The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

Bara det att jag känner mig för gammal att ha anmärkning på mig, fan att jag skulle vara trött och missa varningarna! Ville bara hjälpa dem ang prestandakraven inför spelet.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
xphaze : kan du vänligen radera bort min profil helt? Jag har varit en trogen sweclockers forumsnisse lång tid. Känns inge kul att ha en anmärkning på mig direkt. Vill skapa en ny.

Om en varnad medlem bara kan byta konto, vad är det då för mening med ett varningssystem? Vi har två val när det gäller att se till att reglerna följs. Det ena är att ge en varning, och det andra är avstängning + ip-ban. Tycker du vi borde avskaffa varningarna och enbart köra ip-ban?

För övrigt ska du ta personliga ärenden direkt med mig via PM eller mail, inte i forumet.

Tillbaka till topic nu i tråden.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Uuuu vilken öken, ajja är väl inte så mycket att göra åt, nångång ska vara den första att göra ett misstag, man kan inte vara perfekt i alla år

OnT : Vet inte om jag kommer spela Oblivion så mycket direkt, det känns som att grafiken har tagit över för mycket. Jag menar bara ibland blir det lite väl mycket grafik! Känns som spelutvecklare glömmer bort inlevelsen i spelen och bara tänker på grafiken. WoW grafiken duger helt klart, så mycket mysigare atmosfär och inlevelse i spelet. Har tittat på en heldel filmer ifrån IGN insider, HD kvalitets filmer på Oblivion och det finns en del buggar och rörelser som man undrar över...

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

2 grejer:

Först, läste det här på elderscrolls.com:
"I was at market place inside the defense store checking out some gear, this is the place where they sell armour and stuff. Anyways there are two merchants inside that store, one is the guy who sells light armour gear and the other heavy. I was just messing around and I hit the light armour seller real hard cause i wanted to see what would happen, obviously he hit me back, but as soon as he did the heavy armour guy came and started attacking the light armour guy. Soon I saw them both run out the store with the heavy armour guy chasing the light armour merchant. But the funny thing is that he left the entire store for me and i pretty much looted everything and did not get caught. So why did this happen ? Lol i just find it funny."
http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=275480

Verkar som Radiant AI faktiskt funkar till viss del Låter jävligt nice.

Andra grejen:
Jag har precis förstått att Dual wield inte existerar, så någon som vet hur det är tänkt att man ska lira Assassin/Rogue? Är det bara pilbåge som gäller?
Jag ville ju spela nån liten assassin som smyger runt, men när det skiter sig drar fram 2 st. svärd o går berserk på allt och alla Kanske går att göra men med 2hands-svärd iofs.. men det känns ju inte riktigt lika... lönnmördare över det! (Eller har hand-to-hand något med assassins att göra?!)

Permalänk

Någon som vet om GAME i Nordstán i Gbg har nattöppet torsdag-Fredag?

Will gern kaufa spiellet så fort som möglisch.

Permalänk

Kan någon berätta varför detta spel är så bra, några punkter, och vilket spel man kan dra paraleller med.
Jag har inte förstått varför det är sådan fruktansvärd hype över detta spel.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Kan någon berätta varför detta spel är så bra, några punkter, och vilket spel man kan dra paraleller med.
Jag har inte förstått varför det är sådan fruktansvärd hype över detta spel.

haha ja du det är itne överdrivet att påstå att det är alltid något nästan magiskt bra med alla tes spelen genom tiderna.. om man bortser från redguards o skit då.. men arena, daggerfall, morrowind och oblivion som följer samma schema är bara helt änkelt de bästa rpg lir som existerat under deras tid. svårt o förkalra kännslan i spelen provat morrowind ?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
haha ja du det är itne överdrivet att påstå att det är alltid något nästan magiskt bra med alla tes spelen genom tiderna.. om man bortser från redguards o skit då.. men arena, daggerfall, morrowind och oblivion som följer samma schema är bara helt änkelt de bästa rpg lir som existerat under deras tid. svårt o förkalra kännslan i spelen provat morrowind ?

Nej, aldrig kört Morrowind. Kollade precis en trailer på Oblivion, har aldrig kört nått liknande RPG i firstperson.
Man kan alltså säga att detta i princip är som World of Warcraft, fast i firstperson och utan nätverksstöd?.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

I Oblivion, till skillnad mot wow så måste du faktiskt koncentrera dig under strider..
Sen är det otroligt mycket bättre på alla andra sätt också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Nej, aldrig kört Morrowind. Kollade precis en trailer på Oblivion, har aldrig kört nått liknande RPG i firstperson.
Man kan alltså säga att detta i princip är som World of Warcraft, fast i firstperson och utan nätverksstöd?.

Fast du har en story, inga fasta klasser och inga levels. Det är helt enkelt ett rikigt bra RPG till skillnad från WOW.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Enligt vissa källor: Ja.

Enligt andra källor: Nej.

*grinar*
aja, får väl vänta på att annat folk köper det o testar innan jag handlar då

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk

En kille lirar med 9800pro (han har ca. 1GB RAM och 3.0Ghz P4)
http://www.zippyvideos.com/8999035444415466/oblivion_on_radeo...

inte SÅ bra film - men han visar sina inställningar iaf. + att laddningstiderna verkar väldigt smidiga, dom syns precis i slutet (om det nu är de ända laddningstiderna, vilket jag hoppas )

Dessutom så har jag bara hört bra saker om spelet av amerikanska gamers - många älskar det...sounds good!

