Permalänk
Medlem

w-lan lagg var 10e secund

jo det är så att jag har ett trådlöst nätverk och kör internet ifårn.

D-Link AirPlus G+ DWL-G520+ Wireless heter mitt nätverkskort och jag har en förstärkare av dlink på 6 db.

saken är den att jag kan tanka jätte bra osv, men var 10e sekund så får jag fryslagg...

förslag på åtgärd eller något som har haft samma problem och åtgärdat det?

Permalänk
Medlem

Har du provat med sladd för att se om det verkligen är ditt tråflösa nätverk som orsakar frysningarna?

Visa signatur

Epox 8NPA-SLI | Amd64 3000+ (s754)| 1GB | 7800GT
3DMark05 - 8426 | 3DMark06 - 4086

Permalänk
Medlem

självklart. jag har även testat med usr. drivare och jag blir av med hoppen var 10e secund, men då är drivarna mer ostabila.

Permalänk
Hedersmedlem

Välkommen till WiFi Hell, enjoy your stay

Jag har kört alla möjliga kort, USB-proppar och diverse fulhack, och i princip aldrig lyckats få ett Windows-baserat system att hålla en stabil WiFi-uppkoppling. Det enda jag vet är att Windows är fruktansvärt ojämnt gällande kvalitet på drivers, WiFi-stackar m.m. Detsamma gäller Bluetooth, för övrigt.

Det tips jag kan ge är, som du själv är inne på, att testa olika drivrutiner och -tillverkare. Det är väldigt sällan det är hårdvaran det är fel på.

Om du har möjlighet, testa att gå ner till 802.11b, växla mellan olika kanaler, flytta runt prylarna i rummet etc. Ibland funkar det, ibland gör det ingen som helst skillnad.

Permalänk
Medlem

Hde samma problem... efter en hel massa jobb (i onödan) gav jag upp och fick övergå till kabelanslutet då man spelar mm.