Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop
Permalänk

Projektlogg kallad "Xtrememakeover"

För er som inte följt min tråd "Monsterdatorn är på väg">>>>> med 793 inlägg, kommer en kort presentation. Jag köpte ett paket med många högprestanda komponenter, för att sätta ihop.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53182...

Jag vill uttryckligen starkt påpeka, att det här INTE är ett skrytbygge. Vad mitt syfte är, att dela med mig av de erfarenheter jag får, av de olika komponenterna och hur de fungerar tillsammans. Men jag är intresserad av råd, tip och framförallt vettiga synpunkter ni har. Denna logg kommer främst att handla om överklockning av processor, ram-minnen och grafikkorten. Minsta problemet kommer att vara ram-minnena. Dom ska jag snart byta till ett par: OCZ EB DDR PC-4000 / 500MHz / Enhanced Bandwidth / 2GB Platinum Edition / Dual Channel. Jag räknar med att köra på mellan 550-570MHz på 1T. Nuvarande hastighet på processorn är 3000.9MHz (FSB 250.1 MHz och multiplier X 12.0) med ett volttal på 1.568. Men mitt mål är en hastighet på mellan 3.1 och 3.2GHz (FSB 259-267 MHz med multiplier X 12.0) men faran här är, att köra på ett för högt volttal. Vi-diablo (en kille som hjälp mig) och jag har varit uppe i 1.720 v. Sen se hur mycket grafikkorten kan ge, jag ska montera dit en direktverkande fläkt, till de passiva kylflänsarna på korten. Jag kommer inte att ge mig på voltmodding och minska motståndet (Ohm). Det jag har gjort just nu, är att jag installerat ytliggare ett nätagg i chassit. Puh...trångt och otroligt mycket kablar. Nätagget Tagan 580W ska endast ge power till grafikkorten. Enligt spec. rekommenderas det minst 500W för 2 st 7800GTX-512MB i SLI-MODE. Vill ni se lite bilder så finns det på länken ovan, men jag kommer att lägga in några lite senare idag.

Mvh Ali3enCobra

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EfLoX
Ja, har man pengar så har man

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
mm, nu ska jag gå och köpa trisslotter

Det var just den här typen, av kommentarer jag ville slippa. Kom med något vettigare istället, för omogna kommentarer.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

AlienCobra

du kunde ha väntat och köpt dig en Amd Fx60 dualcore 2,6ghz istället för 9995kr på komplett.se för nån tusenlapp mer än vad X2 4800+ kostar och moderkortet är exakt samma som jag sitter med bra val !!! och jag fattar inte varför du köper extra ljudkort när det är så bra ljudkort som är med redan ????

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
AlienCobra

du kunde ha väntat och köpt dig en Amd Fx60 dualcore 2,6ghz istället för 9995kr på komplett.se för nån tusenlapp mer än vad X2 4800+ kostar och moderkortet är exakt samma som jag sitter med bra val !!! och jag fattar inte varför du köper extra ljudkort när det är så bra ljudkort som är med redan ????

För det första, så hade 4800'an precis kommit ut när jag köpte den och jag hade fått väntat på FX-60'an i 3 mån. Men just då, visste ingen när den skulle komma ut. Inte heller om det skulle bli en dual eller singelcore och vilken prestanda den skulle ha.. För det andra, så är SB X-FI serien som att köra en Mclaren F1 bil, istället för en trött Skoda.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

hur går det med klockningen då ? några resultat

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Kollade in din tidigare tråd och måste bara säga att det var bland det häftigaste jag sett. Riktigt kul med människor som delar med sig så mycket som du gjort.

Tack för intressant läsning och lycka till med ditt bygge.

Skit i alla småungar som är avundsjuka, bättre att nonchalera dom bara.

//Peter

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk

iaf i spel så är X-Fi ett fantastiskt kort.. kör själv X-Fi nu i BF2 och det är en klar skillnad jämfört med mitt Audigy2ZS som jag för övrigt var jättenöjd med.

Akta CPUn hörrudu... den verkar gå fint ju. tråkigt bränna den. har du tesatat sänka multipel ett snäpp och börja klocka om från början? alltså 11x200 och köra uppåt?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Lägg ner tjafset direkt! Tillbaka till topic.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Ett helt fantastiskt bygge.
Skulle dock vilja ha fler bilder på bygget och dina resultat.

tack AlienCobra för att du förgyller läsningen @ swec

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

synd att du inte väntade, skulle gärna vilja ha sett 2*X1900XTX och en FX60 i schysst rigg. Men fina grejer, längtar till nya bilder:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
hur går det med klockningen då ? några resultat

Ja som sagt prollen tuffar på i 3000.9MHz, graffekorten går i 620/1753MHz i 3D och i 325/1404MHz i 2D. Minnena i DDR500.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
Akta CPUn hörrudu... den verkar gå fint ju. tråkigt bränna den. har du tesatat sänka multipel ett snäpp och börja klocka om från början? alltså 11x200 och köra uppåt?

