Permalänk
Medlem

Tack så mycket då blir det till att köra in Vista brevid XP Pro. Kör redan 5342 på min stationära och håller med senaste builderna av Vista är en fröjd för ögat gillar speciellt att de tagit tillbaka sidebaren och de är ju även hyfsat stabila nu :).

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon XP 2800@3200 | Abit NF7-S v2.0 | 2x512 DDR400 | Radeon 9800SE AIW @ 9800 Pro | 2x200 2x120 1x250 1x80 Gb HD
Bärbar: ACER 5024 | 1024Mb DDR400 | 100Gb HD | RadeonX700 128Mb

Permalänk
Medlem

Går det att höja hz'en på skärmen över 60 på något sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nirland
Går det att höja hz'en på skärmen över 60 på något sätt?

Hm, kör med extern men programet RefreshLock borde ge dig möjlighet att ändra... vet däremot inte om det är skadligt att dra över 60hz...

Hoppas detta hjälpte!

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metalic
Hm, kör med extern men programet RefreshLock borde ge dig möjlighet att ändra... vet däremot inte om det är skadligt att dra över 60hz...

Hoppas detta hjälpte!

Vet inte.. jag råkade ställa in 75Hz en gång i 1280x800 .. funkade utmärkt .. men vågade inte köra så jag böt tillbaka

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nån som vet var man kan få tag på ACER Aspire 5024WLMi, AMD Turion 64 ML34 (BlueTooth & 256 MB grafikminne) till hyfsad pris?
Microstore får inte in dem igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av houssamalmassri
Nån som vet var man kan få tag på ACER Aspire 5024WLMi, AMD Turion 64 ML34 (BlueTooth & 256 MB grafikminne) till hyfsad pris?
Microstore får inte in dem igen.

Pricerunner är ju en bra start

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

tdjdata har ja för mig sålde för 11200. inte så pjåkigt tycker jag

Permalänk
Medlem

Nu har den kommit! Men jag får hämta ut den tidigast 16.00.
Hoppas att jag blir nöjd.

Permalänk

Jag får dåliga vibbar av tdjdata, de har inte ens ett telefon nummer man kan ringa?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paulino
Tack så mycket då blir det till att köra in Vista brevid XP Pro. Kör redan 5342 på min stationära och håller med senaste builderna av Vista är en fröjd för ögat gillar speciellt att de tagit tillbaka sidebaren och de är ju även hyfsat stabila nu :).

ja defintivt! Nu kraschar ju inte explorer.exe längre... tyvärr så är som sagt ATI för sega med att utvecka i takt med nya builds.. och grafikkortet gör ju en stor del i batteritid, spel, och fläktens varaktighet...

Hör av dig gärna, om du får OpenGL och powerplay o resten att funka med 5342...

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Fan, fan, fan. Den hade inte kommit än. =(
Konstigt när jag hade fått brev hem och allt. =S

Aja, imorgon så kommer den nog.

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min idag och är hur nöjd som helst :). Det enda jag har att klaga på är att fläkten låter lite högt samt att skärmen har lite läkage i nederkanten men det var ju inget jag inte visste från början. Fick en med DVD släde men den verkar tyst när man spelar DVD. Ska köra 3dmark05 och se om 256MB ger en prestandahöjning. Även Blueetoothen fungerade smärtfritt direkt vet inte om den har stöd för EDR+ men är Bluetooth 2.0 iallefall.

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon XP 2800@3200 | Abit NF7-S v2.0 | 2x512 DDR400 | Radeon 9800SE AIW @ 9800 Pro | 2x200 2x120 1x250 1x80 Gb HD
Bärbar: ACER 5024 | 1024Mb DDR400 | 100Gb HD | RadeonX700 128Mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Paulino
Hämtade ut min idag och är hur nöjd som helst :). Det enda jag har att klaga på är att fläkten låter lite högt samt att skärmen har lite läkage i nederkanten men det var ju inget jag inte visste från början. Fick en med DVD släde men den verkar tyst när man spelar DVD. Ska köra 3dmark05 och se om 256MB ger en prestandahöjning. Även Blueetoothen fungerade smärtfritt direkt vet inte om den har stöd för EDR+ men är Bluetooth 2.0 iallefall.

