Hemsidehjälp - PIII Laptop som betaln.

Permalänk
Medlem

Hemsidehjälp - PIII Laptop som betaln.

Tjena!

Jag skulle behöva hjälp att få upp en hemsida, jag har webhotell hos loopia så det är endast design och programeringen jag behöver hjälp med...

Jag behöver en stilren och designmedveten hemsida/portfolio som är lätt att navigera i.

Har fotografering som hobby/extrajobb så det är en sida för att marknadsföra mig själv och mina bilder.

Kan ge exempel lite senare på sidor jag gillar, så ni vet ungefärr vad jag gillar för typ av sidor. Återkommer om det ikväll:)

Den bör vara ganska lätt att uppdatera/skicka upp nya bilder till, så att jag klarar underhållet själv

Lönen för detta är en Bärbar HP Omnibook 6000.
PIII 700, 512 Ram, 10 G hd, DVD läsare, Nätverk/Modem

Har "tappats" så plasten har spruckit i hörnet och att gångjärnet till skärmen är av...
Man får med andra ord vara lite försiktig när man öppnar och stänger skärmen men förutom det så fungerar den kanonbra och klarar ca 2 timmar på batteri...

Vill gärna se exempel på tidigare "jobb" så jag ser vad ni kan...
Frågor m.m kan tas i tråden eller via mail

Bärbara1
Bärbara2
Bärbara3
Bärbara4

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Trevligt, visst kan jag göra nått men ingen ide då det kommer komma nån som gör så mycket bättre och säkarare och snyggare... Och bli klar tidigare

Visa signatur

Stationär » Amd Athlon64 X2 4800+ | Asus M2N-Sli Deluxe | 2048mb ram | BFG 8800GTS OC 320mb | Hiper Type-R Modular 580w Black | WD Raptor 74gb + 200gb + 250gb + 250gb + 500gb

Permalänk
Medlem

Kan försöka När är deadline?

Vilka färger vill du ha på sidan? Ljusa/Mörka? För att ladda upp bilder så är det bara att fixa ett bildgalleri som är lättfixat. Ska den se ut som en blog, eller mera för dina verk och annat?

//Bombur

Permalänk
Medlem

Jag vill jag vill ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har nu gjort en sida med kod och design. Den är så gott som klar, men inte helt. Om du vill se den, så finns jag på msn: fredrick@dji.se.

Kan även lägga upp ett screenshot, kanske.

Edit: Jag lägger upp ett screenshot ändå. Nu är den 99% färdig... Bild: http://www.whoop.se/diverse/yooda.jpg ..
Jag tycker själv att den är ganska stilren och enkel.
Nästa-knappen är överstrucken då den synliga bilden är den senast adderade, men det förstår ni nog. Det finns ett adminsystem för att lägga till nya fotografier och så finns det kontaktformulär, informationssida och "vänner"sida. Om det är något annat du behöver - säg till, så kan jag se om det går att fixa.

MVH

Permalänk

Skulle du posta exempel?

(självklart är man lite intresserad, en bärbar sitter ju aldrig fel)

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Hej!

Kul att så många är intresserade, har fått mail o pm oxå
Jag är lite upptagen under helgen, men nästa vecka kan jag svara er

Har lite exempel på sidor jag gillar, alltså färgerna och stuket på dom...
Dock så vill jag inte ha en sida byggd på flash...

En annan sak som jag vill ha är en lösenords skyddad del som modeller m.m kan få tillträde till, där jag lägger upp bilder som modeller och även jag kan bocka i vilka vi tycker är bra...
Viktigt är även att man kan ha olika sidor man kommer till beroende på vilket lösenord man anger... Så att flera olika gallerier kan ligga uppe men separerade.

Hoppas ni förstår vad jag menar?

Själva portfolio delen (bilderna)
Vill jag ha som små miniatyrer längst ner på "sidan" och när man klickar på dom så kommer bilden i större format ovanför, vill alltså inte att bilden öppnas i annat fönster...

Kanske mycket krav? Men jag vet att det finns många som är jätteduktiga där ute.

detta kräver alltså ganska mycket kunskaper...

Är en gammal sketen laptop lite lite betalt för detta jobb?

Gillar designen på denna sida, dock inte flash m.m utan färgerna och stuket på den.
http://www.eccentris.com/splash.htm

galleriet på sidan nedan är bra, just att man ser bilderna i litet format, men vill att den förstoras när man klickar på den och att man fortfarande ser bilderna under...

http://www.martimguerrasilva.com/

Kan försöka komma med mer exempel under helgen...

Visa signatur

Lian-Li PCV2100 :: X2 4800+ :: ASUS M2N32-SLI DELUXE :: Corsair XMS2-6400 4GB :: 2* XFX 7800GT SLI @ 522/1188 :: SilverStone STRIDER 600W :: Dell 2404FPW 24" Widescreen

Permalänk
Medlem

Sätt krav att sidan skall följa XHTML-standarden och ska kodas med lager och CSS.
Själv skulle jag gärna ställt upp, men jag är fullt upptagen med ett projekt åt en lanförening som har lite liknande funktioner som du söker. Avancerat forum, profilhantering, bildarkiv, anmälning, turneringar osv.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Medlem

Du, när är deadline?

Permalänk
Medlem

Deadline är inte bestämt, har varit utan hemsida ganska länge så jag klarar mig ett tag till, men gärna runt 1 månad, men diskuterbart...

Som BoLLeN säger XHTML-standard och lager / CSS är önskvärt...
Har fortfarande inte hittat någon riktigt intressant för detta som kan visa lite vad dom kan...

dji tack för ditt intresse Är nog inte riktigt vad jag tänkt mig, vill ha lite mer "designat" hur är sidan uppbygd förresten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yooda
Deadline är inte bestämt, har varit utan hemsida ganska länge så jag klarar mig ett tag till, men gärna runt 1 månad, men diskuterbart...

Som BoLLeN säger XHTML-standard och lager / CSS är önskvärt...
Har fortfarande inte hittat någon riktigt intressant för detta som kan visa lite vad dom kan...

dji tack för ditt intresse Är nog inte riktigt vad jag tänkt mig, vill ha lite mer "designat" hur är sidan uppbygd förresten?

Tycker dji's sida var bra, dock kanske lite mer funktioner. Kan säga att du inte kan förvänta dig ett uber portfolio för en äldre bärbar dator med div sprucken plast etc.

Permalänk
Medlem

Ehm, du, kan vi ta det på msn istället? Då kan du själv få surfa runt på sidan.. Det blir lättare så, min msn står där uppe...