Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Satan vad najs den verkade. Kanske skall inhandlas.

Är det en 1,5" skärm på nanon också?

Japp

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Footoz
För mig känns det iaf konstigt att de helt och hållet kopierat en ipod nano med både namn och reklam utan att slippa undan?

Det är inte en exakt kopia, den är faktiskt enormt olik ipod-nano, jämför dom får du se. Namnet är inte ens i närheten samma, "Nano", hmm nano är inget unikt namn och kan således inte copyright-skyddas, det kan däremot Ipod, och vad jag ser så innehåller inte spelarens namn "ipod".

Så mitt råd och tips till dig är att putsa glasögonen med supercleaner 200 perfect cleaner and vision creator, så du kan förmå dig att se med klara och öppna ögonen. För som det är nu sitter du och inbillar dig saker och ting som verkligen inte stämmer överens med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Det är inte en exakt kopia, den är faktiskt enormt olik ipod-nano, jämför dom får du se. Namnet är inte ens i närheten samma, "Nano", hmm nano är inget unikt namn och kan således inte copyright-skyddas, det kan däremot Ipod, och vad jag ser så innehåller inte spelarens namn "ipod".

Så mitt råd och tips till dig är att putsa glasögonen med supercleaner 200 perfect cleaner and vision creator, så du kan förmå dig att se med klara och öppna ögonen. För som det är nu sitter du och inbillar dig saker och ting som verkligen inte stämmer överens med verkligheten.

Men är inte "handen" i reklambilden väldigt lik?

Visa signatur

10^-9

Permalänk

men vad, ska man stämma dem för en hand?

jag tror inte det gått så långt att apple börjat patentera och skydda sina händer också.

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carbonara
men vad, ska man stämma dem för en hand?

jag tror inte det gått så långt att apple börjat patentera och skydda sina händer också.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Copyright
Man får väl anta att dom sett till att dom äger rättigheterna för sina egna reklambilder.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

Tar nog och beställer en imorgon och hämtar den på Webhallen. Någon som vet hur det är med öppet köp om man tycker den är kass sen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Finns en med 512 mb här också fast med annat namn: http://www.steelway.se/?ID=2&cat=5

Men ska man köra film vill man nog ha minst 1 GB.

Edit: De har en demofilm också men den visar bara en hand som håller i den och visar upp den från olika vinklar.

1GB modell samt 2GB är på väg in. Vi kommer få 1GB modellen inom en vecka och självklart kommer vi vara billigast på nätet.

Om ni har några frågor så kommer jag bevaka denna tråd.

Mvh/Johnny Jonsson
Steelway.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steelway

Jag har en fråga.
På din hemsida finns följande text: "Denna supertunna mp4 spelare med måtten 40x90x7 mm krossar sin konkurrent Ipod Nano med hästlängder."

Vad exakt - förutom priset - är bättre med denna spelare, jämfört med Ipod Nano? Inte räcker väl bara en prisskillnad för att "krossa" en konkurent, med "hästlängder", dessutom?

Missförstå mig inte, jag ogillar Nano, och egentligen hela ipod-familjen, och hoppas att hysterin kring dessa s.k. "snygga" spelare någon gång ska ta slut, men jag undrar bara om det marknadsföringen inte är lite väl falsk.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

1GB modell samt 2GB är på väg in. Vi kommer få 1GB modellen inom en vecka och självklart kommer vi vara billigast på nätet.

Mvh/Johnny Jonsson
Steelway.se

Tre frågor:

När kommer modellen med 2GB?
Är bildkvaliteten "bra"?
Mått för skärmen (i cm el. mm)?
Går det att spola i filmerna (har läst att vissa andra billiga mediaspelare saknar denna funktion)?

Skriv gärna i den här tråden när modellen med 1GB finns hos er.

Edit: s.c.s.i. - Ipod Nano saknar väl t ex FM-tuner? Går det att spela film på Ipod Nano?

Permalänk
Medlem
Citat:

Går det att spela film på Ipod Nano?

Ja med linux på den, men den klarar bara RAW filer, alltså en episod = 1 gig.

Fråga till Steelway:

Skulle ni kunna filma displayen när ni exempelvis letar upp en låt, höjer/sänker, slår på en film osv.
Sen skulle ni gärna på hemsidan skriva upp batteritiden på den, vid musik spelande och vid film tittande. Gärna med bra kvallite.
I annat fall kan jag göra det och skicka film till er, men då måste ni bjuda på en spelare
Skulle även kunna hjälpa till och fast ställa batteritid osv, allt ni begär.

