Half-Life 2 Episode One

Permalänk
Medlem

Det här spelet verkar alldeles för kort för att orka bemöda sig med (iallafall innan det kostar typ 50-lappen)

Permalänk
Medlem

När kommer episode 2 egentligen?

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Medlem

slutet av året har dom sagt men dom säger mycket..

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa detta, men eftersom det verkar vara så kort så väntar jag tills dom släper alla episodes i en box, eller något liknande...

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Tänkte köpa detta, men eftersom det verkar vara så kort så väntar jag tills dom släper alla episodes i en box, eller något liknande...

Va kännar du på det? Men du lär iaf få vänta över 1år...

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

hmm.. "stora" problem.. jag vill nämligen köpa expansionen via steam precis som jag gjorde med hl2 men när jag trycker på purchase så får jag "sidan kan inte visas" går jag in på steampowered.com och försöker därifrån så blir det precis samma. Är det någon som har råkat ut för samma problem och eventuellt har någon smidig lösning?

edit: så här står det i webläsaren efter man har tryckt på purchase och att man har valt att man redan har steam installerat: "steam://purchase/79" och sidan kan inte visas

edit2: ett exempel, här är en länk som jag hittade på steampowered: http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...

går jag in där och trycker connection test så blir det samma fel sidan kan inte visas. Är det hos mig det är fel eller är det steam/valve som har problem? Jag har provat igår och idag utan att lyckas. Det spelar ingen roll vilket spel jag trycker purchase på heller blir bara sidan kan inte visas.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Proffsmoddare

Det kan nog vara så att deras servrar är lite överbelastade el? Jag köpte mitt i butik tidigare idag, har nu aktiverat och uppdaterat, så nu är det bara att spela :D:D:D

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Men fan vad gayigt slut här med då Vill ha Episode 2 nu för fan

Aja... grymt spel iaf. Början var lite tråkig, men lite längre fram kom all action, och äntligen pistoler. Det jag gillade var att Alyx var bakom din rygg under hela spelet, fan vad nice. Man kände inte sig så ensam

Spelet var kort som in i helvete, men 160 kr? Småpengar....

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
hmm.. "stora" problem.. jag vill nämligen köpa expansionen via steam precis som jag gjorde med hl2 men när jag trycker på purchase så får jag "sidan kan inte visas" går jag in på steampowered.com och försöker därifrån så blir det precis samma. Är det någon som har råkat ut för samma problem och eventuellt har någon smidig lösning?

edit: så här står det i webläsaren efter man har tryckt på purchase och att man har valt att man redan har steam installerat: "steam://purchase/79" och sidan kan inte visas

edit2: ett exempel, här är en länk som jag hittade på steampowered: http://support.steampowered.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/...

går jag in där och trycker connection test så blir det samma fel sidan kan inte visas. Är det hos mig det är fel eller är det steam/valve som har problem? Jag har provat igår och idag utan att lyckas. Det spelar ingen roll vilket spel jag trycker purchase på heller blir bara sidan kan inte visas.

Oj, Steam krånglar... now there's a first

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp här.. hur ska jag komma vidare

http://server3.uploadit.org/files/bakeybakey-hjalp.JPG

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
Behöver lite hjälp här.. hur ska jag komma vidare

http://server3.uploadit.org/files/bakeybakey-hjalp.JPG

du ser plankan i "hjulet" va ? ;D

Permalänk
Medlem

haha såg inte den. skyller på rökat

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Testpilot

En sak jag funderade på nu när jag kom till samma ställe i kommentar-läget.
Rummet där det är nån gas på som gör att det brinner i en trappa. Där är det nån form av gungbräda som man måste stapla grejer på ena sidan för att kunna hoppa från den andra sidan. Är det meningen att man ska ta alla stolar, backar och allt annat skräp i rummet eller finns det nånting riktigt tungt att lägga där? När jag samlat allt skräp jag kan hitta så känns det som att det är på håret att man kan hoppa över, känns inte riktigt som att det är den ursprungliga tanken =/

En annan sak är att det står att man ska vara odödlig när man spelar i kommentarläge men jag tar skada ändå och har även dött några gånger, nånå annan som märkt samma sak?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

...jag kommer inte ens förbi början där man ska hämta en rollermine, hur greppar man en sån ? eller ska man försöka lirka med sig en i hissen upp ?
Jag trycker på den gröna knappen men får ej med mig någon mina till min tjej.

Visa signatur

i7-920Bloomfield|6GB Corsair XMS3 CL8-8-8-20|XFX GTX260 896MB PhysX Black ed 666mhz|Samsung SSD 840 PRO+ett antal lagringsdiskar |Lian Li PC-A10B midtower Black|Hiper 850wTypeR|Telia fib3r|Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thezainTT
...jag kommer inte ens förbi början där man ska hämta en rollermine, hur greppar man en sån ? eller ska man försöka lirka med sig en i hissen upp ?
Jag trycker på den gröna knappen men får ej med mig någon mina till min tjej.

Du har gravitygun att greppa minan med. Sen tar du med dig en sån till alyx.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

...ja men trycker jag med gravity gun så skjuter jag ju bort minan ?
jag kanske inte har ställt in knapparna rätt ?
http://rapidshare.de/files/22076506/ep1_citadel_010001.jpg.ht...

