Permalänk
Medlem

Svart skärm?

Köpte nya delar för en månad sedan. processor, moderkort och grafikkort.

Och nu igår när jag skulle sätta på datorn så är skärmen helt svart men, alla fläktar och sånt går igång.
testade med ett annat grafikkort och en annan skärm men problemet kvar står.
Kan det vara ram-minnet som det är fel på? eller vad brukar det vara för fel när skärmen är helt svart?

Visa signatur

//RoRa

Permalänk
Medlem

Alla distanser ditsatta?

Permalänk
Medlem

satt på skärmen?
annars kan du ju måla om den till silver

Visa signatur

Me are Ownz0r

Permalänk
Medlem

Hoppas du inte har gjort samma fel som jag gjorde en gång, satt en distans för mycket där det inte ska vara en.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajm00n
satt på skärmen?
annars kan du ju måla om den till silver

Hjälp han istället, hur skulle du själv känna om du va desperat och få din dator att funka så du kan börja tanka p till massor igen;), och du får bara meningslösa svar.

OT: Prova med och resetta Cmos ( genom att ändra en bygel till "erace" läget i ca 10 sec , flytta sedan tillbaka. Du kan osso ta ut batteriet en stund)

Permalänk
Medlem

har samma problem här.. Har testat med resset cmos, kollat distanser, kollat alla säkringar på moderkortet så inget är bränt, men hittar inget^^ kan det vara AGP porten eller liknande som har pajat?

Visa signatur

Kan de där me data vet du Åke... "Ja jag förstår inte, mer eller mindre kinesiska för mig" -

Permalänk
Medlem

Testat att starta i felsäkert läge? (F8) Det kan vara nått med drivrutinerna.
Det var så för mig i alla fall.

Visa signatur

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz//HyperX PC6400 4096MB//GeForce 9600GT//2x Samsung SpinPoint F1 1TB//Antec Sonata III (3D Mark o6 = 11477)

Permalänk
Medlem

Jag har också samma problem, det var så att ja flasha mitt förra moderkort och då slutade det fungera , ja satte på datorn men efter nåra sekunder så stängdes den av, då var ja tvungen att köpa ett nytt, då gjorde ja det, ett data proffs installerade in alla kablar o drivrutiner, men efter att ja installerade windows och loggade mig ur windows och satte datorn i vänteläge så laggade bilden fast, ja kunde inte trycka mig ur windows, så ja startade om datorn, då hände det samma grej som mitt förra, skärmen blev bara svart, kan vara så att mina drivrutiner till grafikkortet inte mår riktigt bra :S ska se vad som händer idag, beställt ett nytt, kom idag, hoppas att allt fungerar som det ska sen!

Visa signatur

[Intel P4 3.6@4.0GHz][Intel Originalkylare]/GigaByte(GA-8IPE775G)/1536Mb PC3200 DDR [1x1024Mb Kingston][1x512Mb]/ATi Radeon X800VE 256Mb/200Gb Maxtor Hdd/[Antec~Chieftec][480W 20*24Pin]/19" ViewSonic] - > - > [Idle~40C/Load~55C] < - < -]