Permalänk
Proffsmoddare

moddar tidning ?

hej, jag undrar om det finns nån officiell moddar tidning man kan prenummerera på ? så att det fanns i USA iaf

Visa signatur
Permalänk

USA = USA - the big shit

Där finns allt, okej nästan ^^

hmm, vore också intresserad av en sådan tidning, men har dock ej sett någon
GoTaLL och Wolverine kanske bör slå sina huvuden ihop och smida ihop något?

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

låter som en bra idé eller vad säger ni?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk

Säg åt Edin att göra en tidning!
Vore verkligen sjyst me en sån tidning!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Lätt, då kanske alla på swec kan gratisarbeta så gör vi en tidning, STENHÅRT!!!

Jag e på!

Permalänk
Medlem

men grejen är den att bara swecare skulle vara intresserade av en sådan tidning ^^

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Ja?

Whats the problem?

Permalänk

njaa varför skulle bara swecare vara intresserade av den tidningen??
alla måste börja nånstans ju.. alla hittar inte hit.. då skulle väl en tidning vara d allra bästa?

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Avstängd

Det finns en tidning jag vill få tag på om mod.. den heter Extreme pcmods och dem säljer den bara i USA.. Det är dåligt..

Visa signatur

Amd athlon 643200+ 2,0GHz @ Amd athlon 64 3500+ 2,2GHz , 4x 512mb, Gainward geforce 6600GT 128mb.

Permalänk
Proffsmoddare

jo..så hette den men synd att den bara säljs i usa..men de vore najs med en egen tidning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om man använder huvudet och ser till att bete sig lite trevligt så är det inte alls omöjligt att få tidskrifter skickade till sig, alternativt få en handlare med rätt inställning att ta hem den åt dig.

Tro det eller ej men både producent och handlare är faktiskt intresserade av att sälja till er också.

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Men det där med att bara swecare skulle vara intresserade av en tidning som vi själva skriver om gör ju ingenting, vi är ju inne på ett forum vi själva skriver :D.

Men det vore fett najs, om man skulle ta kontakt med alla som arbetar på swec, kanske IDG som ger ut massor av tidningar och sen nåra sponsorer kanske GoTaLL vet något om så kan vi tillsammans skapa en tidning.

Någon som vill vara med och FÖRSÖKA iallafall?

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att volymen blir för liten. Du bör väl upp i en 5000-10000 ex stor upplaga innan det blir intressant. Innan det blir intressant för sponsorer och annonsörer att titta åt ditt håll, iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

mjo, hmm du har rätt vi måste ha en tidning först SEN sponsorer, hmmm probs probs

Permalänk
Inaktiv

Jag är lätt på ! Dock ingen speciell moddare - största modden , måla playstation 1 ! xD- iaf men jag skulle kunna skriva en del saker, mycket intresserad av sådant. Jag tycker det är en superb ide, lägg upp en till tråd i design,programmerar tråden. Jag tror att man kan få en hyffsad tidning genom bara användarna på swec. Iaf man måste ju försöka innan man säger nej ! Jaja, jag har sagt vad jag har kunnat bidra med iaf.

Edit; stavfel

Permalänk
Medlem

Custom PC ! Ha ni inte hört om den? Har två exemplar

Permalänk
Avstängd

Wow, en hel tidning med bara fjortis "neön" på moppen eller "pläksiwindöv" i dattan!!!!111oneone

oOski: du bor ju i finland, ni får i princip allt innan oss i efterblivna potthåls landet sverige... typ där folk tror att vi är i Evvropa (syftar på uttalet av euro)

Kommer ihåg när jag var 7-8år och besökte släktingar och Macgyver gick i tv.. 20år sedan eller?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Vila i frid

Idén med tidningen var bra, jag är premunmaekfmapfjpaoiejfpia (hur stavas det) ?? en sån som får tidningnar varje månad

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Wow, en hel tidning med bara fjortis "neön" på moppen eller "pläksiwindöv" i dattan!!!!111oneone

oOski: du bor ju i finland, ni får i princip allt innan oss i efterblivna potthåls landet sverige... typ där folk tror att vi är i Evvropa (syftar på uttalet av euro)

Kommer ihåg när jag var 7-8år och besökte släktingar och Macgyver gick i tv.. 20år sedan eller?

varför får inte macgyver gå i tv.. de e ju bra show...

men när man väl tänker efter så har sverige en sak bättre än Finland....sina grannar

Visa signatur

MVH// huggybear

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SphiniX
Idén med tidningen var bra, jag är premunmaekfmapfjpaoiejfpia (hur stavas det) ?? en sån som får tidningnar varje månad

Öh, prenumerant tror jag "/

Men om man skulle kunna ordna en liten staff här på sewc som kan sätta ihop en tidning om moddning och nyheter som intresserar swecare varge månad så skulle säkert varenda swecare lätt betala en summa för att få den i brevlådan ^^
sådär penga problemet löst (antar att alla tidningar funkar så)

Och då kan ju dom som arbetar med den göra det messta och så kan ju alla på swec skriva artiklar om visentliga saker och skicka till dem och så har de massor att fylla ut en tjock tidning med

Jag tror absolut det finns tillräckligt många toppics här för att aldrig få idétorka, och om det finns en tidninga att skriva i så kommer det säkert hagla artiklar = massor blir intresserade och läser = sponsorer blir intresserade = ännu fler läsare = ännufler swcare = ännu fler sköna forumstopics = JÄÄÄÄ!!!

