The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
360 använder ett R500 som TROR jag att skall släppas efter sommaren..?

Du kanske tänker på R600, för vad jag vet kommer R500 aldrig släppas som vanligt grafikkort.

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Medlem

R600 = X2K?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Hmm, lite låg AA och AF tycker ja på bilderna. Riktigt jävla nice film där. Tack så mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dyll
Var en evighet sedan jag lirade Morrowind, men visst var det så knepigt att dina minor skills leder till att du ökar levels? Med andra ord är det bäst att ha sina "favoritfärdigheter" som minor?

Level:andet i Morrowind upplevde jag som väldigt taktiskt, eftersom du vid level up:en fick olika mycket boost på statsen vilka saker som du tränat. Det är alltså väldigt dumt att bara träna en sak efter som du då bara kan få 1+ i t.ex. endurance när du kunde fått 5+.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Jag satte alltid acrobatics som en minor och sprang omkring o hoppade. Därav gick jag snabbt upp i level.

läs ovan...inte så smart.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Level:andet i Morrowind upplevde jag som väldigt taktiskt, eftersom du vid level up:en fick olika mycket boost på statsen vilka saker som du tränat. Det är alltså väldigt dumt att bara träna en sak efter som du då bara kan få 1+ i t.ex. endurance när du kunde fått 5+.

läs ovan...inte så smart.

Menar du att han inte skulle haft den som varken major eller minor? Det är smartast att ta tex acrobatics som minor eller ingen alls eftersom man ändå levlar den ganska lätt.

Det är bäst att försöka levla så jämnt som möjligt och kanske välja +1 framför +4 ibland. Annars blir det typ omöjligt att få upp det "kvarglömda" skillsen när man väl har 100 på de som man använder mest, eftersom det går så segt att levla senare.

Skall man inte spela längre än level 30 så spelar det inte så stor roll iofs.

Permalänk
Medlem

När man har fullt i alla skills är det bara att begå ett brott, så hamnar man i fängelse och tappar därmed några poäng på några skills. Eller så kan man förstås bara använda console och minska sin skill level.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Att välja acrobatics som minior/major skill var väldigt smart i morrowind, du kommer snabbt upp i level och kan välja dom stats du vill ha, tex str.
Jag kommer inte ihåg så mycket utav systemet i morrowind 3 då jag inte har spelat det på två år men lite kommer jag allt ihåg. Som minior och major skills ska man ta sånt som är lätt att lvla upp eller något som man använder sig av mycket. Hoppa och springer gör man ju hela tiden så det är ju bra.

Minns jag rätt så hade jag 100 i alla skills på min char och 100 i alla atribut

Permalänk
Medlem

Den där filmen övertygade mig, bokade nu

Hoppas det fungerar hyfsat i 1920x1200, vill helst köra nativeupplösningen...

Kommer det vara likt MW i skill/level/etc? Vet någon en bra nybörjarguide isf? Provade bara det hos en kompis, hade för dålig dator då

Visa signatur

Vinnare av Swec's pepparkakshustävling julen 2004, julen 2005 samt julen 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arzei
Vad är det du säger?!? Det står ju att X1K-serien kan använda AA och HDR samtidigt. Alla säger det också. Är det Beth som har gjort något konstigt eller?

X1K serien kan använda det men inte i Oblivion för Beth valt att gå sin egen väg, precis som Valve med HL2.

Och det som sitter i 360:n är närmare R600 som kommer vara ATi's första DX10 grafikkort (rykten).

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
Att välja acrobatics som minior/major skill var väldigt smart i morrowind, du kommer snabbt upp i level och kan välja dom stats du vill ha, tex str.
Jag kommer inte ihåg så mycket utav systemet i morrowind 3 då jag inte har spelat det på två år men lite kommer jag allt ihåg. Som minior och major skills ska man ta sånt som är lätt att lvla upp eller något som man använder sig av mycket. Hoppa och springer gör man ju hela tiden så det är ju bra.