Jag ger mig inte på klockningen av prollen, förrän jag får hjälp av diablo igen. Just nu går han en pc-tekniker kurs för att få en certerfiering.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
Ett helt fantastiskt bygge.
Skulle dock vilja ha fler bilder på bygget och dina resultat. Tack AlienCobra för att du förgyller läsningen @ swec

Tack, alltid roligt att få dela med sig och att någon upskattar vad man gör. När det gäller bilder och resultat så kommer det lite sånt nu till kvällen. Jag ska bencha 3DMARK05 och 06 snart.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Hur var det nu? Stoppade prollen eller någe vid 250FSb? Tycker att du utan problem kan höja volten till åtminstonne 1,65Vcore. Din kompresor skall utan vidare problem klara av det, min mach kyler min prolle till ca 5grader som det är just u och jag matar min prolle med 1,63Vcore. Skall plocka av IHSen snart och se om jag får lite bättre temps. Du och säkert många andra undrar nog vad alla inställningar på DFi kortet gör. Så här kommer en VÄLDIGT bra länk till dig som kommer att hjälpa dig med allt vad överklockning på DFi heter: http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=20823
Jag har även hela det dokumentet i PDF format om du vill ha det istället. Det som framförallt hjälpte mig var alla enkla tabbeler och sidan om minnes instälningarna. Bara genom ett par enkla klick höjde jag min skriv hastighet på minnet från 2500mb/s till 3000mb/s. Så vill du ha mer tips så hjälper jag dig gärna. Att ändra minnes inställningarna är inget svårt och inget som kan förstöra din dator så det kan du utan problem klara av utan Diablo

*edit* Sen tycker jag att det är lite tråkigt med allt beröm hit och ditt. Att folk gillar ditt bygge är ju uppenbart. Det märktes i din andra tråd. Så jag skulle helst vilja att denna tråden inte blev lika dan, då menar jag inte klago tråd utan en berömm tråd. Men det är som sagt din tråd men jag tror det skulle vara enklare för dig att reda ut tråden om det inte fanns en massa beröm.

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem

AlienCobra

gillar dina resultat och bilder jag vet hur det är att lägga ut mycket pengar på saker minns när jag beställde min prometeia mach I på den tiden och en massa saker till...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Hmm... problem,problem. Jag skulle köra 3DMark05 och 06, då hänger sig systemet. Bilden fryser, skärmen slocknar och blå skärm med felmeddelande. Har testat med alla möjliga och omöjliga inställningar, gud vad tröttsamt. Dessutom råkade jag formatera minneskortet, som jag hade en del bilder på. Men som tur är kan jag kan få tillbaka dom, från en vän på andra sidan Atlanten.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlienCobra
Hmm... problem,problem. Jag skulle köra 3DMark05 och 06, då hänger sig systemet. Bilden fryser, skärmen slocknar och blå skärm med felmeddelande. Har testat med alla möjliga och omöjliga inställningar, gud vad tröttsamt. Dessutom råkade jag formatera minneskortet, som jag hade en del bilder på. Men som tur är kan jag kan få tillbaka dom, från en vän på andra sidan Atlanten.

våga dig in i bios själv, sen vrider du upp vcore, lite i taget tills det är stabilt, fast det kanske är något annat som felar? minnena kanske inte pallar? sätt dom på 2t och pröva!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk
Medlem

jo har man sånna grymma saker måste du lära dig klocka mannen eller hur ???? hans minnen ska klara DDR600 och med vmem 2,8v står det, men testa annars höja vmem till 2,9v eller så..

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

förresten, ditt system verkar ju lite ostabilt, har du verkligen kopplat in alla strömkontakter på moderkortet? det finns ju hela 4 st och de kan ju vara lätt att glömma en!

Visa signatur

Jag hatar folk som skriver med massa smileys och förkortningar...

Permalänk

Jo då, det verkar vara stabilitetsproblem. Jag ska läsa in mig på DFI Expert kortet's egenheter. Jag behöver nog stabilisera själva moderkortet, prollen och minnena. Sen för säkerhets skull kontrollera strömkontakterna till moderkortet, så att det inte är någon glappkontakt där. Tack för tipsen.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=20832

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10854

Den undre länken kanske kan vara till hjälp.. en övre som ett skämt

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem

Ser fint ut!
Måste bara fråga, låter inte kompressorn väldigt mycket?