Jag VILL ha en swec-tidning nuuuu!!!

EDIT: Vem här på swec ska jag kontakta om detta?

EDIT igen: Jag mailade just IDGs VD för att se om det finns något intresse där.

Permalänk

Om det blir något är jag med!

Visa signatur

Tjejer fejkar orgasm, killar fejkar hela förhållande!

Jag har alla svaren, Det är frågorna jag inte förstår!

Permalänk
Medlem

Eftersom den svenska marknaden för moddning är otroligt liten sett ur ett internationellt perspektiv lär det aldrig kunna gå runt ekonomiskt att trycka en tidning för just Sverige. Det finns några internationella tidskrifter som förmodligen redan fyllar kvoten gott och väl...

Vad som däremot skulle kunna fungera (t.ex. ihop med IDG) är en bilaga i en befintlig tidning, kanske ett 8-10 sidors instick som kan komma med några ex om året av den aktuella tidningen (Enligt modellen Aftonblaskans söndagsbilaga).

HAxxel, du lär förmodligen få ett svar i stil med "tyvärr finns ingen marknad för att kunna rättfärdiga bla bla.." men testa i så fall att så idén med en oregelbunden bilaga. Lycka till

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

LANPARTYMAG.

Känner du att du har kunskap om PC-mods och är intresserad att skriva för en nystartad ideell tidsskrift som täcker in allt som händer på LAN, inklusive PC-modifications!?

Artiklar, intervjuer, guider m.m.

Skriv då ett mail till mig på: erik.pettersson@lanpartymag.se

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Inaktiv

ptzon? förklara, är det du, en tidning som kommer/finns, företag..
edit; aha en nystartad.. men iaf lite mer information

Axly har en poäng i det han skriver, men det finns ju gott om dataentusiaster i Sverige så att om man kombinerar 50/50% av tidningen med nyheter och annat mods och kringkretsande saker. Så får man ju ett ganska brett omfång av intresserade människor. Tidningens upplägg behöver/är inte allt för svårt att använda.. nu här sitter jag på ett kontor i stockholm (kks.se/kollegiet.se) och där så ger dom ut en del tidningar/nyhetsbrev.. det görs endast med ;
bild+artikel->photoshop+indesign.
Det är ju kostsamma program.. 10k handlade det omkring fast då var det 2-3 program till man fick med.. men iaf det finns nog en hel del personner som har det program lagligt eller inte. Sen är det bara att finna ett tryckeri och en sponsor. Skall detta funka så behöver man ha någon form av 'möte' men som sagt jag är mycket interserrad och skulle kunna skriva en eller två artiklar. Så att säga (Y) fortsätt med entusiasmen.

Permalänk
Medlem

Hmm om vi inte kan mötas fysiskt så kan vi kanske snacka lite på vent om det.

Jag har tyvärr inte fått något svar ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3 typ där folk tror att vi är i Evvropa (syftar på uttalet av euro)
[/B]

tror nog det bara är svenskar som utalar det evvro, vilket låter helt blåst i mina öron =P de utalas euro, som man säger europa, fast utan pa på slutet... eller du kanske säger sjupp om 7-up som gamla tanter också ? =P

Permalänk
Inaktiv

roteca du snackar för high-tec för mig ^^ xD

HAxxel men det var ungefär det jag tänkte, typ ha en konversation på msn till att börja med eller så. Men till att börja med ! Kontakta edin (t.ex) och be han lägga upp en sån där "obs!" tråd som finns överst på alla forum när det behövs.. om det skulle kunna gå när vi har kommit lite längre. Till att börja med så ska vi lägga upp en ny tråd om detta på rätt ställe.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roteca
tror nog det bara är svenskar som utalar det evvro, vilket låter helt blåst i mina öron =P de utalas euro, som man säger europa, fast utan pa på slutet... eller du kanske säger sjupp om 7-up som gamla tanter också ? =P

Hehe, jag uttalar euro (jorå, fast det kanske är fel med).. blir så störd på kärringar och tvreporter-muppar som envisas uttala fel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Hmm hoppas de uppmärksammar denna tråd eller så kan vi kanske kontakta dem.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Hmm hoppas de uppmärksammar denna tråd eller så kan vi kanske kontakta dem.

Läs mitt svar !