Permalänk

SERVER IDÉ . ser den bra ut ?

tja jag ska sätta upp en "liten" server vid ytterdörren hos mig , den ska sitta på väggen-(ska använda trådlöst tagentbord + mus ) då tänkte jag mig en mindre med mått 35x25 . djupet 25 . med en 15" tft på fronten , se bild . det är väl en oki ide . jag ska sätta upp en projektlogg när jag fått alla bitar på plats . just nu håller jag på att slakta skärmen samt fixar in lite smådelar , det ska bli en spelserver för MOHAA bla . så det är ingen värsting hårdvara i dvs . . ngr saker som man kan tillägga ?

[img="http://img518.imageshack.us/img518/2089/sinnerserver8nh.th.jpg"]

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför i h*e ska du ha den vid ytterdörren? Liten och smidig design för övrigt... kör hårt!

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

Vad ska du med en skärm till en server? Du fjärrstyr ju servern via SSH.

Permalänk

vid ytterdörren (insidan av hallen ) därför att jag har plats där vid mitt fiberkabel @ 100mb/s . får lägenheten att se lite mere hightec ut .

nä igentligen så vill inte jag ha min egen dator på hela tiden så därav behöver jag en skärm till denna samt se hur det går i spelet

dessutom har jag en 15" som ligger å skräpar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det blir ju en cool grej Skitbra om du ska kolla bussen eller dyl också

Permalänk

just det .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tillåt mig påpeka att det där på bilden liknar en micro...
men det blir säkert nice så

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem

Redan slaktat skärmen?
jag vill köpa en!

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

tftn sitter utanför lådan så har jag en plexiskiva framför . ska ta bort plastskalet från tft . sen skall det moddas dit lysdeoder bakom tftn . jag har ngr blåa hemma men de röda är mkt starkare ..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Akta så inte gästerna försöker öppna den och stoppa in en billys pizza...

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Akta så inte gästerna försöker öppna den och stoppa in en billys pizza...

Haha, det vore fan höjden! Å andra sidan... vem fan har en micro precis innanför ytterdörren?

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
Haha, det vore fan höjden! Å andra sidan... vem fan har en micro precis innanför ytterdörren?

Vem har en server som ser ut som en mikro precis innanför ytterdörren?

Permalänk
Medlem

Ställ den på hatthyllan^^

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Akta så inte gästerna försöker öppna den och stoppa in en billys pizza...

Jösses vilken uppkäftig skärmsläckare iofs.... man filmer helt enkelt en vanlig micro där en pizza åker runt och gör om till en skärmsläckare....

Permalänk
Medlem

köper en minihögtalare och spelar in miroljud och sen kan man lura polare när dem kommer förbi (sen att dem går på det är nog ganska låg ^^)

Permalänk

det vore ju trevligt att få den att likna en micro . jag har små högtalare 1" på diametern , det går väl an,. men grabbar vilken micro är 25cm djup . & har en skärm som är UTANFÖR lådan `? ser ni inte skuggningen på bilden samt ljuset bakom skärmen . det hjälper om ni klickar på bilden

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

annars kan du ju köpa en billig micro och bygga in den i den

Visa signatur

Fractal Designs R4 Black | Intel 3570K @ 4Ghz | Asrock Extreme 4 | Corsair Vengeance LP 2x4Gb
2x Asus GTX 660 DC II TOP | Phanteks PH-TC14PE Svart | Corsair TX750M | Samsung 128Gb SSD | Seagate Barracuda 2Tb
> Datorn i Galleriet <

Permalänk

Bygg in tft:n i en dörr så man kan öppna den, då blir det verkligen micro känsla

Permalänk
Medlem

Det bästa vore ju nästan att ha en touchscreen...men ack så dyrt...

Visa signatur
Permalänk

omg ! hur i helv*te liknar den en micro ? den e ju 20cm djup å 35 cm hög . då skärmen kommer att komma i överkant .haha . lustig fantasi ni har .

HÄR har ni en micro
http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=996...

Visa signatur
Permalänk

.:B9:.SiNNeR bygg på du,det ser inte ut som en micro!Skit i va folk säger.Det är inte första gången man hör ordet micro.Sedan får jag komma över å se hur det blev:)

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Cool idé!

Men om du ska hänga den på väggen så är det väl coolare att hålla djupet så litet som möjligt?

Tycker jag i alla fall. Lite klumpigt med något stort fyrkantigt plåtåbäke som sticker ut 25cm från väggen.

Behöver ju inte bli tavelsmalt, men det vore ju ganska coolt också. Som en scoreboard.

Permalänk

konstruktionen gör inget då jag har en bit av väggen som går in så mkt . & den ska nog upp ovanför hatthyllan

Visa signatur