Visa signatur

i7-920Bloomfield|6GB Corsair XMS3 CL8-8-8-20|XFX GTX260 896MB PhysX Black ed 666mhz|Samsung SSD 840 PRO+ett antal lagringsdiskar |Lian Li PC-A10B midtower Black|Hiper 850wTypeR|Telia fib3r|Win10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thezainTT
...ja men trycker jag med gravity gun så skjuter jag ju bort minan ?
jag kanske inte har ställt in knapparna rätt ?

'''

Med högermusknapp ska du kunna greppa saker, isf har du råkat ändra ta default i settings!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

..jag hade ändrat knapparna, hade glömt att man kunde greppa saker så,
TACK Haziza..!!!

Visa signatur

i7-920Bloomfield|6GB Corsair XMS3 CL8-8-8-20|XFX GTX260 896MB PhysX Black ed 666mhz|Samsung SSD 840 PRO+ett antal lagringsdiskar |Lian Li PC-A10B midtower Black|Hiper 850wTypeR|Telia fib3r|Win10

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Oj, Steam krånglar... now there's a first

Mr. Pathetic

Permalänk
Inaktiv

ja vad ska man säga lite kort kanske men värt pengarna endå nu när man såg en glimt av Ep2 vill man verkligen spela vidare

Permalänk
Medlem

Ja, det vore trevligt om ni INTE skrev spoliers.

era ***

Gör en spoiler-tråd isådanafall.

Visa signatur

dfi lanparty ultra-d ::: amd 3700+ ::: ocz pc4000 2x1024mb (2gb) ::: xfx geforce 7800gt @ 474/1400 ::: 2x samsung spinpont 250gb (500gb) ::: hiper type-r 580w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Mr. Pathetic

Steam-fanboy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Va kännar du på det? Men du lär iaf få vänta över 1år...

Jag kan då spela hela som det var tänkt att man ska spela det, och det blir en "längre" spelupplevelse. Och alla som spelar det direkt kommer ju också få vänta i över ett år för att få spela "klart" dom. Och man kommer ju bara sitta och vänta på nästa när man är klar med den senaste. Och förhoppningsvis blir det billigare då, att köpa alla i en box.

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
En sak jag funderade på nu när jag kom till samma ställe i kommentar-läget.
Rummet där det är nån gas på som gör att det brinner i en trappa. Där är det nån form av gungbräda som man måste stapla grejer på ena sidan för att kunna hoppa från den andra sidan. Är det meningen att man ska ta alla stolar, backar och allt annat skräp i rummet eller finns det nånting riktigt tungt att lägga där? När jag samlat allt skräp jag kan hitta så känns det som att det är på håret att man kan hoppa över, känns inte riktigt som att det är den ursprungliga tanken =/

Det är meningen att du ska lägga nåt skräp under "gungbrädan". Lite svårt o förklara, men lite längre fram av "gungbrädan" så finns det en liten plats för skräp under hela skitet, och där ska du lägga nåt.

För om man lägger nåt där, så kan inte "gungbrädan" böja sig neråt

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det jag gillar med Episode one är väll att det är lite mer pussel än hl2, dock var det aldeles för kort värt köpet ändå tycker jag

Visa signatur

Jag har dyslexi.

Permalänk

Går det att spela Episode 1 utan att ha HL2 installerat?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamos
Går det att spela Episode 1 utan att ha HL2 installerat?

ja, du behöver inte äga HL2 för att spela Episode One

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Det tog Valve 2 år att göra en expansion som man klarar ut på 3 timmar...

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slak
Det tog Valve 2 år att göra en expansion som man klarar ut på 3 timmar...

...
Det är inte så att hela valve suttit och jobbat enbart på denna expansion. Motorn har fått enormt mycket godis.

Sedan är ju Alyx den mest kompetenta och bästa AI medhjälpare jag haft i något spel. visst mycket är scriptat men det är sjukt bra scriptat. Bara en sån sak som att alyx håller upp handen för ansiktet om man tänder ficklampan när man står nära henne i dom mörka partierna är så härligt.
Allt flyter cp smooth och ljudbilden är riktigt bra.
Som när du kommer upp från underjorden och ser en monitor med DR kleiner som snackar, när man rör sig bort ifrån ljudet morphas det hur fint som helst och man hör det en bra bit bort.

19$ (eller 17 om man förbeställde) är ingenting för detta. Du kommer få ett helt spel i 3 episoder egentligen med ungefär samma speltid som HL2 till ungefär samma pris.
Sedan ska man inte rusha igenom spelet. Jag stannar, kollar på tvapparater osv. Det absolut roligaste var när jag spionerade genom en spricka i golvet på några frihetskämpar på våningen under när dom börjar beklaga sig över att det är misär.

Det är så mycket små härliga saker som gör denna expansion bra...

Permalänk
Visa signatur

i7-920Bloomfield|6GB Corsair XMS3 CL8-8-8-20|XFX GTX260 896MB PhysX Black ed 666mhz|Samsung SSD 840 PRO+ett antal lagringsdiskar |Lian Li PC-A10B midtower Black|Hiper 850wTypeR|Telia fib3r|Win10