WoW-klassen Paladin är underskattad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
den du menar heter Shield Bash. Och för att göra den behöver man byta till def stance och ta på en sköld, och då har ni ju redan healat klart. Och är paladinen lite smart så börjar han kasta en heal, sen snabbt slutar, så att warriorn wastar sin shield bash/pummel på att bara slå er, sen direkt healar ni upp... Så svårt är det inte. Sen ska vi inte prata om bubblan, BOP osv.... Btw... går inte Mortal Strike debuffen att cleansa bort som paladin? [/B]

Behövs inte def stance för att använda shield bashen.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem

Palladins har aldrig vart underskattade. Dom är riktigt grymma, i raids, pvp, solo! Har prövat min polares paladin lite...Grymt mycket bättre än min shaman! Deras buffs är riktigt fina o är ovärdelriga i raids!
(mina åsikter ^^)

/Berger

Visa signatur

939 is still alive.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B3rger
Palladins har aldrig vart underskattade. Dom är riktigt grymma, i raids, pvp, solo!
/Berger

På allt då med andra ord? Jag har visserligen inte gjort någon paladin själv, men mitt intryck är att dom inte verkar vara särskilt vassa solo. Jämför man t.ex. med en shadowspeccad priest som jag oftast spelar så dödar den en mob säkert 3ggr så fort.

Permalänk
Medlem

Tony Clifton: Spana in en Paladin som dödar Undeads så ska du se att du ligger i lä. En paladin behöver dessutom alldrig och jag menar verkligen alldrig dricka något vatten.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
På allt då med andra ord? Jag har visserligen inte gjort någon paladin själv, men mitt intryck är att dom inte verkar vara särskilt vassa solo. Jämför man t.ex. med en shadowspeccad priest som jag oftast spelar så dödar den en mob säkert 3ggr så fort.

Bra att jämföra med spelets vassaste PVP klass inriktning också. Det får ju verkligen alla andra klasser att se minst lika bra ut
Shadow priest är PvP gudar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Bra att jämföra med spelets vassaste PVP klass inriktning också. Det får ju verkligen alla andra klasser att se minst lika bra ut
Shadow priest är PvP gudar.

Dock med en nackdel: Om man har priest i info-boxen är det som att ha en skylt över huvudet med "Kill me!".

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Undead borde få en klass som är som paladins fast dom använder shadow spells istället för holy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HaGgZ
Den första Grand Marshal på Balnazzar var en mage, den andra var en Paladin i min guild... Han har även en Binding of the Windseeker (fick den i hans görra guild på Al'Akir, skyll inte på oss, vi har inte ens sett den droppa...) snacka om waste

Jag vet att hög rank = / = skill, men jag har hört _rykten_ från andra servrar om att han var den andra paladinen som blev GM i Europa, men jag tror inte det stämmer

Finns en GM Paladin på Ragnaros EU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kardi
Finns en GM Paladin på Ragnaros EU

Det stämmer, kan inte hans nick i huvudet men. Spelar på ragnaros nämligen och alla mina kompisar också

arky: Death Knights? Är ju motsvarigheten till loladins fast i Warcraft III och expen.

Frågan är bara vilka spells dom ska ha, tror säkert det är under utveckling men det lär INTE bli lätt.
Det förvånar mig föresten att det inte finns flera death knights, Arthas var ju Champion av alla death knights, borde finnas fler som följt hans fotspår.
Silverhand var ju splittrat, och dom flesta dödade. Men men....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Det förvånar mig föresten att det inte finns flera death knights, Arthas var ju Champion av alla death knights, borde finnas fler som följt hans fotspår.

Arthas var alla Death Knights ledare, ja. Men Undead faktionen i WoW är inte trogna Arthas, de har vänt sig ifrån Scourge.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Arthas var alla Death Knights ledare, ja. Men Undead faktionen i WoW är inte trogna Arthas, de har vänt sig ifrån Scourge.

Så kallade Forsaken. Fast Death Knights fanns ju också i WC2... Där var de mer häftiga tycker jag, och Arthas var väl inte ens född då?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Irlut
Prot-warriors är lagom jobbiga för paladins.

Nej, det är dom inte. Eller, dom må vara jobbiga, men dom är inte ett dugg svåra pga deras låga dmg output.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
På allt då med andra ord? Jag har visserligen inte gjort någon paladin själv, men mitt intryck är att dom inte verkar vara särskilt vassa solo. Jämför man t.ex. med en shadowspeccad priest som jag oftast spelar så dödar den en mob säkert 3ggr så fort.

Tänk dig att du är en paladin, Din fiende är en porös sten och du är en halvgrov fil.

Det är så en Paladin fungerar.

Permalänk
Medlem

haha rätt kul o läsa allt detta faktsiskt , ni grabbs som har emot loladins/critadins ja kalla det vad ni vill , med r12-13 gear har man inte råd att springa runt o vara någon supporter man har ca 2,5k-3,5k mana beroende på ringar/neck/enchants så nu var det sagt.Engligt vissa av er så ska paladinen bara lira som support hur ska det gå till med r12-r13 gear ? Så får ni ser en paladin som springer fram o slår med 2h så är han en noob/loladin som inte vet hur man lirar , undrar varför blizz har laggt in pvp setet :S man kanske inte ska annvända det som paladin?.. Låt folk lira hur dem vill utan att dem ge dem ökenamn

Visa signatur

i´am the creator of jet.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Bra att jämföra med spelets vassaste PVP klass inriktning också. Det får ju verkligen alla andra klasser att se minst lika bra ut
Shadow priest är PvP gudar.

Jag förstår tyvärr inte vad du försöker säga. Ja, alla vet nog att shadowpriests är bra i pvp, men varför blanda in pvp när mitt inlägg handlade om effektivitet som solo?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Tänk dig att du är en paladin, Din fiende är en porös sten och du är en halvgrov fil.

Det är så en Paladin fungerar.

Ännu ett kryptiskt formulerat inlägg. "Halvgrov fil"........:confused: Försöker du säga att präster är mer ömtåliga än paladins, så är det knappast någon nyhet.

Permalänk

En paladin är en stridsvagn som helatiden lagas av alla enginers inne i den.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Inaktiv

Som sagt är pvp sten, sax och påse. Dessutom har det mycket att göra med vilken gear man har, och i vilka situationer man hamnar. Med min rogue får jag i regel ärkedäng om någon upptäcker mig först men har jag initiativ plockar jag lätt folk ett par lvls upp. Och jag är svärdspeccad så jag menar inge ambush crits.

Att överrumpla är den största fördelen man kan vinna i PVP.

Permalänk
Medlem

Det enda riktigt stora problemet jag ser med paladinens "bubbla" är att han verkar kunna dra den även när han han har en counterspell/spell lock på sig och det måste väl ändå räknas som relativt obalanserat.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Det enda riktigt stora problemet jag ser med paladinens "bubbla" är att han verkar kunna dra den även när han han har en counterspell/spell lock på sig och det måste väl ändå räknas som relativt obalanserat.

Nä, vi kan bara dra den om ni bara lägger en vanlig counterspell på, precis som mages kan iceblocka. om ni silencar när vi kastar en holy spell (vilket ALLA våra spells är afaik) så kan vi inte bubbla på 10 sec och det är oftast det som gör att vi torskar mot mages och ibland warlocks.