http://img393.imageshack.us/img393/5803/dsc049610lf.jpg

Ta och testa 03 också så vi får se

Edit: märkte en sak.. 5020 har dom börjat leverera med X600 nu.. visst var det inte så förut?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Jag kan inte bestämma mig mellan 5672an o 5024an.
5672an är dyrare och har bättre processor, minne, hårddisk.
5024an har vassare grafikkort.
Jag spelar inte spel så ofta, och undrar om 5672an är en "bättre" dator och
värd de 2500 kronor extra man får betala?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av houssamalmassri
Jag kan inte bestämma mig mellan 5672an o 5024an.
5672an är dyrare och har bättre processor, minne, hårddisk.
5024an har vassare grafikkort.
Jag spelar inte spel så ofta, och undrar om 5672an är en "bättre" dator och
värd de 2500 kronor extra man får betala?

Om du inte spelar så lär ju den andra vara den bättre (5672), men som jag tänker göra: byta ut hdn mot en 7200rpm, möjligtvis 2 st 1gb stick... Processorn på 5024an, enligt mig är inget att klaga på, jag brukar låsa fast den vid 800mhz och klarar mig fint, förutom när jag spelar...
Men det är rätt skönt att vilket spel man än slänger så KAN man spela det med spelbara fps och rätt hög "eyecandy"

Men ta och fundera ordentligt, inte kul när man har köpt den och ångrar sig grovt, även om man mer eller mindre gör de efter ett tag då nyare grejjer kommer ut... men men

Visa signatur

MacBook Pro C2D

Permalänk
Medlem

Hoppsan.... nu sitter jag med skägget i brevlådan!!

Mitt iTunes vill inte prata med min cd-brännare.... Nu har jag suttit och mixat (!!) ihop 5 skivor till kvällens fest och sitter så att säga i skiten....

Vore tacksam för lite svar och eventuella lösningar...

Dator: 5024 med släde!

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk

Hej!

Funderar på att undervolta min 5024:a. Undrar om någon skulle kunna göra en undervoltningsguide alt. översätta den förra till senaste versionen av RM Clock Utility. Jag är vet att det är typ samma grej, men jag är lite förvirrad av nytt utseende och namnbyten. Vågar inte testa mig fram.

Permalänk
Medlem

Har nu fått min 5024 med 256 mb grafikkort och BT. Partionerna var inte helt åt skogen, 50-50 ungefär. Men jag vill ändå formatera om skiten och lägga in XP Professional.
Jag har en Professional skiva men den vägrar att starta när jag startar om datorn. Men den startar i Windows.
Vad ska jag göra?
Provade att trycka på F2 jämt ibörjan så jag kom in i BIOS men de fattade jag inte mycket av.

Konstigt för jag provade att boota XP skivan från den stationära och de funkade.

Vad ska jag göra? SNABBT SVAR TACK!

EDIT: Jag kom på själv.

EDIT2: Har även köpt en trådlös router. Man behöver inget sånt där kort och stoppa i laptopen för att det ska fungera va?
Och vilka saker är det bra att installera igen från dem programmen som var installerade från början?

Permalänk
Medlem

du och jag verkar hålla på med precis samma sak just nu med samma dator.

Jag har hunnit med att installera Xp och lagt in alla drivrutiner som fanns på acers hemsida. Jag har även hittat några nyare från komponenternas egna sidor, t ex för ljud och touchpad. Några av driviserna har mjukbara med, sånt ondöigt skit som bara visar status och slukar minne. Vet dock inte vilka som är onödiga och viktiga att ha kvar. T ex när det gäller det trådlösa kortet. Behöver jag då ha Atheros Client Installation Program installerat. Samma gäller Broadcom 802.11 Network Adapter.

Permalänk
Medlem

Vad fan gjorde jag för fel när jag hade två operativsystem att välja på efter att jag installerat Professional?
Jag tog bort alla partioner och jag formaterade skiten, nästan helt säker på att jag inte gjorde några fel...

Hur för jag bort Home jävla edition nu då?

Permalänk
Medlem

Vet någon om den senaste 5024:an med 256mb x700, eller den äldre i värsta fall finns att köpa i butik någonstans? Anledningen är att jag kommer hem till sverige men stannar bara en vecka. Ska jag beställa nu och se om jag lyckas få den inom 2 veckor ? Eller ska jag springa runt och kolla i affärer?

