Permalänk
Medlem

Varning..

Vet inte om det är rätt forum men kan dela med mig av min erfarenhet iallfall.. på torsdagen skulle min grabb kolla sitt mail
på lunar allt gick bra tills han skulle kolla på en rolig bild på lunar
som låg helt öppet på deras portal.. efter han hadde öppnat den kom det en dialog ruta upp att din dator har 5 sekunder kvar att leva!! sen räknade den ner till 0 efter det ploppa det upp typ 1400 fönster på skärmen att "din dator är ägd".. det gick naturligtvis inte att stoppa skiten utan det var bara att trycka in reset knappen.. jaha tänkte jag nu åker jag på att göra om bärbara en gång till då som jag hadde gjort på måndagen samma
vecka.. tyvärr gick inte det så lätt.. den var helt död efter att skivan gick igång.. det sluta med iallfall att jag fick ta och bota på partion magic för att ta kunna ta bort partionen.. efter det gick det bra med xp skivan..

Mycket krångel för en liten skit bild!!

Gissa om jag har förbjudit lunarstorm på våran bärbara nu..

ps vela bara berätta av mig lite, e detta fel forum får ni flytta på detta inlägg..

Permalänk
Medlem

Det går att undvika att råka så illa ut som ni verkar ha gjort. Följa dessa råd så kommer du klara dig bättre i framtiden:

1, Se alltid till att ha ditt operativsystem uppdaterat. För windows, gå till http://update.microsoft.com
2, Om du har Windows XP slå på den inbyggda brandväggen i din dator eller använd någon annan brandvägg.
3, Använd ett uppdaterat antivirus
4, Tanka aldrig suspekta .exe filer från dina kompisar eller p2p - ladda alltid ner program direkt från källan.

Permalänk
Medlem

fy fan..kör därför med mozilla java script block och antivirus som tar bort saker direkt

Permalänk
Medlem

du ljuger eller så är du bara dålig på datorer

Permalänk

dålig på datorer?

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Det går att undvika att råka så illa ut som ni verkar ha gjort. Följa dessa råd så kommer du klara dig bättre i framtiden:

1, Se alltid till att ha ditt operativsystem uppdaterat. För windows, gå till http://update.microsoft.com
2, Om du har Windows XP slå på den inbyggda brandväggen i din dator eller använd någon annan brandvägg.
3, Använd ett uppdaterat antivirus
4, Tanka aldrig suspekta .exe filer från dina kompisar eller p2p - ladda alltid ner program direkt från källan.

Allt dett har jag på. allt var uppdaterat men det hjälper inte om grabben väljer o öppna en fil
som han inte känner till.. trodde de på lunar plockar bort sånt som inte e lämpligt där. fast det kanske de har gjort nu.. vad vet jag

Permalänk

är du säker på att det var lunar han var inne på?

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Atlas
Allt dett har jag på. allt var uppdaterat men det hjälper inte om grabben väljer o öppna en fil
som han inte känner till.. trodde de på lunar plockar bort sånt som inte e lämpligt där. fast det kanske de har gjort nu.. vad vet jag

Se guiden i min signatur. Sen ser du till att grabben inte har administratörsrättigheter i fortsättningen, skapa ett vanligt användarkonto åt honom.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deepsilent
är du säker på att det var lunar han var inne på?

Jepp det var han..

Permalänk

Lunar is the root of all evil.

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Se guiden i min signatur. Sen ser du till att grabben inte har administratörsrättigheter i fortsättningen, skapa ett vanligt användarkonto åt honom.

Lunarstorm är på ej tillförlitliga platser nu på bärbara.. där får han sitta på sin egen dator om han vill..

Permalänk
Medlem

Innan börjar kasta sten på lunar så varför inte berätta hur/var på lunar det var - om du inte vill klicka på länken så ge en beskrivning på hur jag kommer dit (så noga som möjlighet). Jag har mycket svårt att tänka mig att allt det där hände bara pga en länk på lunarstorm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karelin
Innan börjar kasta sten på lunar så varför inte berätta hur/var på lunar det var - om du inte vill klicka på länken så ge en beskrivning på hur jag kommer dit (så noga som möjlighet). Jag har mycket svårt att tänka mig att allt det där hände bara pga en länk på lunarstorm.

Kommer en i morgon jag är inte hemma nu o kan inte fråga grabben.. jag har inte något konto där så jag kommer inte in. men det han beskrev var att det var en "rolig bild" sa han som alla kan ladda ner. vet inte hur det går till där men du kanske kan kolla datum på det. det var den 22 eller den 23/2 han var inne där..

Permalänk
Medlem

Jag har inget konto där, men om du hittar en länk till bilden eller en beskrivning på hur man når till den så skall jag ta en titt på den. Tänk på att om det är en .exe fil eller liknande som han har laddat ner så kan vad som helst hända på din maskin - särskilt om han är administratör på datorn också som påtalats innan i tråden.

Permalänk
Medlem

varför skulle det inte vara möjligt..man kan lägga upp vilken fil man än vill där fan

Permalänk
Hedersmedlem

En sak att tänka på är ju också att Windows i grundläge inte visar filändelser för registrerade filtyper. T.ex filen 'funnypic.jpg ' visas i Windows som 'funnypic' medan filen 'funnypic.jpg.exe' visas som 'funnypic.jpg' trots att det är en.exe mao ett program. Ganska lätt att bli lurad om man är oerfaren. Är jag hos någon så brukar jag alltid se till att ändra på den inställningen till att visa filändelser. Görs enkelt under Mappalternativ/Visning i utforskarens Verktygsmeny.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

slår vad om att det är nån liten rackare som gjort en .BAT fil med @echo komando och lagt den på "prylar" och döpt den till nått skit, inte allt för ovanligt. fast jag förstår inte hur han lyckats göra så att du var tvungen att ersätta partitionen?