Visa signatur

Dale Lewill

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dale Lewill
En kille lirar med 9800pro (han har ca. 1GB RAM och 3.0Ghz P4)
http://www.zippyvideos.com/8999035444415466/oblivion_on_radeo...

inte SÅ bra film - men han visar sina inställningar iaf. + att laddningstiderna verkar väldigt smidiga, dom syns precis i slutet (om det nu är de ända laddningstiderna, vilket jag hoppas )

Dessutom så har jag bara hört bra saker om spelet av amerikanska gamers - många älskar det...sounds good!

Weee!! Nästan samma system som jag, och det ser ju ut att funka riktigt bra, med helt acceptabla inställningar! Var tämligen säker jag skulle tvingas köra på low...

Och yes angående laddningstiderna verkar det vara en av grejerna som är mycket bättre på PC jämfört med xboxen.. knappt märkbara på de flesta system för pc, men rätt störande långa på xbox.

Permalänk
Medlem

Kan ju ha med att göra att Xboxen läser från DVD'n och inte HD'n som PC ver borde göra.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

säger bara en sak: DET BÄSTA RPGET SOM NÅGONSIN GJORTS!!!

Har precis beställt C.E. edition efter att ha gameat en högst dubiös utgåva tre timmar i streck.

Spelet funkar f.ö. hur bra som helst och laddningstiderna är minimala. (se min sign för datorspec.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Spelet funkar f.ö. hur bra som helst och laddningstiderna är minimala. (se min sign för datorspec.)

okej tack,,, har ett liknande system som dig... o nu känner jag mig iallafall lite lugnare

Visa signatur

Det är bättre att verka dum men vara smart än att verka smart och vara dum.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Gah! min första varning.... känns fucked up! naah inge kul detta, tror jag raderar bort min profil och skapar en ny.

Ja, hur ska du nu kunna tas på allvar i en diskussion?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Någon som vet om GAME i Nordstán i Gbg har nattöppet torsdag-Fredag?

Will gern kaufa spiellet så fort som möglisch.

Nej, de har inte nattöppet. Bara ställa dig utanför dörrarna på Fredag kl 10 och se glad ut.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Har nu spenderat en natt med oblivion och det finns bara ett ord UNDERBART!

Visa signatur

Oblivion on my mind

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Någon som vet om GAME i Nordstán i Gbg har nattöppet torsdag-Fredag?

Will gern kaufa spiellet så fort som möglisch.

vet inte, men skulle inte tro det, jag har förhandsbokat spelat länge på game i nordstan, pratade med dom i går, dom skulle ringe på torsdag och bekräfta allt, man om man har lite tur kanske det blir som med GRAW då fick jag hämta det på torsdagen:D

bästa sättet e att ringa och fråga
bye bye bye

Edit, såg nu att Niils hadde besvarat din fråga.
Edit 2, det var visst itne Niils som hadde svarat det var Bi99uy. sorry e lite trött:P

Permalänk
Medlem

gah längtar tills jag kommer hem på fredag, hoppas spelet är i brevlådan då annars blir jag lessen

verkar dock som det är tur amn köpte PC-versionen och inte skaffade xb360 för enbart det här spelt som jag först hade tänkt

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Gud... man ser att folk verkligen är intresserade av det här spelet. Jag menar, hur många Will My Computer Run Oblivion-trådar finns det i TES-forumet? Och tre sidor i den här tråden på bara några timmar?

Jag längtar SÅ mycket nu... men jag vill ha min ViewSonic VX2025VM först!

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk

sorry, men jag är hel-lat och korkad. Är detta spel på någotvis internetbaserat eller bara singel-player?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnylocktong
sorry, men jag är hel-lat och korkad. Är detta spel på någotvis internetbaserat eller bara singel-player?

Bara single. Inte för att jag kommer att sakna ännu ett MMO...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Hedersmedlem

Den här tråden kanske blir en av de längsta tråderna i spelforumet innan spelet ens har släppts i Sverige ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Relik 📜

Hmm.. Jag känner en kille i USA (no bullshit) som har spelet.
Han heter Dave, och jag känner honom genom EVE Online för dom som tror att jag sitter och snackar skit.
Jag tänker inte ge er hans adress, telefonnummer och skostorlek.

I vilket fall.
Han har massiva texturfel med ATi-kort. Vet inte vad resten av hans system är, ska försöka få ur honom det. Det är tydligen skuggorna på personer och djur som ser helt fucked ut som jag fattat det.

Ska se om karlfan inte kan skicka en screenshot, ligger och sover nu dock.
Hoppas det inte är någon större "issue". Vill fan inte ha texturkorruption det första som händer, då blir jag sur =(

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

O__O det är ute ! jahopp där försvann min fritid iaf.

SPOILER :

399 kr verkar priset ligga på, rimligt pris för ett nytt spel

Visa signatur

Gammal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Den här tråden kanske blir en av de längsta tråderna i spelforumet innan spelet ens har släppts i Sverige ^^

Det vore inte så underligt egentligen eftersom det verkar som att detta är ett av de mest efterlängtade RPG-spel genom tiderna, samt att Bethesda har varit duktiga med att göra PR för Oblivion för att hålla intresset uppe. Nu är det cirkus 48 timmar och 15 minuter kvar för de som skaffar Oblivion den vanliga vägen i Sverige.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

...och alla som nu har fått tag på Oblivion, på ett eller annat sätt, skriv inga spoilers för i helvete!

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skirn
...och alla som nu har fått tag på Oblivion, på ett eller annat sätt, skriv inga spoilers för i helvete!

Lämpligast är väl att döda den här tråden när spelet är officiellt släppt (i Europa) och starta en ny tråd? Det är liksom inte till glädje för någon att läsa 18 månader gamla inlägg där man fascineras över de första skärmdumparna.

Visa signatur

forgotten touch / forbidden thought / we can never have enough / (you know i'm not dead) /
found below / the creatures scream / stranglehold / a god machine