Permalänk

Snygg smidig kamera sökes!

Hej!

Jag söker en digitalkamera. Jag har inga större krav på massa MP och massa inställningar utan en enkel, snygg, smidig som ger hyfsade bilder.

Har tittat en hel del på Canon Powershot A520. Tycker pris och funktion verkar helt rätt! Många som rekommenderar den också. Tyvärr verkar den lite klumpig och dessväre utgången idag.

Så jag söker en kamera som har ungefär samma funktion och kvalitet som Canon kameran fast snyggare och tillgänglig Ixus 55 känns lite dyr för det här ändamålet men det kanske blir den om jag inte får något annat råd.

Permalänk
Medlem

Sony DSC-W30
Liten.
Smidig.
Snygg.
Bra bilder.
Billig
Vad mer finns det att kräva ?
Läs testet så får du se att de är nöjda

EDIT : Jag har hela tiden länkat till fel produkt.
Sök på Sony DSC-W30 på www.cyberphoto.se

Visa signatur

AMD Opteron 146[CABYE] | Asrock Dual-SATA2 | Corsair 2x512 MB VS | Connect3D X800GTO - 16 P 540/580 | bZerk 500 W
Qtek 8010 | Canon PowerShot A610 Canon EOS350D/Sigma 18-200|Klap klap duktig 94 :)

Permalänk
Medlem

Som du säger kansk canon ixus 5 är lite dyr för ändamålet, men den är skitbra, så kan du tänka tig att betala pengarna så är det värt det

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Casio Exilim EX-S600 verkar vara en bra kamera för den som vill att kamperan ska vara iaf så tunn som möjligt. Enligt tidningen "digitalfoto för alla" så fick den 7,9 poäng av 10 möjliga.

+ var: - var:
Läcker till utseende Optiken kunde ha varit bättre
Har programerbara knappar Snålt med minne

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

EX-S600 är ganska dyr.. ligger ju på 3500kr drygt

Kodaken ser mysig ut... men är inte V530 likadan kamera fast inte dom där superhajpade knapparna där uppe? Sedan suger Kodaks batteri apa så där faller den platt.

Jag skulle nog rekommendera Sony DSC-W30 som ligger på 2000kr

Annars är Fuji F10 / F11 intressanta också. Jag är dock inne på Panasonic DMC-FX8, ska kolla batteritiden på den sen.

Permalänk

kodaken ser jättefin ut. men av den och ixus väljer jag iaf ixus.
fujifilm kamerorna har jag tittat på med men är lite klumpiga.

jag tänker främst på om någon har ett billigare alternativ till Ixus som fungerar bra!

sonyn såg ju jättefin ut! ska kika närmare på den. någon som testat Panasonics kameror?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har en sony DSC-W30, och är väldigt nöjd med den.
Bra bilder i autoläget, men det finns en hel del inställningar om man vill hålla på med sånt.

Permalänk
Permalänk

tror det blir en ixus55 ändå efter att ha kollat på cyberphoto.se.

de som har en vad finns det för negativt med den?

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa två kameror ikväll, men bara ena till mig själv såklart Var först inne på att köpa 2 st panasonic FX9 men är tveksam till om bildstabiliseringen, den större skärmen m m är värd 1000kr mer gentemot sony W30.

Bilderna blir väl något bättre med panasonicen, men just nu lutar det åt W30 för min del.

Nån som kan berätta om kamerorna?

Visa signatur

Officially known as WixlunD