Hjälp! MagicTune låser datorn!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av medborgaren
Bah, fungerar fortfarande inte (970p). Har testat alla versioner av Magictune och olika catalyst till grafikkortet men inget har fungerat. Enda anledningen till att jag vill installera det är så jag kan använda pivot-funktionen, känns rätt onödigt annars...

Om man sitter med ett ati-grafikkort och råkar ha ati tray tools installerat så högerklickar man bara på tray-ikonen för detta och väljer önskad rotation under rotation för att ändra till pivot-läge.
Ati tray tools är givetvis inget krav för detta. Går att skapa knappkommandon i ati ccc-inställningarna så man kan rotera bilden med ett knapptryck.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk
Medlem

MagicTune

Om man har problem med MagicTune som jag har (går inte ändra på några värden), så kan man prova programmet softMCCS.

Det finns att ladda ner härifrån: http://www.geocities.com/icecow88/magictune.html

Kunde ställa in många värden på den med min 970P.

För övrigt har jag ett X1800XT grafikkort...

Hoppas programmet hjälper för dom som inte får MagicTune att fungera...

Petri

Permalänk

Till alla som har problem med MagicTune - fear no more! Jag tror mig har hittat lösningen, det fungerar iaf för mig. Det visar sig att MagicTune av nån skum anledning efter en minut försöker ansluta till port 60000 på ip-adressen som står som "Support/Asset ID" i programmet. Denna ip är default 0.0.0.0. Kruxet var för mig att tillåta detta i brandväggen och dessutom lägga till MagicTune.exe i "excluded" listan för IMON i NOD32 antivirus.
Fattade fort misstakar för att det var NOD32 som var boven, eftersom det finns ett liknande problem med Azureus.

Detta har iaf löst mina problem och MagicTune funkar nu perfekt. Hör gärna av er här ifall detta även fungerar för er, vore skönt om fler blir av med detta irriterande problem.

Visa signatur

Bergdahl Consulting: www.bergdahl.tv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bocadillo
Till alla som har problem med MagicTune - fear no more! Jag tror mig har hittat lösningen, det fungerar iaf för mig. Det visar sig att MagicTune av nån skum anledning efter en minut försöker ansluta till port 60000 på ip-adressen som står som "Support/Asset ID" i programmet. Denna ip är default 0.0.0.0. Kruxet var för mig att tillåta detta i brandväggen och dessutom lägga till MagicTune.exe i "excluded" listan för IMON i NOD32 antivirus.
Fattade fort misstakar för att det var NOD32 som var boven, eftersom det finns ett liknande problem med Azureus.

Detta har iaf löst mina problem och MagicTune funkar nu perfekt. Hör gärna av er här ifall detta även fungerar för er, vore skönt om fler blir av med detta irriterande problem.

Vore ju kanon om ditt tips löste problet, jag har ju en 193P+ som jag vill använda mig av magictune till. Jag har NOD32 som antivirus så jag kan också testa om det fungerar.

Undrar nu bara om du kan beskriva lite mer utförligt hur jag ska gå till väga, förstår inte riktigt hur du gjorde.

Tack på förhand.

//Peter

Visa signatur

AMD Athlon 64 Venice 3500+ @ 2600MHz | Corsair XMS C2 2GB PC3200 DDR @ 217MHz | Sapphire X800XL @ 420/1060MHz| Abit AN8 SLI nForce4 | Lian Li PC7 SE med dämpmatta
CPU-kylare Zalman 9500 | GPU-kylare Zalman VF700 | CPU Temp Idle = 26, Full Load = 49

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bocadillo
Till alla som har problem med MagicTune - fear no more! Jag tror mig har hittat lösningen, det fungerar iaf för mig. Det visar sig att MagicTune av nån skum anledning efter en minut försöker ansluta till port 60000 på ip-adressen som står som "Support/Asset ID" i programmet. Denna ip är default 0.0.0.0. Kruxet var för mig att tillåta detta i brandväggen och dessutom lägga till MagicTune.exe i "excluded" listan för IMON i NOD32 antivirus.
Fattade fort misstakar för att det var NOD32 som var boven, eftersom det finns ett liknande problem med Azureus.

Detta har iaf löst mina problem och MagicTune funkar nu perfekt. Hör gärna av er här ifall detta även fungerar för er, vore skönt om fler blir av med detta irriterande problem.

Japp, verkar lösa problemet med frysning efter 1 min. Men det löser inte mitt problem med att datorn fryser när man går in på "color" tabben. Tidigare körde jag version 2.00 som kom med min skärm (193P) tillsammans med både 9600Pro och 9800Pro. Men så har jag nyligen bytt graffekort till Sapphire x800gto2 som inte kom överens med version 2.00 iaf.

Har även testat 4.0 men det dök upp lite konstiga mönster med den versionen.

Börjar bli lite smått irriterad. Alldeles för mycket blå-ton i grundinställningarna för min smak.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thegambler79
Vore ju kanon om ditt tips löste problet, jag har ju en 193P+ som jag vill använda mig av magictune till. Jag har NOD32 som antivirus så jag kan också testa om det fungerar.

Undrar nu bara om du kan beskriva lite mer utförligt hur jag ska gå till väga, förstår inte riktigt hur du gjorde.

Tack på förhand.

//Peter

Jo, jag kanske skrev lite snabbt där. Öppna NOD32 control center, eller klicka på ikonen i aktivitetsfältet. Välj sedan IMON i menyn till vänster och sen Setup. Välj fliken Miscellaneous och sedan Edit i Exclusion fältet. Till sist väljer du add och browsar till MagicTune.exe

Piece of cake
Hoppas detta löser dina problem.

Visa signatur

Bergdahl Consulting: www.bergdahl.tv