Minns jag rätt så hade jag 100 i alla skills på min char och 100 i alla atribut

Grejen med levelsystemet i morrowind var att ifall man hade en väldigt lätt skill som major/minor som acrobatics eller athletics så gick man level up väldigt ofta eftersom det ökade såpass fort. Man får då 3st statspoint att sätta ut, beroende på vad man tränat på så får man olika mängd på strength, endurance och allt vad det heter, mängden varierade mellan 1-5. Det är självklart mycket bättre att få +5 i en stats för varje point än att få 1+. Gör man som du föreslår och bara koncentrerar sig på t.ex. acrobatics tränas bara strength eftersom det är den statsen som acrobatics beror på. Du får kanske då +5 i strength medan de andra 2 pointsen bara kan läggas +1 på några andra stats. Smartast tycker jag är att träna så många olika saker som möjligt samtidigt så att man kan få +5 +5 +5. För att få detta måste man ju självklart även träna sig på de skillsen som ligger utanför minor/major annars kommer man level up:a.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Man kan även göra som Arzei säger ifall man skulle maxat sina eller ha svårt att gå upp i major/minor skillsen för at få upp statsen.

The Elder scrolls 3: Morrowind, heter det förövrigt.

HaGgZ: Tror även mig veta ha läst att samma system för level/skill kommer vara i Oblivion.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem

Jag hoppas de har ökat walking speeden i Oblivion jämnfört med Morrowind. Var inte kul att gå i det spelet, särskilt om man var en mage eller liknande som lätt blev trött.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Jag hoppas de har ökat walking speeden i Oblivion jämnfört med Morrowind. Var inte kul att gå i det spelet, särskilt om man var en mage eller linande som lätt blev trött.

Mjo i början kändes det ofta så men sedan när speedenstatsen ökade gick det bättre, speciellt när man bar på lite och hade lätt armor. Sedan när man fick tag på boot of speed drog det på ordentligt=).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okejrå:

http://www.elderscrolls.com/images/codex/teamdiary_nberry/dev...

EDIT: Vad är det förresten för himlakroppar som syns här på bilden ovan? Två månar eller vaddå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Grejen med levelsystemet i morrowind var att ifall man hade en väldigt lätt skill som major/minor som acrobatics eller athletics så gick man level up väldigt ofta eftersom det ökade såpass fort. Man får då 3st statspoint att sätta ut, beroende på vad man tränat på så får man olika mängd på strength, endurance och allt vad det heter, mängden varierade mellan 1-5. Det är självklart mycket bättre att få +5 i en stats för varje point än att få 1+. Gör man som du föreslår och bara koncentrerar sig på t.ex. acrobatics tränas bara strength eftersom det är den statsen som acrobatics beror på. Du får kanske då +5 i strength medan de andra 2 pointsen bara kan läggas +1 på några andra stats. Smartast tycker jag är att träna så många olika saker som möjligt samtidigt så att man kan få +5 +5 +5. För att få detta måste man ju självklart även träna sig på de skillsen som ligger utanför minor/major annars kommer man level up:a.
Hoppas ni förstår vad jag menar. Man kan även göra som Arzei säger ifall man skulle maxat sina eller ha svårt att gå upp i major/minor skillsen för at få upp statsen.

The Elder scrolls 3: Morrowind, heter det förövrigt.

HaGgZ: Tror även mig veta ha läst att samma system för level/skill kommer vara i Oblivion.

I oblivion kommer det inte att funka på riktigt samma sätt. För det första så sparas "bonusarna" varje gång man gått upp 10 poäng i major skills, och när man sover går man upp i den "äldsta" leveln man har. Alltså slösar man inte bort skill points map levels om man går upp mer än 10 st i rad utan att levla mellan.

För det andra så ska man nu bara kunna träna 5 skillpoäng per level. Kontentan blir att det är litet mindre mening i att tänka strategiskt när det gäller vilka skills man tränar när.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Och det som sitter i 360:n är närmare R600 som kommer vara ATi's första DX10 grafikkort (rykten).

ATI har själva officiellt sagt att nästa generation PC grafikkort kommer låna kraftigt av R500/Xenon teknologin så det går nog att anse som fakta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pender
okej nu ska jag fucka upp sidbredden totalt:

http://www.elderscrolls.com/images/codex/teamdiary_nberry/dev...