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

har du nånting som kyler minnena då? En fläkt på dem skulle nog inte skada vid de hastigheterna...

Har du uppdaterat bios till nyaste?
om inte så tror jag att du kan hitta ett bios som passar på den här cd:n
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=22031

Om "nordbryggan" (chipset, så alla blir glada )blir varm, så får du nog ta och skaffa mer kylning till den också. Har hört att det ska ge kunna ge stabilare system.

Du vågar nog ge proppen mer volt, med din grymma kylning. Man brukar ju säga att 1.65 volt är stopp för LUFTkylning.....

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

har hört med kompressor kan man ge till och med 1.75v utan problem...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Hej igen, flåt att det inte har blivit någon uppdatering. Jag har faktiskt plockat isär, det mesta i kabelväg.. puh (mycket kablar=kabelhärva). Dom här stabilitetsproblem som jag har haft, fick mig att fundera lite. Jag började med processorn, för att se kan den gick för. Som mest testade jag på FSB-267x12-Multipeln=3204MHz på 1.525v x 116.8% = 1.781v. Men prollen gick inte stabilt där. Här en bild på när jag kör på 3.1GHz, jag tog i lite på volttalet. Jag tror inte det behövs så här mycket volt, för att köra stabilt. i 3.1GHz

Efter att funderat lite till. efter att försökt att överklocka grafikkorten lite. Dom gick inte att klocka mycket alls, vad var då flaskhalsen? Kunde det vara att 580W Tagan inte orkade med? Jag har ju Zalman Reserator 1+ och en extra zalman gpu vattenblock för att kyla båda graffekorten. Hmm 580W och enligt specen skulle man få 35A (+12v1=20A och+12v2=20A tillsammans blir 35A) Sen enligt olika uppgifter från Nvidia:

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=10854

GeForce 7800 GTX (G70) Specs Updated:
Single card requires min. 400W PSU with 12V rating of 26A
SLI configuration requires min. 500W PSU with 12V rating of 34A

Nvidia has lower the requirement for highend SLI to:
+12V@30A:

http://www.slizone.com/object/slizone_howtobuild_2.html

However, since we will be over-clocking, we will continue to recommend +12V@34A.

Då funderade jag på att det kanske inte räckte till riktigt, så jag bestämde mig för att skifta nätaggen. Jag började att skifta sladd en och en, jag lärde mig vilken som skulle sitta var. Jaha...när jag var klar bad jag en stilla bön, att jag hade satt alla kablar rätt. Sen tryckte jag på knappen.....vad hände? Joo inte mycket, allting vad dött och jag som hade varit så noga. Hmm började checka av alla kablar, hade jag missat nåt eller glömt nån sladd. Nähä det hade jag inte kom jag fram till. Jo kombi-strömsladden som går till komressorn och har en förgrening, den hade jag glömt. Så jag skiftade den och den hoppade igång. Hurra tänkte jag...i alla fall några sekunder till den slog av??? Vad är det nu då tänkte jag och så forsatte jag med det, trots den sena timmen. Vad kunde vara felet...få se nu hmm, klurade lite...580W och 700W. Kunde det vara så, att kabeldosan med 4 strömkontaktsuttag inte klarade av 1280W. Fort som attan och skiftade om, äntligen så fungerar det. Det är så långt jag kommit just nu. Imorgon ska jag överklocka grafikkorten, just nu vid stock 580/1730MHz så ligger tempen på 37C. Förresten så tror jag att jag kan köra prollen på 3.1GHz på ett vettigt volttal, men jag måste nog köra prime95 i 24tim för att vara säker. Jag lägger in lite roliga bilder.

Mycket kablar som sagt=stor kabelhärva.

På plastfrontens insida går ena nätaggets strömkontakt in, den går genom öppningen där floppyn skulle ha suttit. Sedan löper sladden ned längs plastfronten. I nedre delan av plastfronten, har jag gjort ett hål som sladden kan löpa ut i. Där i underkant, går den ut och knappt synbart in i mitt sidobord, med glasfront. Ganska neat, om jag får säga det själv. Det var inte det lättaste, att passa in nätagget på de tomma 3.25" platserna. Det gick precis på millimetern och ändå hade jag moddat en gammal floppy. Jag tog bort "mjukdelarna", så att insugsfläktens blås skulle komma igenom. Jag använder 3.25" som en stödplatta för nätagget, under den sitter min andra hårdisk. Den får gratis kylning av insugsfläkten i framkant. Precis ovanför nätagget sitter mitt ljudkort placerat, så det är tight.

