker det har varit en hel del krångel med deras adsl2+ tjänst. de lovade 3 mbit upp och sen var det försenat x antal månader och då med bara 1 mbit i upload.

uppkopplingen är ungefär lika stabil som min gamla comhemuppkoppling och det var just en av orsakerna jag bytte från comhem...

Permalänk
Medlem

Ok, då kanske det är lika bra att ha kvar telia då du säger att uppklopplingstiden för dom var rätt lång - och jag är otålig.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Ok, då kanske det är lika bra att ha kvar telia då du säger att uppklopplingstiden för dom var rätt lång - och jag är otålig.

Det tycker jag du skall göra.. Det är fortfarande samma kopparledning som går till din bostad. Är det ostabilt med telia så kommer det vara det med andra ISPs också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Ok, då kanske det är lika bra att ha kvar telia då du säger att uppklopplingstiden för dom var rätt lång - och jag är otålig.

uppkopplingstiden var inte lång utan de ljög för sina kunder. vi fick 8/1 när vi skulle ha haft 24/3. sedan blev det bara 24/1.