Permalänk
Medlem

BBB vdsl i Örebro

Har sökt på forumet men inte hittat ngt som passar på min fråga så jag skickar in en tråd...
Finns det ngn här på forumet som har BBB:s vdsl och som bor i Örebro? Har kollat på telias hemsida:

http://www3.telia.se/privat/bredband/nytt/

och enligt den så ska jag ha 1017m till telestationen(cul=1017), så jag borde väl ligga inom ramen för vad avståndet skall vara för vdsl. Har mailat BBB och fick som svar att vdsl ej leverars längre... Har ej hemtele så jag har ej pratat med BBB(ringde på mobilen, men det var väldigt lång kö....)
Som sagt var, ngn som har vdsl i Örebro?
/Mvh Samme

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk

Ring bbb's beställningsavdelning och fråga lite mer om vdsl. Det KAN finnas utrustning i telestation närmast dig som är ledig som stödjer vdsl

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk

Har haft BBB's Vdsl i Örebro förut, i augustit flyttade jag till Göteborg, hade dock kvar abonnemanget till sista september.
När jag beställde det fanns det inte kvar enligt deras kundtjänst, men efter ca. 2 dagars tjatande och gnällande (med hjälp av tjejen...) visade det sig att de fortfarande erbjöd den tjänsten till företag och att det fanns en plats ledig, så jag fick det och blev VÄLDIGT nöjd, funkade hur stabilt som helst!!!
Bodde på Rudbecksgatan 29b, och hade lite över 1000 meter till stationen men fick ändå full hastighet i båda riktningar, alltså 12/9

Permalänk
Medlem

Låter bra Nebudchanezzer Får ta och ringa dem å tjata. Är det ngn som vet den exakta gränsen för BBB vdsl, avståndet till telestationen?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Tror det är 1200m.