Sen undrar jag, hur är kvalliten på filmtittandet?
Går det att visa ett filmklipp för polarna eller blir det bara för smått?

Jag arbetar nu med att bedöma filmklipp i sporter, vill inte göra reklam men kan säga att klippen är ca 30 sekunder - 1 min med snowboard, skulle det gå att titta på detta på bussen utan att bli irriterad på storleken och kvalliten?

Sen vad blir det för priser på 1 Gb och 2 Gb? och när kommer dom?

Sen undrar jag, vilken är bäst, denna eller denna spelare?
http://mac.feber.se/2005/12/ipod_nanokopior.html

/Walkh

Tips:
http://prylportalen.mkf.se/ArticlePages/200601/30/20060130104...

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.

Permalänk
Medlem

Det här kanske är lite offtopic men jag är orolig för kvaliten på musikspelare när folk köper MP3spelare alltså musikspelare och i första han undrar om den spelar upp film bra. Eller när man köper en mobiltelefon och man i första hand undrar om kameran är bra. Borde man inte fråga om det de SKA göra först och det som är extra godis i andra hand?

Eller är det bara jag som köper MP3 spelare med första kritieriet att den ska låta sjukt bra?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
Det här kanske är lite offtopic men jag är orolig för kvaliten på musikspelare när folk köper MP3spelare alltså musikspelare och i första han undrar om den spelar upp film bra. Eller när man köper en mobiltelefon och man i första hand undrar om kameran är bra. Borde man inte fråga om det de SKA göra först och det som är extra godis i andra hand?

Eller är det bara jag som köper MP3 spelare med första kritieriet att den ska låta sjukt bra?

jag kickar även lite på "godiset" tycket tex att det är ganska onödigt och korkat att ha färgskärm på en mp3 spelare som bara spelar musik, varför färgskärm???drar bara onödig ström. MEN kan man göra något vettigt med den tex kolla på film eller spela nått spel så finns det en mening med skärmen igen.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Och ja, jag beställde den bara för att se hur den är

Du får gärna kolla hur den här funktionen fungerar: "TXT textj reading, E-BOOK ifunction, it mayi easily download kinds of E-BOOK"

Någon som har tips på andra spelare som har samma eller liknande funktion?

Visa signatur

Jag är konstig. Är du?
----
http://posera.nu/

Permalänk
Medlem

Köpte en på Webhallen idag. Det jag ska försöka se innan jag bryter förpackningen är om det går att spola i filmer.

Edit: Hittade ingen info om möjligheten att spola.

Den första nackdelen jag har hittat är att det är någon sorts extra smal kontakt till hörlurarna. Självklart suger hörlurarna så nu måste man leta upp någon adapter.

Edit2: Såg att man behöver en 2,5 - 3,5 mm adapter.

Det går att spola i filmer. Det låg ett avsnitt av Tom & Jerry inlagt från början och det fungerade fint. Med högre bitrate på filmen ska det nog bli bättre bild också.

Permalänk

kan någon please lägga upp en recention? riktigt intresserad, och den kostar bara 999kr på webhallen för tillfället (1gb)

Update:

Är det inte lite misstänksamt att tillverkarens hemsida inte fungerar? finns det över huvudtaget någon suport eller liknande ?

Visa signatur

axel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sailoraxel
kan någon please lägga upp en recention? riktigt intresserad, och den kostar bara 999kr på webhallen för tillfället (1gb)

Update:

Är det inte lite misstänksamt att tillverkarens hemsida inte fungerar? finns det över huvudtaget någon suport eller liknande ?

Lägger upp en någon gång imorgon när jag har hunnit pilla lite mer med den. Har bara hunnit leka med den i 30 min, mycket att stå i.

Permalänk
Medlem

2.5mm till en MP3 spelare 2006??? hmm..

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Hallå,

Jag har precis kommigt hem från Tyskland så jag har tyvärr inte kunnat svara på de frågorna som ni har. I morgon bitti så ska jag bearbeta frågorna så snabbt jag kan

Mvh/Johnny
Steelway.se

Permalänk
Medlem

Lika stor (om inte större) kopia av MPIO HD400.
Se själv...

Visa signatur

Qth

Permalänk
Medlem
Citat:

Lägger upp en någon gång imorgon när jag har hunnit pilla lite mer med den. Har bara hunnit leka med den i 30 min, mycket att stå i.

Hur går det med recentionen Zimma? Vore kul om du kunde ta ett par kort på den oxå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrLeif
Hur går det med recentionen Zimma? Vore kul om du kunde ta ett par kort på den oxå.

