Permalänk

Sjukaste felet hittils...

Har haft problem med att burken inte startar som den ska utan den lägger av efter ca 3 sekunder.

Problemet har kommit och gått , moderkort har bytts likaså nätdel...

Med tiden har problemet dykt upp allt oftare och nu så slocknade den alltid efter ca 3 sek.

Jag plockar därför (återigen, som så många gånger förr) en del i taget tills bara processorn återstår och denna gången så kvarstår felet. Tidigare gånger har burken "börjat fungera" och gjort så flera veckor efter en isärplockning...

Till slut är det enda som är anslutet - powerkablaget och trådarna till pwr och resetknapp /lysdioder på framsidan.

När jag plockar bort "pwr" knappens sladd så startar moderkortet (med hjälp av att jag kortsluter dess pinnar)
När jag monterar tillbaka sladden så uppstår felet igen...

Felet orsakas alltså av lådans on-off knapp!

Definitivt sjukaste felet jag råkat ut för hittils... (och kostat mest hittils för den delen)

Permalänk

Ok, då vet vi.

Får jag föreslå ett trevligt chassi från Antec?

T.ex. P180 eller eller deras Sonata II ?!

Visa signatur

Antec P180, Neopower480 IntelD865PERL 3.20E@3333MHz, 2GB HyperX (Dual), X850XT PE(AGP),Audigy 2 ZS, [Raptor,Seagate,Samsung HDD]Samsung 913N, 100mbit fiber
XP,ZoneAlarm,O&O Defrag,Gevalia

Permalänk
Gäst

eller inte vrf från aspire de har grymma lysande chassin

Permalänk
Medlem

Eller varför inte budgetvarianten? En ny strömbrytare!

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

Eller ännu mer budget, kör utan knapp med kablarna utanför chassit...bara koppla ihop dom när du vil starta maskinen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HighLander
Eller ännu mer budget, kör utan knapp med kablarna utanför chassit...bara koppla ihop dom när du vil starta maskinen!

Det är Mod det!!


Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Hjälpsam

pwron kablagen skall bara ha en puls, dvs touchas tillsammans för att datorn skall startas, om den förblir sluten så stängs datorn av igen efter 3 sekunder så som du har det nu. Så en momentan/återfjädrande kontakt av valfri modell , ca 20:- på elfa eller liknande fixar ditt problem.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Re: Sjukaste felet hittils...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Har haft problem med att burken inte startar som den ska utan den lägger av efter ca 3 sekunder.

Problemet har kommit och gått , moderkort har bytts likaså nätdel...

Med tiden har problemet dykt upp allt oftare och nu så slocknade den alltid efter ca 3 sek.

Jag plockar därför (återigen, som så många gånger förr) en del i taget tills bara processorn återstår och denna gången så kvarstår felet. Tidigare gånger har burken "börjat fungera" och gjort så flera veckor efter en isärplockning...

Till slut är det enda som är anslutet - powerkablaget och trådarna till pwr och resetknapp /lysdioder på framsidan.

När jag plockar bort "pwr" knappens sladd så startar moderkortet (med hjälp av att jag kortsluter dess pinnar)
När jag monterar tillbaka sladden så uppstår felet igen...

Felet orsakas alltså av lådans on-off knapp!

Definitivt sjukaste felet jag råkat ut för hittils... (och kostat mest hittils för den delen)

Haha... lustigt för jag hade exakt samma problem... dunkade till powerknappen med skruvmejseln o plopp så hoppade den ut. jag gissar att det var ett antec p180?

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=57992...

Visa signatur

/a

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Antec SLK-3000B :p. Fint chassi. Mmmyeees. Har ett själv.

Visa signatur

-\n-

Permalänk
Medlem

du vill ha ha en momentan tryckströmställare.