Permalänk

Hjälp med sida..

Meckade ihop ett litet foto-album, inget speciellt men jag skulle vilja veta hur det fungerar i andra läsare än ie6..

http://www.hjd.se

Bockar på förtand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut i firefox 1.5! Riktigt snyggt foto-album. Det enda jag saknar är någon form av numrering av bilderna, inte för att jag har några tips på hur man skulle kunna lösa det =).
Sedan hade det ju varit trevligt att kunna klicka på bilen och få den högupplöst, eller lite större iaf.
Grymt jobbat annars, 5/5 stjärnor!

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk

Hur menar du med numrering?
Ska fixa så man kan klicka på bilden för en större version, vet dock inte om jag ska öppna i popup eller i nytt fönster, ideer?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

den 1 april 2006 kl 14:11 överlappar Välkommen. :/ Samma sak med Senaste 5 komentarerna: och Klicka här för att visa alla komentarer.

Permalänk

I vilken läsare? ser bra ut i ie

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du tvunget måste använda javascript till dina länkar får du fixa så att det verkligen ser ut som länkar iaf. Nu byts inte pekaren ut ens och jag hade ingen aning om att det gick att klicka på bilderna.

Designmässigt ser det rätt bra ut, inga problem här förutom lite olika padding/margin i Fx och IE. Dock tyckte jag att de två mörkare stillmallarna var mindre snygga. Tummen upp för den ljusa.

Och till sist, länkar man till validator.w3.org får man allt se till att sidan validerar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av d-zon_net
I vilken läsare? ser bra ut i ie

Firefox 1.5.0.1.

Precis som ExE fattade jag inte att det var klickbara bilder. Däremot tycker jag de mörka var snyggare än den ljusa

Permalänk
Medlem

Ja, att det var klickbara bilder antog jag bara, men när man tänker efter så känns det konstigt att inte muspekaren ändras. Fixa det.

Det ser annars bra ut (FF 1.5.0.1) och skulle jag bli tvungen att välja en stilmall så får det bli den ljusa, även om alla tre är riktigt snygga.

Visa signatur

xintron
I had a life, then my pokémon died

Permalänk

Anledningen till att det inte validerar just nu är att jag håller på med sidan, javascript länkarna ska ändras mot vanliga framöver..
Tror att det blir den ljusa stilen orginal då

Visa signatur