Sorry. Recension kommer ikväll! Var lite trött igår efter en lång kväll i lördags.

Någon som vet några bra lurar med 2,5 mm-kontakt eller en liten adapter? Jäkligt osmidigt med den adapter från Clas Ohlson jag har nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag har en fråga.
På din hemsida finns följande text: "Denna supertunna mp4 spelare med måtten 40x90x7 mm krossar sin konkurrent Ipod Nano med hästlängder."

Vad exakt - förutom priset - är bättre med denna spelare, jämfört med Ipod Nano? Inte räcker väl bara en prisskillnad för att "krossa" en konkurent, med "hästlängder", dessutom?

Missförstå mig inte, jag ogillar Nano, och egentligen hela ipod-familjen, och hoppas att hysterin kring dessa s.k. "snygga" spelare någon gång ska ta slut, men jag undrar bara om det marknadsföringen inte är lite väl falsk.

Svar:

Det som är skillnaden mot nanon är att du kan läsa textfiler kolla på bilder och spela filmer. Det är 3 saker som inte nanon har och videospelaren är väl den största "dragbiten" att köpa denna spelaren istället för nanon. Nanon är en musikspelare och våran en fulländad mediaspelare.

------------------------------------------------------------------------

Citat:

Tre frågor:

När kommer modellen med 2GB?
Är bildkvaliteten "bra"?
Mått för skärmen (i cm el. mm)?
Går det att spola i filmerna (har läst att vissa andra billiga mediaspelare saknar denna funktion)?

Skriv gärna i den här tråden när modellen med 1GB finns hos er.

Edit: s.c.s.i. - Ipod Nano saknar väl t ex FM-tuner? Går det att spela film på Ipod Nano?

Svar:

1. 2GB modellen kommer inom 3 veckor.
2. Bildkvalitén är bra.
3. Storleken på skärmen är 1.5tum
4. Du kan snabbspola i filmerna och musiken.

1GB Modellen fick vi in idag så den går att beställa nu för 899kr. 100kr billigare än webbhallen www.steelway.se

------------------------------------------------------------------------

Citat:

Fråga till Steelway:

Skulle ni kunna filma displayen när ni exempelvis letar upp en låt, höjer/sänker, slår på en film osv.
Sen skulle ni gärna på hemsidan skriva upp batteritiden på den, vid musik spelande och vid film tittande. Gärna med bra kvallite.
I annat fall kan jag göra det och skicka film till er, men då måste ni bjuda på en spelare
Skulle även kunna hjälpa till och fast ställa batteritid osv, allt ni begär.

Sen undrar jag, hur är kvalliten på filmtittandet?
Går det att visa ett filmklipp för polarna eller blir det bara för smått?

Jag arbetar nu med att bedöma filmklipp i sporter, vill inte göra reklam men kan säga att klippen är ca 30 sekunder - 1 min med snowboard, skulle det gå att titta på detta på bussen utan att bli irriterad på storleken och kvalliten?

Sen vad blir det för priser på 1 Gb och 2 Gb? och när kommer dom?

Sen undrar jag, vilken är bäst, denna eller denna spelare?
http://mac.feber.se/2005/12/ipod_nanokopior.html

/Walkh

Svar:

Vi kommer ha bättre videodemos snart där vi visar spelarna mer.

Priset på 1GB är 899:-
Priset på 2GB modellen har vi inte satt än men det kommer ligga ett par hundra mer skulle vi tippa på.

Mvh/Johnny

Permalänk
Medlem
Citat:

Text Cut

Lite undermålig information om spelaren, hittar inte någoting om vilken typ av batteri det sitter i den, hur länge batteritiden är, vad det medföljer för laddare.

Antar att det sitter ett laddningsbart inbyggt batteri, sådana som tappar kraft efter 100 laddningar och då blir spelaren i princip oanvändbar, vem vill ha en spelare med 20 minuters batteritid. Vidare tror jag inte batteriet är av sådan typ att det går att byta ut.

Varför inte ta hem en mp4 spelare som har AAA-batterier, den tillverkaren du beställer av nu kanske har sådana?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fiero
2.5mm till en MP3 spelare 2006??? hmm..

Jag håller med.. why, oh why?

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Citat:

Svar:

Det som är skillnaden mot nanon är att du kan läsa textfiler kolla på bilder och spela filmer. Det är 3 saker som inte nanon har och videospelaren är väl den största "dragbiten" att köpa denna spelaren istället för nanon. Nanon är en musikspelare och våran en fulländad mediaspelare.

