Permalänk
Medlem

Shuttle ( worksatation / gaming dualboot)
Laptop ( enbart skolarbete )
Eis ( webserver )

och en del datorer som står offline fn (platsbrist)

w2k ( workstation / server )
Eis2 ( teamspeakserver )
DSL ( surfdator )

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Mina datorer namnger jag efter CPU-kärnan sedan ett tag sedan. Så min PC i sign heter då clawhammer (först hette den newcastle, då jag trodde att jag hade en sån då, men sen blev man ju tvungen att byta).

Har en annan som hette palomino, men CPU:n råkade jag paja fysiskt när jag satte på en kylfläns. Nu sitter det en gammal Duron i den så nu heter den "morgan". Iofs inte min PC längre även om den står hos mig just nu.

Min gamla P3:a eller P200:a kommer jag inte ihåg vad de hette. Säkert nåt annat än kärnan iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

På min föredetta praktikplats hade man tagit sig tid att döpa alla datorer efter karaktärerna i Matrix. För att kunna hålla ordning så hade man även lämlig bakgrundsbild på varje dator i form av neo, the oracle, morpheus eller vilken dator det nu kunde vara.

Själv har jag hämtat inspiration ur senare delen av C&C-serien vilket har lett till att mina burkar kallas Cobalt och EVA. Funderar på att skaffa en router och döpa den till GDI

Visa signatur

Deus Ex Machina

Permalänk
Medlem

noname (server/router)
rtrd (workstation)
lappis (laptop)
burkfan (f.n. ej inkopplad)

Permalänk

Fan va alla e pretto här då!!!11

Mina datorer brukar heta..

asdasdfasdf

Typ!

Permalänk
Medlem

Jag har döpt min dator till Fimpen!

När jag var liten fanns det en psykstörd gammal gumma i området som gick omkring och samlade fimpar! Hon brukade klättra in i containers och liknande. Kanske är hon död eller inspärrad nu. En liten hyllning alltså

Plus att mitt tangentbord ibland får lite aska på sig när jag röker. Har även bränt U-tangenten (av misstag) så att den börjat smälta. Jag kallar det moddning

Visa signatur

"They try but the stone has broken.
They try but the ceiling falls. They try, but there´s no momentum.
They try, but don´t we all?...."

Permalänk

24/7 heter min pga att den står på dygnet runt

Permalänk

screwdriver efter ett särskrivnings-fel jag hittade i en manual där det stog screw driver.

Permalänk

gamla: Farfar
nya:acopalypse

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem

Datornamn#1: JOHNNY
Datornamn#2: JOHNNY-SERVER

Permalänk
Medlem

Dumburk1: Master Yoda (använder den mest...)
lappis1: Darth Vader (låter lite suspekt)
lappis2: Chewbacca (den är stor & klumpig)

Kanske inte de mest påhittiga namnen men är man fast i träsket så är man

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Medlem

Tant Grön, tant Brun och tant Gredelin.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Willy Workstation
Fille Filserver
Lilly Laptop

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem

Dator 1 = Spectryym
Dator 2 = SomeOne
Dator 3 = Q17
Server 1 = Cortison
Server 2 = Morphin
Laptop = HP

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

datorfan & serverfan
enkelt och bra!

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

har bara en burk och den heter Tifius. en som jag skulle formatera och sälja döpte jag till X. f*n vad tråkig jag var mot alla andra då

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Workstation/gaming dator: nvsa (stod så på sata disketten till modekortet)
lillbrosans dator tror jag heter: ccdc (ingen aning vad de kommer från)
pappas dell: dellen(fyndigt va:))
pappas lapp: dell (de är en dell lapp:))
min lapp: zero cool (Ja de är från hackers filmen)
servern som jag hade hette ett tag azid burn, men de blev nvsa2 efter några formateringar.

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

Bettan
Osvald
Lajf
Egil
Egon
Erland

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

the böld

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Klingon das rövsvett

Tyckte att det lät skönt.. Låg bra på tungan så att säga.

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Dator1: Spel-Ledaren (Det är mycket SPEL )
Dator2: Låddan (Den är i en EK trälåda )

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Min heter PC-FREDRIK...

Jag vet, fantasilöst, men jag ska snart skaffa en ny laptop och den tänker jag döpa till nåt häftigare

Permalänk
Medlem

Stationära: Grimreaper
Bärbara: Warheart
Labbdatorn: Hatebreeder

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Intel Arc B580 Limited Edition | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Allround burken: Section One (Från serien La Femme Niktia)
Mini Burken: Section Five

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

server: senze
laptop: core
desktop: fallen
testburk: hydra

Permalänk
Medlem

Stationär: Poor leno
Bärbar: Alpha male

röyksopp-låtar...

Permalänk
Medlem

barracuda (min stationära)
stingray (htpc1)
shark (brorsans)
guppy (htpc2)
turtle (filserver)

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Min stationära: Black pearl.
Laptopen: L4zy

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Mina burkar är döpta efter karaktärer ur familjen Simpsons.

homer - min workstation, fet och trög
marge - min server, ftp, ssh, http, printerserver, nfs, svn, ja allt man kan tänka sig
bart - min laptop
liza - familjens workstation

ot: vad heter det programmet man kan göra fina nätverks grafer med, som han med sovjet nätverket?

Permalänk
Medlem

Då var det dags för en revision:

Min handdator har nu antagit namnet Brezjnev och min bärbara dator har antagit namnet Andropov. Men annars så stämmer nätverket. Tjernenko är utlånad och kommer att skrotas om ett tag och Lenin-servern är i behov av underhåll innan jag vågar starta den.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.