Permalänk

Min systemdisk, en Fujitsu ~8GB disk som viner långt in på nätterna.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk

hårddiskarna :/ vet inte hur ja ska tysta ner dom xD

Visa signatur

| - Phenom II x2 550 3,1ghz - 2 x 2gb Corsair XMS2 - Sapphire Radeon HD3870 @ 785/1286 - 320 GB samsung Spintpoin unt 1 tb samsung spinpoint - Lian li PC-K56

Permalänk
Medlem

Min 80 mm fläkt som kyler chipset, CPU och GPU är vattenkylt men det fattades en Y koppling så kunde inte kyla det med vatten.

Visa signatur

Min hemsida med galleri
[Tell me, and I forget. Show me, and I remember. But let me do, and I understand]
Hur hittar man saker på internet? Jo klicka på länken!

Permalänk
Medlem

säger abra ni som har högljudda diskar, Seagate Barracuda FTW! så tysta diskar mina e omöjliga o höra eller känna vibrationer från mycket nöjd med dom. men Iaf det som låter mest i min härk är cpu fläkten när jag drar den på högsta varv vid spelande o dyl som tar lite på datorn så lever den fan samma sak på lägsta fortfarande cpu fläkten, dock så är juh datorn väldigt tyst när ajg vridit ner allt me fläktkontrolern alla fläktar kopplade på kontrolern så det är inget störande när man ska sova

Visa signatur

Intel Pentium 4 Prescott, 3.39 GHz | 1024MB DDR pc3200 | 2 st 250 Seagate Barracuda S-ATA | Radeon x600 pro 256 Mb | Hiper Type-R 580 W Black

Permalänk
Medlem

Zalman grafikkortskylare (solfjäder) på 6 volt låter mest... tillsammans med min processorkylare 92 mm papst (23db) på 6 volt. De låter mest, sen är de lite bakgrundsljud från diskarna också.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

mina 4 120 mm fläktar och min superkassa cpu fläns.

Permalänk
Medlem

hmmm...
Ny tråd:
Onödigaste trådarna på swec just nu...
tror denna skulle platsa rätt bra

Visa signatur
Permalänk

Mitt Grafikort. 7800gtx. Dock går bar cpufläken på 40%.

Permalänk
Medlem

Min GPU-fläkt till mitt GF6600GT lät mest i hela systemet förut, men har nu skaffat tre 120mm fläktar som överljuder grafikkortet totalt. Stock-kylaren till min A64 hörs inte heller, inte ens på 100%.

Permalänk
Avstängd

min nya HTPC är tyst som en mus, men det är när seagate disken inte är inkopplad... Sedan så låter nätagget en del när den får börja jobba lite vid HD-filmer etc....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nätaggregatet

Permalänk

Nordbryggefläkten

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

De sju diskarna...

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Mina hårddiskar, definitivt.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk

Mina pumpar och 6st 12cm fläktar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

120 millimetarn bakom datorn ala lågbudget för 80 kronor

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SPLiTi
säger abra ni som har högljudda diskar, Seagate Barracuda FTW! så tysta diskar mina e omöjliga o höra eller känna vibrationer från mycket nöjd med dom. men Iaf det som låter mest i min härk är cpu fläkten när jag drar den på högsta varv vid spelande o dyl som tar lite på datorn så lever den fan samma sak på lägsta fortfarande cpu fläkten, dock så är juh datorn väldigt tyst när ajg vridit ner allt me fläktkontrolern alla fläktar kopplade på kontrolern så det är inget störande när man ska sova

Seagate gör inte tysta diskar längre, nu är det samsung som är tystast istället.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Min hårddisk-kylare med två fläktar låter mest. Har ändå ett billigt nätagg köpt på datorbutiken men den låter faktiskt inte mycket alls.

Permalänk
Medlem

Har en samling Samsungdiskar. Överröstar inte min 2x4400+ kylare om jag inte maxxar dem som mest och allt annat är helt knäpptyst som knappast händer.
Så det är cpufläkten, fast den låter inte alls mycket. Jättebehagligt.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

Graffekylningen. en 40mm original. på mitt ASUS extreme edition AX700LE

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk

en högjuld hdd.. annars så är mina 4 fläktar tysta... kan bero på att jag inte har ett yterhöjer ochså

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Det som låter mest i min burk är nog gfx-kylaren.. standardkylare på ett 6800GS, i alla fall när man spelar. Drar ner den till 25% automatiskt vid 2d-användandet.. CPU är vattenkyld, gfxkortet kommer vara det snart, förhoppningsvis. Efter det kommer nog pumpen, en hydor l30, har inte kommit på något bra sätt att montera den så den inte vibrerar så förbannat.

Permalänk
Medlem

Nordbryggefläkten.... Och inte verkar det finnas nån fläns att byta till heller utan att göra en egen..

Permalänk
Avstängd

Cpu fläkten

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Medlem

en av mina hårddiskar (Quantum fireball) och sen mina 80mm fläktar

Permalänk
Medlem

cpu och nb-kylare

ska fixa till de dock stänger ja av dom kan ja bara höra en susning från grafikkortsfläkten

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Nätaggregatet!
Antec Sonata 380W, hur får jag det tyst? Har köpt en 80mm everflow fläkt och har chassifläkten till sonatan liggandes.

Visa signatur

ASRock 939DualSATA2 | AMD Athlon 64 3700+ San Diego @ 2,75 GHz| Twinmos 1024 MB DRR400 | PowerColor HD 2900 Pro @ 700Mhz | Samsung SATA 400 GB X 2 + Samsung SATAII 300GB | Samsung SyncMaster 940B | Zalman CNPS7000B-Cu | Corsair 520W | Antec Sonata I | ADDA 120mm

Permalänk

i min laptop så låter hårddisken som ett cpbarn när man ska öppna filer och starta den hehe väcker fan döda med den hehe

Visa signatur

livet börjar vid 200km/h

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killspray
i min laptop så låter hårddisken som ett cpbarn när man ska öppna filer och starta den hehe väcker fan döda med den hehe

Jag tror INTE din hårddisk låter som ett barn med en förlamande hjärnsjukdom.

Kan folk sluta kalla saker för t.ex CP eller damp, det finns folk som tar illa upp!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Min scsi hårddisk visst 320mb/s är bra MEN det är inte skönt att höra det ljudet. Allt annat är ju knäpptyst i datorn.