Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Miditower Silentium T2

Hej alla läsare!

Jag har funderat lite på om detta chassit är värt sina pengar, någon som har tidigare erfarenheter om detta?

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39527

Mvh Robin

Permalänk
Medlem

Jag har ett sånt.

Det är FRUKTANSVÄRT trångt. Nätagget som medföljer är rätt ok. Tänk på att det kan vara svårt att byta nätagg i framtiden. Chassiefläktarna som sitter i lådan håller ganska dålig kvalitet (som allt annars från Arctic Cooling också gör).

Mitt tips är nog att kika på ett chassie med lite mera utrymme.

Kylningen i lådan är annars grym. Inga problem alls med temperaturerna.

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipsen!

På vilket sätt är kvaliten dålig?Men jag söker inget med så stora utrymmen, vill bara ha ett chassi med bra luftflöde och inte är så stort. På vilket sätt är kvaliten dålig?

// Robin

Permalänk

kolla på antec slk 3000b det är litet till utseendet men riktigt rymligt inuti

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Medlem

Tack.

Men jag leter inte efter utrymme, vill ha ett chassi som funkar och som inte ser ut som stryk.

// Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtihenke
dålig kvalitet (som allt annars från Arctic Cooling också gör)

Får man fråga vad du syftar/grundar det på?

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Jag har sisådär 5-6 olika Arctic cooling fläktar här hemma, alla låter som månrakerer, En del har gett upp totalt. Nej jag har helt gått över på Zalman nu som enligt mitt tycke håller bättre kvalitet.

Snart dags att byta chassie, jag siktar på ett Lian-Li PC-V2000

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scarlet.
Okej, tack för tipsen!

På vilket sätt är kvaliten dålig?Men jag söker inget med så stora utrymmen, vill bara ha ett chassi med bra luftflöde och inte är så stort. På vilket sätt är kvaliten dålig?

// Robin

Jag köpte ett sånt till mina föräldrar när det var dags för dem att skaffa dator.
Tycker det är inget fel på luftflödet, men de fyra chassiefläktar, två vid nätdelen och två längst upp där bak, är rätt små och för en del oväsen.
Den medföljande aluminiumdämparen för en stycke hårddisk sitter i gummiupphängningar som vittrar sönder efter några månader och går av utan belastning tydligen för den övre upphängnigen hade ramlat av sist jag kollade i burken, trots att dämparen inte har använts nånting.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Men går inte det att fixa med något så man kan hänga tillbacka den? och fläktarna går väll att byta allt efter som dom börjar låta?

Tack för svaren!

// Robin

Permalänk

Jag köpte chassiet för ett tag sen, i den där mufflern blir hddn ca 45 grader, utanför den blir de också 45 grader så jag tog bort den helt å hållet, mina hddare har toppat 50 grader i den dära och det är inte spec ljudisolernade, men trots allt är de faktiskt ganska gulligt.... Fläktarna som följer med låter faktiskt NADA

Permalänk
Medlem

hmm... Jag hade detta chassit innan och tycker att det är ett okej chassi för pengarna. Nätagget kommer från seasonic och är bra. hd-mufflern isolerar ljud väldigt bra, min hd hördes inte. Däremot så går gummibanden av med tiden (till hd mufflern). Jag smörjde in mina med såpa och de verkar hålla längre då, man får fyra gummiband i reserv. Fläktarna är tempstyrda och de bakre låter väldigt lite däremot så hörs de två främre lite högre (de spinner fortare pga värmen från nätagget) På det stora hela ett bra chassi för pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag har ett T1 som är samma fast anorlunda design bara, och jag tycker fläktarna är jättebra, hörs ingenting(bara från processorn och grafikkortet) och det är svalt och bra i lådan. Hdd upphängningen är bra och tyst men ett helvete att få dit hdd:en och ur... det som är dåligt är som sagt att det är trångt och att det oftast inte går att koppla på en floppy kabel(namn?) pga trångheten och att nätagget sitter anorlunda och kanske inte går att byta?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk

Håller fullständigt med Melwing! fläktarna e ju dödstysta! men de e väldigt trångt i chassiet och sen vet jag inte om det går byta nätagg när det behövs men de ger ju 350w kontinuerligt och 450w MAX men de borde ju räcka till det mesta ändå

