Permalänk
Medlem

Moderkortet sönder?

Hej har köpt dessa delar nytt AMD Athlon 64 3700+ och ASRock 939Dual-SATA2 (Socket 939).
Satte ihop allt tillsamans med mina "gamla" fungerande delar:
Antec Sonata TruePower 380w, 2x512Mb PC 3200, 200 Gb Seagate Barracuda, ATI Radeon 9600 PRO (AGP)

Jag får ingen bild, inga pip. Det enda som händer är att alla fläktar i datorn går igång. Jag har felsökt genom att lägga moderkortet direkt på kartongen. Kört med bara ett minne, grafikkort och tangentbord inkopplat inget mer. Jag har testat med ett annat nätaggregat, grafikkort, minne. Inget hjälper.. Skall jag skicka tillbaka mitt moderkort till db?

Eller tror ni att processorn är sönder. Isåfall måste jag skicka tillbaka den till komplett.

Har tyvärr inget annat moderkort eller processor att testa med. Någon som vet om detta låter som ett moderkort problem?

Tack!

Permalänk

Har stött på precis samma problem fast med andra komponenter...
Kan nån ge en lösning?

Permalänk
Medlem

Har faktiskt precis samma problem som du... Problemet skedde då jag clockade datorn lite för mycket. Har stött på precis samma sak en gång förut och löste problemet då, har för mig att jag återställde bios, men jag kommer inte ihåg hur man gör. Det kommer nog lösa mitt problem iaf..

... Nollställde biosen! Allt funkar som det ska nu. Testa det själv. Flytta jumpern på moderkortet till höger ett steg under några sekunder när datorn är avstängd och flytta sedan tillbaka den och starta upp datorn igen. Biosen ska nu vara nollställd och förhoppningsvis funkar datorn!

Visa signatur

qubban

Permalänk

Läste om detta på Komplett:s hemsida under support. Dessvärre funkade det inte för mig :/ . fortsätter att leta lösning.

Permalänk
Medlem

när jag byggde ihop en dator åt en kompis råkade jag sätta cpun åt fel håll (den passade åt båda). och då startade bara fläktarna och sen stängde den av så titta vilket håll cpun sitter

Visa signatur

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Permalänk
Medlem

Ett mycket välkänt problem är att många av Antecs nätagg. inte fungera ihop med ASRock 939Dual-SATA2

Permalänk
Hedersmedlem

Korspostning är ej tillåtet. Genom att korsposta och alltså bryta mot reglerna har du förlorat möjligheten att få hjälp.

*tråd låst*