Permalänk
Medlem

orkar inte kolla igenom tråden om detta har kommit upp förut, så jag frågar iaf.
Min numer gamla 5024, köpt i agusti förra året, e lite knasig med w-lanet. Jag kommer inte upp i mer än 9Mbit i nedladdningshastighet och min internet- uppkoppling e mkt snabbare än så. Inga problem med kabel, utan bara genom wifi. Är det nån mer som har märkt liknande problem?

Med et 54Mbit kort bör väl 20-25Mbit var problemfritt?

Visa signatur

Vill inte att dagen ska ta slut för imorgon så börjar jag jobba igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civeba
orkar inte kolla igenom tråden om detta har kommit upp förut, så jag frågar iaf.
Min numer gamla 5024, köpt i agusti förra året, e lite knasig med w-lanet. Jag kommer inte upp i mer än 9Mbit i nedladdningshastighet och min internet- uppkoppling e mkt snabbare än så. Inga problem med kabel, utan bara genom wifi. Är det nån mer som har märkt liknande problem?

Med et 54Mbit kort bör väl 20-25Mbit var problemfritt?

om du kör via router så har du troligtvis förklaringen där. eftersom att en del routrar (dom flesta) inte har mer än 10 mbit på WAN porten (internet porten) så går det inte snabbare än så. innan du köper router så kolla upp specifikationen på WAN porten 10/100 ska det vara. finns en netgear som har det som kostar 500~ typ. WGR514 eller vad det var.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat bredband via TDC och fått deras adsl-modem och router i ett. Den fungerar utmärkt genom kabel och enligt supporten har de inte haft liknande klagomål tidigare. Därför antar jag att problemet ligger i 5024 kompatiblitet.

Visa signatur

Vill inte att dagen ska ta slut för imorgon så börjar jag jobba igen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civeba
Jag har skaffat bredband via TDC och fått deras adsl-modem och router i ett. Den fungerar utmärkt genom kabel och enligt supporten har de inte haft liknande klagomål tidigare. Därför antar jag att problemet ligger i 5024 kompatiblitet.

sök lite på google om modemet först kanske skriva +WAN också när du söker så får du reda på de.
Om det nu beror på det trådlösa så hur långt är du ifrån routern?
om man sitter nära routern. upp till 5 meter kanske mer så får man runt 2 MB i effektiv överföring. mer är det inte.

Visa signatur

Bärbar Acer Aspire 5021WLMi 1.25 GB Minne (Infineon 1Gb & Orginal 256 MB)
Hjälp min sida att bli ännu mer utökad, klicka på annonserna. http://www.acer5020.info.se

Permalänk
Medlem

Hej vet någon om det är lätt att instalera en bluetooth modul i efterhand ?
samt on den finns billigare på något ställe än detta:
http://www.acerparts.se/produkter.jsp?category_id=87&subcateg...
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

var hittar jag drivrutinerna så jag kan använda bluetooth till min nya 5024. hittar bara mjukvara :S
Måste man ha launch manager installerat för att kuna använda wlan och bluetooth?

Permalänk
Medlem

Ja, nu har jag XP Pro och installerat de flesta drivrutiner med mera. Försökte mig på att installera det trådlösa nätverket. Den trådlösa routern är en MSI RG54GS2. Jag förstod inte mycket av manualen, är dålig på engelska. Men iaf så lyckades laptopen att finna routern, men det står att det är ett oskyddat nätverk. Hur ändrar jag så att det blir skyddat?

Och när jag var nere i källaren så funkade det nästan inte, det är inte långt bort ifrån routern.
Snälla hjälp mig.=)

Permalänk

[felpost]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuzzzz
Ja, nu har jag XP Pro och installerat de flesta drivrutiner med mera. Försökte mig på att installera det trådlösa nätverket. Den trådlösa routern är en MSI RG54GS2. Jag förstod inte mycket av manualen, är dålig på engelska. Men iaf så lyckades laptopen att finna routern, men det står att det är ett oskyddat nätverk. Hur ändrar jag så att det blir skyddat?

Och när jag var nere i källaren så funkade det nästan inte, det är inte långt bort ifrån routern.
Snälla hjälp mig.=)

Har du möjligen betongvalv i källaren? Där har du isf förklaringen. W-lan tycker inte om sånt. Det du kan prova är att ställa in routern på en annan kanal och se om det förbättrar mottagningen.
Hur du gör det, samt hur du aktiverar säkerhetsfunktioner (kryptering) står i routerns manual. Förstår du inte den föreslår jag att du kontaktar supporten, det är ingen speciellt vanlig router du har.

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.