Permalänk

Media Center vs Home

Jag ska köpa en ny dator åt min moster (som hon betalar förstås) och har tittat på en Dell.

Det är en Dimension 3100. Så långt allt väl. Men när det gäller val av operativsystem så har de bara Media Center 2005 eller XP Pro. Inte XP Home.

Hur skiljer sig Media Center från Home? Förutom det uppenbara med Media Center funktionaliteten förstås.

Hon kommer verkligen inte använda Media Center delen så det är overkill.

Varför kan man inte välja vanliga XP Home? Kommer hon märka skillnad i hur operativet funkar med Media Center versionen? Det är inte så bra isf eftersom hon nätt och jämt lärt sig hantera basfunktioner i XP.

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Media center är ett Professional fast med just den valbarheten att man kan "logga in" i ett media center läge. Så det du ska jämföra är egentligen professional och home om hon ändå inte kommer använda Media Center funktionen.

Permalänk

Ok. Så hon kommer inte märka något egentligen? Skillnaden mellan Home och Pro kan hon definitivt klara, jag var mest orolig för att det har extra skillnader med Media Center. Men går man aldrig in i Media Center läget är det ingen skillnad alltså?

Visa signatur

MacBook Pro 15", 2,2Ghz Core2 Duo, Santa Rosa, Superdrive, 160GB 5400rpm HD, 4GB RAM, 128Mb GeForce 8600M GT grafikkort, Bluetooth 2.0, SMS

Permalänk
Medlem

Tror hon kan använda sig av Media Center helt utan att använda läget överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogdin
Media center är ett Professional fast med just den valbarheten att man kan "logga in" i ett media center läge. Så det du ska jämföra är egentligen professional och home om hon ändå inte kommer använda Media Center funktionen.

logga in?

det är ju bara ett vanligt programm som startas

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Kom inte på vad det hette, my bad, lazy..

Han förstod vad jag menade iaf och det va det som va poängen, eller hur?