WoW wow och wow osså lite WOW

Permalänk
Medlem

WoW wow och wow osså lite WOW

Hej
När man sitter och kollar igenom spelforumet på sweclockers märker man en sak.
Nästan hälften av alla trådar handlar om WoW !

Jag har en idé om att alla trådar med WoW kan vara i en egen "fas" i mjukvaran i forumet. Det vore bra

Inte för att jag har nåt emot spelet WoW, lirat mycket och tycker det är ett underbart bra spel. Tyvärr tog gamecardet nyss slut och mitt internet har vart borta ett tag.

Men det tar faktiskt en stor del av spelforumet.

Håller ni med eller inte?

Puss Alex!

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk

jag håller med till fullo, har aldrig sett så mycket wowtrådar i ett forum.. förutom wow´s egna forum då..

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Jo, men ska detta handla om nåt eller bara ett faktum som alla vet redan?

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Hedersmedlem

Så farligt är det inte. Det är bara det att folk svarar i de trådarna rätt ofta så de håller sig högt upp, men så värst många är det inte.
Sen blir det ju inte bättre för att du skapar ännu en tråd och klagar på det.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

Ok, vilken del av den här tråden handlar om spel?

Permalänk
Medlem

Den handlar inte om spel men hur ska han annars få ut sitt meddelande till er?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Så farligt är det inte. Det är bara det att folk svarar i de trådarna rätt ofta så de håller sig högt upp, men så värst många är det inte.
Sen blir det ju inte bättre för att du skapar ännu en tråd och klagar på det.

Nee men jag undrar bara vad folket tycker
Man kanske kan ändra på det om många håller med?
För de flesta vore det nog rätt bra tror jag
Som sagt är det ett faktum, men att ändra på det, vad sägs?

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem

Har redan varit uppe minst två trådar om att skapa ett WoW underforum. Dom vill tydligen inte skapa ett sådant, annars hade vi haft det redan.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Inget WoW-forum.

Ge oss stora wowtrådar med olika ämnen.
"WoW - Crafting"
"WoW - Instance"
"WoW - Talents"

T ex, de där katogerierna var inte superbra, men iaf

Annars finns det väl något bra wowcommunity vi kan emmigrera till?

Permalänk
Medlem

Tycker Spel Forumet borde ha underkategorier för de mest diskuterade spelen. Mindre polulära tråder försvinner för snabbt i spel forumet

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

och andra hälften är folk som bara klagar

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk
Medlem

Instämmer. Vare sig det är med hjälp av ett eget forum eller om det är dedikerade trådar, så behöver WoW en samlingspunkt på Sweclockers.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

En underkategori till spel forumet som handlar om just WOW vore välkommet, kul att surfa i allla wow människor kan mötas där och de som inte gillar spelet slipper se x antal trådar om det varje dag.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk

Håller med om att det är mycket wow dock så kommer nog denna tråd stängas ganska snart;)

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Varför inte bara dela in spelforumet i tex:
Racing
RPG
Action
Online rpg
m.m

Jag håller med er om att det är mycket trådar om wow.
Spelar det själv men detta börjar bli lite överdrivet tycker jag.

Gillar även Mr.Schnuckys förslag

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Testpilot

Bara wow-folket kunde skapa vettiga topics så tycker jag det är lugnt.
Det ska stå tydligt i topicen att det handlar om wow, exempelvis "WoW - Kan inte hitta hem" istället för bara "Kan inte hitta hem"

Sen förstår jag inte varför ingen skapar en faq, måste ju finnas nån som vet tillräckligt mycket för att klara av det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Har diskuterats för. Moderaterna vill inte att det ska va under kategorier.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
Har diskuterats för. Moderaterna vill inte att det ska va under kategorier.

Då kan det lösas på andra vis. Eller så skiter de i det överhuvudatget.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Jo, lite synd är det om oss som inte vill se 100000 wow-trådar. Det enda vi kan göra är väl be till alla wow-spelarna att istället fråga på alla miljoners dedikerade wow-forum istället.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Inget WoW-forum.

Ge oss stora wowtrådar med olika ämnen.
"WoW - Crafting"
"WoW - Instance"
"WoW - Talents"

T ex, de där katogerierna var inte superbra, men iaf

Annars finns det väl något bra wowcommunity vi kan emmigrera till?

Citat:

En underkategori till spel forumet som handlar om just WOW vore välkommet, kul att surfa i allla wow människor kan mötas där och de som inte gillar spelet slipper se x antal trådar om det varje dag.

Lämna forumet i så fall. Varför ska WoW särbehandlas? Finns väl andra spel än WoW som är bra. Bara för att många spelar det ges ej rätten till att mass-spamma ut trådar bara för att man inte vill/orkar leta i andra trådar.
Som nämnts: Det finns dedikerade forum med 10000+ likasinnade där ni bara kan diskutera WoW. Där lär en stor del av "spetskompetensen" kring spelet finnas, eller hur?

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Lämna forumet i så fall. Varför ska WoW särbehandlas? Finns väl andra spel än WoW som är bra. Bara för att många spelar det ges ej rätten till att mass-spamma ut trådar bara för att man inte vill/orkar leta i andra trådar.
Som nämnts: Det finns dedikerade forum med 10000+ likasinnade där ni bara kan diskutera WoW. Där lär en stor del av "spetskompetensen" kring spelet finnas, eller hur?

