Tipsa: Vad kan GTEK förbättra

Permalänk
Avstängd

att skicka saker lite fortare fick vänta två månader på grejer. först saknades objekt "A" men objekt "B" fanns, men när objekt "A" kom in i lager så hade den andra blivit slutsåld och ni hade inte reserverat så efter två månader så fick jag mina saker. det var två långa månader...

så lägg undan sakerna som finns om nånting saknas.

MVH

Visa signatur

i'm back

Permalänk
Medlem

Ni borde ha mer vattenkylningsprylar.. Exempelvis har Preytek najs prylar, som även är hyffsat billiga också. Kanske något ni kan kolla på? (www.preytek.com)

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

lutte2:
Jag håller med dig, jag är ganska säker på att ordersystemet reserverar produkterna
vid en beställning, så att sådana här saker inte skall inträffa.
Jag kollar upp det och ser över rutinerna.

JockeTC:
Jag kollar upp Preytek, verkar vara shyssta produkter.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Snyggaste vattenkylningsprylarna jag sett

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se mer kvalitets-slangar exempelvis Tygon R-3603 gjorde en prisförfrågan till http://www.noaxlab.se på just Tygon R-3603 id 8mm ud 11mm ... dom ville ha 174:-/metern vid av en förpackning på 15meter ... inte direkt något som var intressant hos mig ... tycker nog att deras pris var lite av ett överpris också...

låt oss säga slangen kostar 100:- /metern så och valfri längd i hela metern så vore det priset helt ok för 4meter ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Discokungen

http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_S_PC-S80.htm

Lian Li PC-S80. Får ni in detta chassit? Pris? Hade varit tacksam om ni hade tagit in den svarta modellen

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag tycker ni ska försöka få in lite mer Socket A kylare med clipfäste... Kanske inte vore en så pjåkig idé? T.ex Thermalrights produkter är ju fina saker.

Och så kan ni ju ta in sidoplåt med fönster för Lian Li PC7 (svart). Inte bara silver.

Ta in såna här fläktar ftw: SilenX Fläktar

T.ex en 120mm som ligger på 14DBa har över 70cfm.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kommer inte ACRyan sakerna snart? Behöver plexi!

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

lite äldre cpu kylare hade inte varit fel.. gärna till en socket a min server orkar inte längr dra med mina p1a passivakylfläns

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av #enbom
Och så kan ni ju ta in sidoplåt med fönster för Lian Li PC7 (svart). Inte bara silver.

Sidoplåt med fönster till Lian Li PC7 (Svart) hade gjort mig förbaskat glad

Permalänk

Blir fint sedan när ni får alternativa betalningssätt. Det går inte att få direktbetalning via internetbank som tex. dustin har?

En annan funktion skulle vara kunna skicka med ett litet meddelande tillsammans med beställningen som vissa datorbutiker har. Väldigt praktiskt då man inte löper risken att ni skickar paketet innan ni läser meddelandet som man annars gör om man skickar mail.

Permalänk
Medlem

AC Ryan prylarna skulle komma om ett par veckor, för ett par månader sen! Var tar de vägen?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC
AC Ryan prylarna skulle komma om ett par veckor, för ett par månader sen! Var tar de vägen?

Leverantören har inte allt på lager så beställningen har stannat upp på grund av detta.
Jag har tyvärr inte någon som helst datum när den kan tänkas anlända, surt..

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

jag skulle gärna, precis som någon sa, se att ni tog in cpu och moderkort och sånt. Om jag beställer nytt blir det tyvärr gärna lätt att allt hamnar hos någon annan än er..pga att det är enklare att beställa från ett ställe

däremot tycker jag det e bra att ni har en återförsäljare i närheten av mig (playzone, kalmar). men dom har bara fula pisschassien. inte ert fel visserligen

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Inaktiv

Skriver bara en liten truddelutt..

Lite riktat mot alla affärer och mot Gtek då, tycker affärer borde se till så att dom har lite "standard" prylar i ett o samma sortiment, just nu tex när jag ska söka efter nipplar o annat smått o gott, så hittar jag nippel på en affär och slang tex på en affär, vore som bra om affärer såg, ah vi har nu standard av den o den nippeln, då kan vi ju ha dessa standard slangar också, affärer skulle ju vinna så mycket på det, då kunde man beställa från ett o annat ställe.

Sen som jag läst i tidigare inlägg, kan ha missat något men varor som cpuer moderkort skulle vara välkommet.

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=961&session=c1bdf4c...