Ska det här föreställa nån bild med lite växter man kan ta med sig eller ?! : )

(Längtar även jag till releasen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
I oblivion kommer det inte att funka på riktigt samma sätt. För det första så sparas "bonusarna" varje gång man gått upp 10 poäng i major skills, och när man sover går man upp i den "äldsta" leveln man har. Alltså slösar man inte bort skill points map levels om man går upp mer än 10 st i rad utan att levla mellan.

För det andra så ska man nu bara kunna träna 5 skillpoäng per level. Kontentan blir att det är litet mindre mening i att tänka strategiskt när det gäller vilka skills man tränar när.

Har du kolla på om alla som spelar en längre tid kommer maxa ut alla skills/stats på liknande sätt som i Morrowind?

Permalänk
Citat:

Har du kolla på om alla som spelar en längre tid kommer maxa ut alla skills/stats på liknande sätt som i Morrowind?

Har inte hört något om varierande tak för skills, så det lär fungera som i Morrowind. Tycker personligen att bonusar till skills och attributes (race, class, birthsign) borde höja taket, men det vore väl att hoppas på för mycket.

Det känns som att de prioriterar principen om att "alla kan göra allt i slutändan" litet för högt ändå. Det skulle inte skada om distinktionerna mellan karaktärsvalen blev något mer framträdande mot högre levels.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrivkramp
Det skulle inte skada om distinktionerna mellan karaktärsvalen blev något mer framträdande mot högre levels.

Precis.

Jag läste iofs ngt om att det blir allt svårare att gå upp i lvl ju högre man kommer, vilket möjligtvis skulle uppmuntra differentiering.

Permalänk
Citat:

Precis.

Jag läste iofs ngt om att det blir allt svårare att gå upp i lvl ju högre man kommer, vilket möjligtvis skulle uppmuntra differentiering.

Ja, nu kommer jag inte ihåg exakt hur det var i morrowind, men det var definitivt ingen framträdande exponentiell kurva som beskrev hur mycket användande som krävdes för att öka i skill.

MSFD ska väl ha beskrivit oblivions system som så, och tillsammans med begränsad training så kommer det nog i praktiken innebära att det är i huvudsak major-skillsen som kommer att bli riktigt höga.

Det lär ju gå att fokusera träning på några minor skills och på så sätt köra dem i taket, men det är ju inget problem i sig så länge man inte kan göra det för alla (som i morrowind).

Permalänk
Medlem

så man kommer att kunna köra HDR om man skiter i aa eller?

Visa signatur
Permalänk
VR-fantast

Går det inte åtminstone att ta bort widebilden ovan? Ser helt förjävligt ut =|

Dom har f.ö varit uppe innan, båda två.. men inte som direktlänkar, utan i ett newsletter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Går det inte åtminstone att ta bort widebilden ovan? Ser helt förjävligt ut =|

Jag tycker det ser gudomligt ut...

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

Hmm kunde du inte lagt bilderna som länkar istället?

Himlakropparna är månarna Masser och Secunda.

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Jag tycker det ser gudomligt ut...

Jag syftade inte på bilden i sig, utan att - som han sa - sidbredden blir helt fucked up.

Permalänk
Medlem

Skit i sidbredden! Bilderna är ju heaven!

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Medlem

haha, jaha okej. Tänkte väl!

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM850X ATX 3.1 850W | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 5070 Ti Prime OC | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Hittade ett ställe som visade bilder i medium(?) settings i spelet, ser faktiskt bra ut Smile

http://photobucket.com/albums/b134/Irwanday01/Oblivion%20Pics...

Det är gamla Alpha/Beta bilder, vissa av skuggorna på bild2 finns inte med nu. Dom tog ju bort vissa skuggor har jag för mig.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Hittade ett ställe som visade bilder i medium(?) settings i spelet, ser faktiskt bra ut Smile

Det är som sagt gamla bilder från en gammal build. Denna läckte ut till ryssar eller vad det var och det är från där bilderna kommer.

Visa signatur