Men finns det nån så stort svenskt forum som sweclockers där man kan disskutera World of warcraft med väldigt duktiga personer, antar att swec är ett av dom större där man disskuterar wow, att man kan dra till nåt annat forum är fel tycker jag, Man får den hjälp man behöver det finns nästan alltid nån som har ett svar och desutom är det mycket lättare att både fråga och få svar på svenska, så jag förstår inte eran tanken med att stick om det inte passar för ni vill väl ändå göra det så bra som möjligt för alla som besöker spelforumet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirre
Men finns det nån så stort svenskt forum som sweclockers där man kan disskutera World of warcraft med väldigt duktiga personer, antar att swec är ett av dom större där man disskuterar wow, att man kan dra till nåt annat forum är fel tycker jag, Man får den hjälp man behöver det finns nästan alltid nån som har ett svar och desutom är det mycket lättare att både fråga och få svar på svenska, så jag förstår inte eran tanken med att stick om det inte passar för ni vill väl ändå göra det så bra som möjligt för alla som besöker spelforumet?

Håller med om det. Ett specifik WoW-forum behövs inte, men underforum för specifika genrer skulle sitta fint. Sen skulle vi ha ett stort forum om spel i allmänhet, spelkonsoller, speltips osv.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

http://forums.worldofwarcraft.com/

Det är inte svenska men engelska ska ni lära er nån gång i livet endå (om inte annat igenom den obiligatoriska skolan)
Er fråga har säkerligen redan besvarats 73 gånger om så man behöver inte ens logga in.
Jag har aldrig gjort det, är ju bara läsa...

Är bara söka på det ni letar efter och ni kommer att hitta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med.
Även om det finns många wow forum där ute kommer ändå det sweciska folket hålla sig till swec spel forum för att diskutera wow.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

antar att swec är ett av dom större där man disskuterar wow,? Det kanske är bättre att förlita sig på undersökningar som empiriskt går att bevisa snarare än att utgå från vad vi tror, eller hur?
Jag sade inte att ni måste göra det, alltså dra till andra forum, men om ni känner att ni vill diskutera det mer ingående utan att för den sakens skull starta massa trådar som redan kanske är besvarade är väl onödigt?
Ja, vi vill göra det så bra som möjligt för alla som hänger på spelforumet, det gör vi delvis genom att hålla nere antalet WoW-trådar som spammas upp till vänster och höger...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är väl trots allt vi användare som utgör forumet, och att inte lyssna på oss är ganska korkat i min mening.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Håller med om det. Ett specifik WoW-forum behövs inte, men underforum för specifika genrer skulle sitta fint. Sen skulle vi ha ett stort forum om spel i allmänhet, spelkonsoller, speltips osv.

Om detta är vi medvetna om, MEN, såsom jag förstår diskuteras det här om underforum till specifika spel, vilket ni kan glömma

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kurre
Det är väl trots allt vi användare som utgör forumet, och att inte lyssna på oss är ganska korkat i min mening.

Ja det har du otroligt nog helt rätt i. Kom ihåg att det var jag som hade WoW-tråden klistrad högst upp i spelforumet, längre än något annat spel har fått vara. Tro inte att du talar för alla medlemmar när du vill ha en speldel för WoW-spam, det är det de specifika forumen är till för.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk

Hmmm

Jag vill inte döma dig som moderator Najk men det du säger är relativt idiotiskt. Det som ger dig och alla andra som arbetar med SweC möjlighet att göra just detta är det faktum att många svenskar och andra besöker sidan dagligen och på så sätt ger er "lön för mödan".

Om forumet nu är en av de större delarna av sidan borde det självklart prioriteras och göras mer användarvänligt på ett sätt så alla kan njuta av ett skönt forum med andra "overclockers" genom internet och eran sida.

Vad är då det bästa sättet för att hålla kvar medlemmar och regelbundna besökare? Jo att anpassa funktioner och gränssnitt efter dem och inte efter egna behov och åsikter som det verkar att ni faktiskt gör i det här fallet.

WoW är ett av de mest diskuterade ämnena på SweC och de klagomål som förs fram mot dessa är nästan lika många som de inlägg om just själv spelet. En underkategori, ny forum-del eller något annat där populära ämnen kunde få sin egen plats skulle därför uppskattas av de som är intresserade då de får mer utrymme för sina åsikter, frågor m.m. samtidigt som de som inte blir så glada över ett dussin nya WoW-trådar i veckan kan "slippa" dessa.

På så sätt skulle antalet trådar minska, medlemmar skulle bli gladare och ditt jobb som moderator skulle över huvud taget underlättas.

Det är precis som på marknaden och i affärer, kunden bestämmer och tycker, företagen anpassar sig för att sälja mer och göra båda parter nöjda.

Att WoW skulle "särbehandlas" är skitsnack rent ut sagt. Ett populärt ämne ska hållas aktuellt och intressant främst för att det lockar många nya medlemmar till sidan. Det är som att säga "varför ska bärbara datorer ha en egen frorumdel? Det finns minst lika bra stationära och vill ni inte diskutera dem så kan ni dra, finns massor av _bättre_ forum att tillgå"

Sökfunktionen är något som borde användas betydligt mer men om den anses vara så "jobbig" att använda ändra då på upplägget i forumet så att man kan ställa frågor om vad man vill fritt utan ej intresserade som kommer med kommentarer som "jag spelar inte WoW" när man ställer en fråga.

Visst finns det dedikerade forum för speciella ämnen men varför inte ta möjligheten att stjäla lite bundsförvanter från de sidorna och bredda SweC?

Kom igen ffs! ;P

/Adrian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja det har du otroligt nog helt rätt i. Kom ihåg att det var jag som hade WoW-tråden klistrad högst upp i spelforumet, längre än något annat spel har fått vara. Tro inte att du talar för alla medlemmar när du vill ha en speldel för WoW-spam, det är det de specifika forumen är till för.

Det har du helt rätt i, jag talar inte för alla här och det har jag inte påstått heller. Men kan vi inte ha någon poll eller annan undersökning som visar vad folk egentligen vill/tycker?