Och det gör att den krossar Nanon med hästlängder? Aja, ska bli intressant att läsa recensioner på den sen.

Permalänk
Medlem

Jag väntar med spänning på en utförligare video från Steelway. För mig är nämligen menysystemet av yttersta vikt på en MP3-spelare. Jag hoppas att det är i klass med det som ligger i en iPod.

Permalänk
Medlem

Öhh, Steelway, läs fakta innan du säger nått:

Man kan visst kolla på bilder på nanon, absulut inga problem. Sen kan man också läsa texter (till och med låttexter när låten spelas).

Det ända är att man inte kan se på filmer utan Linux installerat. Men då ställer jag mig frågan; vem tycker att det är roligt att se på film på en 1,5" skärm?! Visst, roligt första gången, kanske den andra men sen...

Om man vill se på film ska man satsa på en maskin med större skärm; iPod G5, Creatives nya (nått med "M" eller nått sånt), iRiver U10 etc etc. Nackdelen är väll då att man går upp i priset OTROLIGT mycket.

Ville bara säga det, nu ska jag vara tyst.

Permalänk
Medlem

RECENSION!

Permalänk
Medlem

Ok, här kommer en liten recension. Sorry att det tog tid:

FUNKTIONER:

* Mp3-spelare - Låter tillräckligt bra för mig. Ungefär samma kvalitet som det inbyggda ljudkortet i min dator. Bättre än min gamla Aiptek-spelare (drygt 2 år gammal) som idag kostar max 500 kr.

* Film - Funkar men det är inte speciellt bra kvalitet. Eftersläpningar (dålig bilduppdatering). Ljudet downsamplas i konverteringsprogrammet (har maxinställningar vad jag kan se). En smula pixlig bild. Tyckte ändå det var helt ok att se ett avsnitt Simpsons på tunnelbanan på vägen hem men man kan inte se text på skyltar och liknande vilket gör att man kan missa en del skämt.
All film går inte att konvertera. Testade 8 avi-filmer och 2 av dem blev det bildfel på.

* Bilder - Ser ok ut men ingen större vits att kolla på bilder på sin mp3-spelare precis. Skärmen på en digitalkamera är ju större.

* Spel - Ingår en Tetriskopia. Vet ej om/hur man kan lägga in fler.

* FM-Radio - Dålig mottagning. Funkar utomhus men oftast inte med bra mottagning.

* E-book/text - Delar av orden utan bindestreck. Inte många ord får plats på skärmen samtidigt. I princip oanvändbart.

UTSIDAN:

* Är snygg på lite avstånd men det är lite skavanker. T ex saknas lite svart färg på några ställen som ligger under det yttre "plasthöljet". Playknappen sitter lite snett.

* Knapparna är inte de bästa. 3 av 5 knappar ger "klickrespons" de 2 andra är "stumma" men fungerar dock annars som de ska.

Övrigt:

* Inget uttag för vanliga 3,5 mm-lurar!!!! Man måste alltså ha en ful, otympliga adapter innan lurarna. Kanske Steelway vet någon riktigt liten adapter eller bra lurar med 2,5 mm. Otroligt uselt att jag inte blev informerad vid köpet hos Webhallen. Ok, de har en adapter som rekommenderat tillbehör men det såg jag först efteråt. Det står inget i produktinformationen. Något Steelway bör göra om de vill vara ärliga och slippa mängder av klagomål i efterhand.

* Lurarna som ingår är skräp - nog det sämsta jag har hört. Bara att kasta. Har köpt bättre för 30-40 kr.

* Menysystemet är inte det mest logiska och responsen känns ibland lite trög.

* Kan endast ladda med USB eftersom det bara ingår en amerikans nätdosa. Man får själv köpa en konverterare om man ska ladda via vägguttag.

* Har inte kommit på hur jag låser knappsatsen.

SLUTBETYG:

Hade hoppats på bättre filmvisning men den kostar ju inte så jäkla mycket. Det som stör mig ofantligt mycket är det där jäkla 2,5 mm- uttaget. Om man verkligen vill använda filmfunktionen och radion ofta så bör man leta vidare. Jag är inte nöjd men känner mig inte helt lurad.

Om något är oklart eller ni saknar något - fråga på!

Permalänk
Medlem
Citat:

Text Cut

Tack för recensionen, fick mig att nog inse att kvalitet kostar ändå.

Så jag letar vidare efter något lämpligt.