Permalänk
Medlem

Åsikter om denna låda?

Hej alla!

Nu har jag varit iväg och köpt ett nytt nätagg och detta skall kompletteras med en låda.

Kraven är följande:

-Får inte kosta över 400kr.

-Skall vara av hyffsad kvalite trots allt.

-Skall vara av M-atx modell.

-Inget blingbling! Stilrent.

Detta är den enda låda som enligt mig matchar på samtliga punkter.

http://www.compucase.de/produkte/gehaeuse/minitower/6k34.php#

Kan tillägga att den kostar 350kr i affären där jag tänkt köpa den;)

Nu till själva frågan; Hur pass bra tror ni att lådan är rent kvalitetsmässigt? Det är ju trots allt Compucase, ett företag som brukar göra väldigt fina lådor till låga priser.

Tackar för kommande svar.

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem

För 350kr verkar det chassit vara ett bra köp helt klart. Designen ser vettig ut invändigt med förutsättningar för bra kylning, och utsidan är riktigt snygg enligt mig.

Blir köpsugen själv

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Avstängd

Tung! 8,8kilo brutto.

bara en 80 (92?) fläktplats. M-atx så antar att du inte ska trycka in allt för strömslukande enheter i den.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Det är ett helt ok chassie för det priset. Känns lite plastigt (framförallt luckan och täcklocken till 5.25"-platserna) och har en extremt korkad montering för hårddisken. Den monteras från sidan som i Antec Sonata, men jag var tvingad att använda vinklade kontakter till sata-disken för att kunna stänga sidan. En vanlig IDE-disk är dock inga problem.

Kanske ska tilläggas att det bara är en 92mm fläkt till utsuget där bak.

Permalänk
Medlem

finns såg , fil ? bara att räkna ut och börja

Visa signatur

Antec P180: - i5 4690K : - HyperX Savage 16GB 1600MHZ XMP : -ASUS Z97-P : - Corsair 520W : - 2x2TB HDD

Permalänk
Medlem

Ang hdd-hållaren så håller jag med, placeringen verkar inte alls genomtänkt.

Eftersom den har en Airduct så tror jag inte att 92mm fläkten skapar några större bekymmer eftersom man då har en 80mm (ducten) som kyler cpu:n men kalluft;)

Den har ju också insug på sidan för grafikkort om det eventuellt skulle behöva kylas mer.

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niszhe
Det är ett helt ok chassie för det priset. Känns lite plastigt (framförallt luckan och täcklocken till 5.25"-platserna) och har en extremt korkad montering för hårddisken. Den monteras från sidan som i Antec Sonata, men jag var tvingad att använda vinklade kontakter till sata-disken för att kunna stänga sidan. En vanlig IDE-disk är dock inga problem.

Kanske ska tilläggas att det bara är en 92mm fläkt till utsuget där bak.

Nu har jag ju inte haft nåt sånt här chassi, men i vanliga stora midtower för atx så är det ofta väldigt svårt att montera hårddisk genom att skjuta in den från moderkortshållet, måste ju vara ännu trängre i en m-atxlåda. Så jag tror inte alls att den placeringen av hårddiskracket är så dum. Och vad är problemet med sata-kabel med vinklade kontakter?

Visa signatur

uin: 6550610

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niszhe
Det är ett helt ok chassie för det priset. Känns lite plastigt (framförallt luckan och täcklocken till 5.25"-platserna) och har en extremt korkad montering för hårddisken. Den monteras från sidan som i Antec Sonata, men jag var tvingad att använda vinklade kontakter till sata-disken för att kunna stänga sidan. En vanlig IDE-disk är dock inga problem.

Kanske ska tilläggas att det bara är en 92mm fläkt till utsuget där bak.

Har du en sådan låda?

Om du har, hur tycker du kylningen fungerar samt använder du ducten?

Visa signatur

| Compucase 6k34bs | Asrock 939S56-M | AMD 64 3000+ @ 2,36Ghz | 1024Mb Ram | Gforce 7600GS | Atrix AT-520W (7v mod) | LG 48/16 Dvd-rom | Segate Barracuda 7200.9 80Gb | Arctic Cooling Silencer 64 Ultra (7v mod) | Zalman 92mm (7v mod) | Zalman Nb47-j + Vantec heatsink | Väldigt tyst