Permalänk
Medlem

ok, fx60 är ju lite bättre men om ekonomin får bestämma så är det nog 4400+. Båda är dubbelkärniga!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

ja om det är ekonomin som får bestämma ja .. dock har jag tillgång till båda och det har jag amd att tacka stort för

Permalänk
Medlem

fan läcker den e

Permalänk
Medlem

När GoTall arbetar med sånt här finns det inget som heter ekonomi.

Väntar med spänning på nästa update nu...

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

hehe, ja då får vi hoppas att sakerna kommer så snart som möjligt så att du kan fortsätta med "han". Jag är säker på att den kommer att vinna många priser!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

oki liten update .. kan inte hålla fingrar borta ..

men men .. det finns ju även enn anna armbit som ska kirras ..

oki precis som förra kapade armen så använde jag en värmeljusstake i aluminium.. har en till .. demonterade den och borrade ett par hål .. hittade lite "kabelstrumpa" som min far använder när han bygger bilar.. och lite tunn kabel som proppats in i den ..

en del metall epoxy..

håller på å smetar runt det lite ..

börjar ta form ..

efter ett tag så ..

inte riktigt klart då jag kommer behöva lite mer epoxy..

så ser den ut med dessa 2 kapade armarna just nu .. finnishen inte gjord och kan komma ändras lite på utseendet men på g iallafall

vet att det kommer kommentarer gällande snålheten med kablar .. men vi får se vad som kommer..

Permalänk
Medlem

Blir bara bättre o bättre, keep working!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt, finns egentligen inga ord för att beskriva det du gör. Det enda som inte tilltalar mig är loggorna som är lite här och var, förstör lite av "flowet" (hittade inget bättre ord) på den =p

Visa signatur

sweet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Snyggt, men det känns lite konstigt med 2 olika saker i armarna.
Men iof skulle det kännas ennu konstigare med samma saker.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

2 olika saker? .. förutom kablaget är det samma saker .. dock ena är en komplett ljusstake den andra isärtagen .. men precis som du sa .. om det såg likadant ut skulle de se konstigt ut med .. det ser rätt ok ut irl ..

Permalänk

Mycket snyggt, men jag tycker att reklam gaddningarna ser ut som skit och passar inte alls in...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Sätt dit fiberkablar och en blå led koppla till hdd-led så kan de ju bli en cool effekt kanske?? Typ gnistor

Visa signatur

/Danne

Permalänk
Medlem

det där var en riktigt bra idé

GoTall: Du borde ta dig till Camden market (london) och gå ett varv inne på syberdog där har du i princip bara moddade skyltdockor med kablafe å leds som blinkar i dem

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

jag tycker att det ser så jäkla läckert ut med blodet/köttet i armarna! är det svärt att göra?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

oki .. liten update .. var tvungen att göra det som skall göras på det mesta senare .. detaljer på ögonen .. då temp mätaren som ska sitta i ena ögat skall i snart .. så detaljer skall göras så jag kan ta bort skyddstejpen på den ..

men vet dock inte om dte börjar bli lite mycke blod dock ..

oki .. har lekt lite med "munnskyddet" men inte klart ..
dock ser "ögonen ut så .. inga detaljer men som jag sagt tidigare det är inte klart men nu ska den delen göras..

ganska slätt och lite lamt... har gjort en linje som ska kirras till mellan ansikte och munskydd med ..

casco superset används .. klockrent att leka med .. samma slags kabel som i armarna har använts för att få effekten att ögat är ihopsytt..

det svåra med att hålla på så här är att det ser ut som en sak när man håller på och när färg etc kommer på plats då blir det en annan sak ..

oki lite färg .. ser lite annorlunda ut mot när det var vitt..

inte klart men det närmar sig .. jag har ju ett öga till och det gör jag samma sak med..

och i slutändan .. så är det inga släta "ögon" och inga raka kanter .. utan lite mer effektfullt .. eller?

ja det var allt för just nu .. "lite" mer detaljer att göra på resten av kroppen

Permalänk
Medlem

jag fattar inte, kan inte se några bilder alls, vad kan vara fel?

är endast den här tråden jag inte kan se bilderna på, fattar inte =/

har ingen brandvägg på, kanske om tdc-s brandvägg i routern ställer till det?

Visa signatur

/Martin

Permalänk

här kan jag iallfall se update bilderna men på projekt loggerna kan jag inte ''/

Permalänk
Medlem

syns inte bilderna?

Permalänk
Medlem

Jag kan se de dem...Men iaf, OnT: Gillar verkligen bygget Det vore kanske snyggt med lite mer..."inte gummi" slangar mot munskyddet...men gör som du vill, det bli säkert fint

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

ja, ett par sånna duschslangar i metall hade vart lite snyggare till munnskyddet, tycker jag iallafall
sen tror jag det hade blivit fräckt om du fräste ur de linjerna du har målat på munskyddet så det blir lite mer struktur

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

jo som jag sa det är inte klart

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt jobb du gjort med ögonen!

Det här blir bra, det känner jag på mig.

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

så jäkla snyggt gotall!

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

nej bilderna syns inte ''/

Permalänk
Medlem

Du är sjuk mannen, du är sjuk

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

Ja, iD vet ju vem dom ska kontakta när dom ska göra en film baserad på Quake.

edit:
Kylningsmässigt, du måste ju ha riktiga stora brummande fläktar, såna där små mesiga saker (som nordbryggefläktar vanligtvis brukar vara) som piper sabbar ju helt. Can you pheel da bass! (insideskämt som typ ingen förutom ja o en polare förstår, aslöjlig låt av nån som kallar sig "Dopeman". i låten så ere nån ondskefull mörk röst som säger "can you fell the bass?", o sen så ere massa flummigt techno plink-plonk efter, inget som ens kommer i närheten av en bas.

"Dopeman - Hardbass Powah!"

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slender

Det här blir bra, det känner jag på mig.

Det har jag gjort länge ^^

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

bilderna syns finfint för mig

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

jo verkar som de funkar för de flesta vilket i sin tur då inte beror på mig

kika inställningar på brandvägg eller liknande