Min dåliga humor, flabbade så mycket åt en kronan. folk måste ju ha gnällt eller fulat sig och sagt varför fick jag inte kronan, annars skulle de ju inte skrivit det hehe

EDIT: Ni har det på G, men säger det bara, kort kort, billigt då det endast blir 69kr frakt för konsumenten när man bestället.

Permalänk

tjena.. fick ett problem med en produkt jag köpt av er den gick sönder och nu undrar jag om jag kan få en ny då inte garantin gått ut och frakten blir gratis? och isf kan man lägga en "gratis" beställning på lite andra sakersamtidigt? om man betalar för de extra sakerna?

har ochsådragitiväg ett mail till er där jag har förklarat både skriftligt och bildeligt så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fortfarande är inte cpu kylar med hålbild för socket 423, och därmed Prestonia xeon baserade moderkort listade, utan man får gissa, trots tidigare påstötning i frågan. Ingen kommentar alls?

Ni har väldigt begränsat urval fläktar, speciellt för den som behöver flytta mycket luft, och ni har slarvat när ni skrev beskrivningen till Thermalright SI-120.
Det ska vara 478/775/754/939/940 och inte 478/775/754/903/904...

När det går uppför med antalet varor, går det tydligen utför med kundservicen?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Thunderinternet: Jag hjälper dig, kolla dina PM.

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

Stavningen korrigerad... Helt otroligt, ni ignorerar inte mina inlägg helt... Lustigt nog har inte den minsta respons hörts för övrigt. Nå, jag handlar någon annanstans där jag för bättre gensvar på mina frågor och påståenden.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Flamso: PC-S80 är på väg! Vi får in det i mitten av juni.

enbom: Vi har tidigare haft fler SocketA-kylare men har fasat ut dem i takt med att försäljningen, och efterfrågan, på dem sjunkit. Vi får även väldigt sällan efterfrågningar på dem. Men om du har en specifik produktförfrågan så kan vi givetivs överväga att ta hem den kylaren.

enbom mfl.: Svart sidoplåt med fönster för PC7 och PC60 finns nu på lager
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2470

enbom: Vi kommer inte att ta in SilenX-fläktarna. Efter att ha läst på flera forum att specifikationerna verkar vara lite "saltade" lät vi ett testlabb i Asien testa fläktarna, med nedslående resultat. Specifikationerna var ganska kraftigt felaktiga. Därtill är fläktarna dyra och vi har därför valt att inte sälja dem.

Jocke_TC: Vi har haft problem med Ac Ryan som leverantör (uteblivna leveranser osv.) men överväger att ta in fler produkter eftersom efterfrågan varit stor. Har du, eller någon annan, förslag på produkter?

Navelludd: Betalningssätt har vi högt på agendan, men jag har nu även noterat ditt förslag om att skriva meddelanden vid order! Tackar för detta tips.

Mr_B: Vi ignorerar givetvis inte dina inlägg. Vad gäller specifikationerna på våra CPU-kylare så listar vi de specar som tillverkarna anger. Socket 423, vare sig den kan användas för Xeon-CPU:er eller inte, är en gammal sockel som få tillverkare har stöd för idag. Vi beklagar om våra specifikationer ibland kan vara otillräckliga eller felaktiga, som i fallet med Thermalright, men jag vill ändå påstå att vi överlag har bra med information och specar på våra produkter, i jämförelse med andra webshoppar på nätet. Vi får ofta beröm för våra överlag utförliga produktspecifikationer. Naturligtvis kan vi bli bättre, något vi ständigt jobbar med. Tyvärr kommer vi dock inte att gå igenom alla våra CPU-kylarspecifikationer och undersöka med tillverkarna om de stödjer Socket423, vi har tyvärr inte tid till detta och du är den enda till dags dato som har frågat efter detta. Hoppas du har förståelse!

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk

GTEK ska ha stort tack, främst till Marcus_GTEK.

