Hårddisk sönder? Formatering stannar på 43%

Permalänk
Medlem

Hårddisk sönder? Formatering stannar på 43%

Min bärbara fick sig en smäll förra veckan, och var tvungen att formatera den, har nu då provat att formatera den ett par gånger och varje gång så har den stannat på 43%

När man kör på snabb formatering så funkar den, då går datorn igång som den ska, men efter ungefär 30 minuters användande så hänger den sig och går inte att starta knappt. Något är ju helt klart fel, är det hårddisken som pajat eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

eum, huh?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ex3CuToR
eum, huh?

Ta reda på vilken tillvärkare som har gjort din hdd. gå in på dens hämsida och ladda ner test program som testar disken.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av carlos25
Ta reda på vilken tillvärkare som har gjort din hdd. gå in på dens hämsida och ladda ner test program som testar disken.

No fence fan, men asså se över din stavning pojk

Värk stavas det bara om det gör, så som "huvutvärk"
Och jag tror det stavas "hemsida" ^^

Well well, ska inte klaga på andra när jag själv gör fel ibland.

OT: gör som de andra gossarna har sagt. Surfa helt enkelt in snabbt som tusan på tillverkarens hemsida och dra ner ett diagnos-test för hhd:n.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
No fence fan, men asså se över din stavning pojk

Värk stavas det bara om det gör, så som "huvutvärk"
Och jag tror det stavas "hemsida" ^^

Well well, ska inte klaga på andra när jag själv gör fel ibland.

OT: gör som de andra gossarna har sagt. Surfa helt enkelt in snabbt som tusan på tillverkarens hemsida och dra ner ett diagnos-test för hhd:n.

hehe jo jo jag vet att stavning inte är min bästa sida, spec när kl är 1 och man har tränat i 3h.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NdL
No fence fan, men asså se över din stavning pojk

Värk stavas det bara om det gör, så som "huvutvärk"
Och jag tror det stavas "hemsida" ^^

Well well, ska inte klaga på andra när jag själv gör fel ibland.

OT: gör som de andra gossarna har sagt. Surfa helt enkelt in snabbt som tusan på tillverkarens hemsida och dra ner ett diagnos-test för hhd:n.

No offence, men se över Din stavning pojk

'Huvutvärk' stavas "Huvudvärk".

Well, well, jag ska inte klaga på andra när jag själv gör fel ibland...

OnT: gör som ovanstående har föreslagit, att ladda ner tillverkarens test-program...

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

vet inte vad jag tänkte på.
Men det var väl adrenalinet som upstod av att jag äntligen skulle få äga en i mängen här @ swec, med mitt G i svenska ^^

men det var meningen att det skulle stå att det vara stavas med Ä om det gör ont. Typ, tandvärk, huvudvärk, and so on.

Visa signatur

Opteron 146 Cabye 0543FPMW@330x9 1.5v | Antec SONATA II | XFX 7800GT@530/1200| Seagate Barracuda 300GB SATA2 16MB |G.skill 1gbgh @ 260 1.5-2-2-5| DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR Expert | Waterchill KT12A-12VS |

Permalänk
Medlem

Även om de är mitt i natten tar det inte lång tid att läsa igenom innan man klickar på skicka...

Permalänk
Medlem

Ok ok, får prova att se om jag kan hitta vilken tillverkade det är ..

Edit: Det verkar vara fujitsu själv som har gjort hårddisken, kan det stämma eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willmans
Även om de är mitt i natten tar det inte lång tid att läsa igenom innan man klickar på skicka...

Vilka är mitt i natten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Vilka är mitt i natten?

Även om det är mitt i natten tar det inte lång tid att läsa igenom innan man klickar på skicka...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag håller med! Jag behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

Du säger att de är fujitsu som har gjort hårddisken, då går du in på deras hemsida och laddar ner diagnostikprogrammet och söker igenom hårddisken med det. Annars brukar en formatering genom dos-startdiskett fixa att formatera diskar som inte vill i windows men då vet man ju att disken är lite paj.

Permalänk
Medlem

Ok ok, har gjort det nu, stog ungefär "Couldnt complete quicktest" "Error Code: A45915" .. något liknande.. är det bara att köpa ny hd eller?

Permalänk
Medlem

Skulle tro det. Garantin gäller ju inte skador, som uppstått genom yttre våld.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Ok ok, mja finns ingen garanti ändå tror jag..

Permalänk
Medlem

Men testa en dos formatering. Ladda ner en win98 boot disk från www.bootdisk.com och skriv format C: så formaterar den sen får du köra fdisk och göra en partion, sen är det bara installera windows på den utan att formatera. De har funkat på en disk som krånglade för mig

Permalänk
Medlem

Hm det verkar funka nu, jag har delat upp i partioner så att jag inte använder den delen av hårddisken som var sönder, får hoppas det funkar

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog byta ut den. Det som troligen hänt är att läshuvudet har tagit i och skadat det magnetiska lagret på disken. När så sker lösgörs partiklar, som förorsakar nya fel.

Visa signatur

Fagerja