Visa signatur

Asus P5Q-R / Core 2 Quad Q6600 / Gainward BLISS 8800gt PCX ( ej fabricksklockat ) / 8Gb DDR2 ( 4 x 2048 corsair XMS2 ) pc 6400 / Corsair 620w

Permalänk

Hur många hårddiskar kan man få in i detta chassit?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3000+ | Sapphire RADEON X700 PRO 128 mb DDR3 | 2x Kingston ValueRAM 512 mb | Asus A8N-E nForce4 Ultra 4DDR-DIMM PCI-E | Samsung 80Gb 7200rpm 8Mb IDE | Intellimouse 4 | Steelpad S&S | Creative I-Trigue 3400 | Icemat Siberia Black |

Permalänk
Medlem

Det är ett som är upphängt och dämpat men det finns 2 cd/dvd platser och 2 floppy platser som man kan klämma in dom på.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag gick och kände på det, kändes plastig som man inte tror att det gör när man kollar på bilden

Permalänk

Min pappa har detta chassi.. visste det är lite trångt me så himmla tyst.. hörs ju knappt ffs..

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Hej! Som sagt jag söker bara ett tyst chassi som kyler bra och som inte tar allt för stor plats. Jag klockar inte mina grejor, vill jag ha en snabbare dator så köper jag nya prylar!

Vänliga hälsningar // Robin "The great"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scarlet.
Men går inte det att fixa med något så man kan hänga tillbacka den? och fläktarna går väll att byta allt efter som dom börjar låta?

Tack för svaren!

// Robin

Jo självklart går det om man har fantasi. Bara nåt runt gummiaktigt som behövs. Men det kan vara värt att veta om man tänker använda dämparen så den inte smäller när det nedanför när man har en hdd i den.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

Har också lådan och kan inte klaga speciellt mycket, den är hyffsat tyst. lite trångt men man monterar ju allt bara en gång

Permalänk
Medlem

Nej, inte jag. har säkert monterat om hälften av grejorna i min burk (dock inte en silentium) 10 gånger på nåt år.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

I en silentium så monterar du inte om grejorna... Efter första gången blir man avskräckt och hoppas att allt kommer hålla tills du köper nytt chassi nästa gång...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

asså jag undrar om man kan sätta in ett hiper 580w black agg i den ??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo
asså jag undrar om man kan sätta in ett hiper 580w black agg i den ??

Med lite modifiktaion lär du ju lyckas

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Lite sent

Man kan byta nätagg, man tar bort fläktarna som sitter ovanför moderkortet och sätter dit ett nätagg (till) om man vill.
Och sedan kan man sätta vattenkylning där orginal nätagget sitter

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Ställer du lådan på golvet har du en effektiv dammsugare också ^^

Skämt åsido, varför inte köpa en Antec SuperLanboy?
Mindre chassi, med mer inneruttrymmen och inte direkt taskigt med tyst kylning (2*120mm fläktar). Hade själv ett sådant, såldes ganska nyligen då jag tyckte det var för stort

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk

Köp ett Antec P150 itsället! 500 spänn till bara.

*DROOLING*

Permalänk
Medlem

Tja!
Tack för alla svar, ska kollade lite på Antec 3000 slk med, någon som har några kommentarer om det chassit?

Ciao

Permalänk
Medlem

brorsan kör på silentium t2..är snyggt, kyler bra och är tyst som satan..i början hörde man knappt om datorn var igång..men nu på senare tid har graffefläkten och stockade cpu börjat låta..kan tipsa om t2, men p150 e ruggigt snygg

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

ja har en t4a, fattar inte allas problem med hd? min ligger på ca 27-35 segate 80gig. dock har ja tagit bort alla de där luckorna för pci platser hehe. men den låter lite mycke tycker jag, kör fläkt löst på allt, förutom nätagget då som kyls med två av de 4a fläktarna i chassit. 3/5 från mig. men det är bra luft genomströmning i chassit och det är ett fett plus, dock hade ja ju föredratt 2 st 12cm fläktar

Visa signatur

HEY YA!