Då en inverter till ett ccfl rör gick sönder så fick jag en ny kostnads fritt och frågade även om man kunde köpa någon produkt om man la någon krona på frakten och givetvis kunde man det..

jag har även alltid haft bra kunskaper av GTEK, förutom att de kan stå lite dåligt ibland om tex en fläkt kopplas via 3pin eller 4pin dock så har de med följt adapters till de flesta saker jag köpt..

men överlag så tycker jag gtek har bra personal och rätt okey priser är gärna en del man vill ha men man har inte alltid råd

en 4/5 får GTEK av mig... kommer handla mer däri fortstättningen om inter personal och utbudändras allt för mycket ..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

ja tyckte gtek va bättre förr!
kan inte komma på varför men ni har inte liak roliga saker längre utan en massa annat dyrt skit nu

det skulle va bra om ni inriktade er lite mer på kylning,så som peltier,mer vattenkylning minneskylning,grafikortskylnig o större sortiment.
det skulle även va fint om ni kunde fixa väldig små fläktar till ett billigt pris med.

gtek är iallfall det första stället jag kollar om jag ska ha ny kylning till datorn
ett stort plus hos er är frakten! +++

Permalänk

Gabriel15:

Tråkigt att höra att du tycker att vi var bättre förr, dock så är jag ganska säker på att vårt sortiment idag är betydligt bredare än förr. Självklart kan vi bli bättre och om du har några konkreta tips på vad vi kan ta in inom vattenkylning, minneskylning osv. så mottar vi detta tacksamt. Vad gäller peltiers så var vi tvingade att sluta sälja detta eftersom returfrekvensen var otroligt hög, antagligen beroende på att peltier är ganska svårhanterat och lätt går att göra sönder vid felaktig hantering. Just idag är inte peltier lika efterfrågat och hett som det var för 4-5 år sedan. Men som sagt, alla tips, speciellt de konkreta, mottages tacksamt

Du säger att du vill ha små fläktar till ett bra pris; menar du fläktar mindre än 40mm?

Visa signatur

fraktfritt från indomo.se vid beställning över 500kr, använd rabattkod "sweclockers_500"

Permalänk
Medlem

"Jag önskar att ni börjar sälja datorkomponenter såsom CPU, moderkort, grafikkort etc. De allra flesta artiklarna ni säljer köper man i "förbifarten" när man ändå är igång att uppgradera något större. Detta för att spara in på frakten. Ex. köper CPU och passar på att köpa några fläktar samtidigt. Eller ett nytt moderkort tillsammans med nätagg. Ni behöver inte ha något jättesortiment, de populäraste prylarna räcker."

Jag håller med! + fri frakt över en viss summa och ta in Thermaltake grejer

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Avstängd

kan ni inte skaffa något agg som kan ge mer än 12v till peltier?
chieftech chassin skulle också va fint om det fanns hos er

Permalänk

Vart lovad 500 kr rabatt på mitt chassie som jag inte fick. Ni hade skrivit ut att ni hade fått in det fast ni inte hade det

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

förlåt om detta redan har blivit sagt (tänker erkänna att jag inte läste hela tråden)...

jag tycker att det saknas ett LED sortiment (inte själva LED lampor, utan LED enheter... asså, i princip LED strålkastare...)

Syftar på sånna här: http://www.frozencpu.com/scan/se=Lighting/se=Lazer%20Leds/mp=...

skulle vara kul att se lite sånna då jag gillar dom generellt mer än cathode tuber då en cathode tub tar upp en sjuhelvetes (ursäkta språket) plats, medan en liten LED enhet tar kanppt upp nån plats alls, och jag kan köpa så många jag vill, rikta in dom där jag vill ha belysning, senere bara å tuta och köra... jag tycker nämnligen att specifik belysning av delar inne i PCn e snyggare än en svagare, och total belysning.....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagts, ta in lite mer top-of-the-line vattenkylning.
Ser att ni köpt in Laing, det bådar gott. Nu vill jag se lite Termochill PA rads, några high-en block, trevliga Tygon osv.
Har handlat hos er i åratal, samt rekommenderat er till många vänner, alla nöjda utan trubbel.

Keep up the good work!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_S_PC-S80.htm

Lian Li PC-S80. Får ni in detta chassit? Pris? Hade varit tacksam om ni hade tagit in den svarta modellen

Hur blir det? Får ni in dem?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Offtopic: varför har ni rea på något som ni inte ändrat priset på? jag är nästan helt säker på att det var exakt samma pris fast ni bara har satt dit texten "REA" det gäller under övriga mods ...
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1759&session=ec22ab...

Är nästan helt säker på att den kostade samma pris.. lr hur?!?

Visa signatur

[i]P4:an. Asus X series. p4 2.4 ghz, socket 478 FTW | 1024 ram, . ..Ge force 6200 128 mb 400 gig hdd.
[/i]
.:[Kringutrustning]:. .: A4 Tech X7 :. .: Ruber Membran :. .: Icemat :. .: crt X2 :. .: Qpad ct large black E=mc2