Att köra trodde aldrig i min vildaste fantasi, tro att jag själv skulle sitta och överklocka. Den som har hjälpt mig med det och satt ihop datorn är swec medlemmen diablo. Tack för all hjälp och den jag kommer att få. diablo's gräns var att gå högst till Vcore 1.720. Själv gick jag till 1.525v x 116.8% = 1.781V. Jag undrar om jag är riktigt frisk, hehe.... Det skulle inte ha varit roligt, om jag hade bränt en prolle för nästan 9000kr. En sista bild på ett 3DMark05 resultat.

Jag har i alla fal lyckats nå ett delresultat. Det med relativt oklockade grafikkort och väldigt dåligt inställda minnen. Jag återkommer med mera bechmarks. Ett annat mål är att uppnå 10.000 poäng i 3DMark06. Nu till det tråkiga, att sätta ihop allt i chassit igen. Annars kommer mina små barn riva i datorn.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk

oki . kabelhärva 101 . det var det trassligaste jag sett inte har du funtat på att byta chassi

Visa signatur
Permalänk
Medlem

om du ska jaga poäng i 3dmark06 så kan jag rekommendera nvidia´s 83.40 drivrutiner.
Du kanske måste börja fundera på att klippa av sladdar du inte behöver, så att man överhuvudtaget kan se in i lådan!
Vad kör du med för bios?
Har du kylning till minena? ...det kan de behöva...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
oki . kabelhärva 101 . det var det trassligaste jag sett inte har du funtat på att byta chassi

Det chassi han har idag kostar 8-10K

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
Det chassi han har idag kostar 8-10K

Nja chassit kostar 2-3k. Det är kompressorn som kostar

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .:B9:.SiNNeR
oki . kabelhärva 101 . det var det trassligaste jag sett inte har du funtat på att byta chassi

fråga gotall om du får köpa hans chassi

då har du plats för kompressorn nertill samt de båda nätaggen som går in i en vanlig stacker
Här ser du hur han har byggt om du härmas: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=50851...

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5 750 <-> Ati Radeon HD5770 <-> Gigabyte GA-P55-UD3 <-> Corsair XMS3 1600 4GB<-> Corsair Vx550 <-> Windows 7
Server: Dell Dimension Intel P4 1.7ghz <-> 256mb rambus <-> Ubuntu 7.10

Permalänk
Medlem

Har man köpt ett chassi med en intregrerad kompressor tror jag inte man vill byta ut det

Dock var kabelhärvan enorm, jag har samma chassi och det är betydligt mer välstädat

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
om du ska jaga poäng i 3dmark06 så kan jag rekommendera nvidia´s 83.40 drivrutiner. Du kanske måste börja fundera på att klippa av sladdar du inte behöver, så att man överhuvudtaget kan se in i lådan!
Vad kör du med för bios? Har du kylning till minena? ...det kan de behöva...

Jag har Forceware 83.60 installerat. Menar du moderkortets bios eller? Jag kör med det senaste från DFI, men ska kolla dfi-street efter något som är moddat efter min smak. Hmm fast jag är väldigt sugen på nya "Venus" -->>> http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=87719

Jag har de kylflänsar som sitter på som standard på minnena. De räcker till och som jag sagt förut, så kommer jag införskaffa 2 st 1024 stickor. Klippa av sladdar, är nog det sista jag skulle göra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av umegrabb
fråga gotall om du får köpa hans chassi då har du plats för kompressorn nertill samt de båda nätaggen som går in i en vanlig stacker
Här ser du hur han har byggt om du härmas.

Jag är nöjd med chassit som jag har. Det som har ställt till det, är att jag var tvungen att ha ett nätagg till. Så jag var tvungen att "bygga in" det någonstans. Då blev det en enorm mängd kablar på samma yta, men det är som det är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikerrer
Har man köpt ett chassi med en intregrerad kompressor tror jag inte man vill byta ut det Dock var kabelhärvan enorm, jag har samma chassi och det är betydligt mer välstädat

Om jag hade fått börja om, så hade jag valt ett Lian-Li chassi som är anpassat för en Prometeia Mach II GT. Samt valt en Opteron processor eller FX-60. Sen hade jag väntat, för att se vem som vinner prestandajakten. Blir det Nya 7900GTX-512MB som slår X1900XTX eller tvärtom? Jag tror ändå att X1900XTX, är bättre anpassat för att se DVD och har bättre utvecklad grafikmjukvara och drivrutiner.

mikerrer-->>>Jag antar att du inta har 2st nätagg i chassit. Kan det vara varför, du har mer välordnat. Välstädat är något annat. 2st bilder på hur det ser ut nu, jag har försökt att få det lite mer välordnat. Dessutum tog jag bort den moddade stödplattan, den behövdes inte. Det innebär lite bättre inflöde av luft, från 120mm insugsfläkten.

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel